SLR Roadster: Πολυτέλεια και επιδόσεις για ολίγους

Πανίσχυρη, πανέμορφη, (σίγουρα) πανάκριβη και κατά πάσα πιθανότητα συλλεκτική, η νέα SLR Roadster έχει ήδη καταλάβει μια περίοπτη θέση στην ιστορία των μοντέλων της αυτοκίνησης. Για «ψαγμένους» Κροίσους ή μανιώδεις συλλέκτες.
SLR Roadster: Πολυτέλεια και επιδόσεις για ολίγους
του Άρη Δαμουλάκη

Ένα νέο εξέχων μέλος απέκτησε το club των supercars με την παρουσίαση από τις Mercedes Benz και Mc Laren της νέας SLR roadster, ενός οχήματος που αναμένεται να προσελκύσει τα βλέμματα των απανταχού Κροίσων που θέλουν να διευρύνουν τη συλλογή των αυτοκινήτων τους ή που “σνομπάρουν” μια Ferrari, μια Lamborghini ή μια Bentley. Η νέα SLR έρχεται να συμπληρώσει την γκάμα των επιλογών η οποία αποτελείται από την coupe έκδοση αλλά και την γρήγορη (σε κάθε περίπτωση είναι όλες πανίσχυρες) 722 limited Edition.

Η νέα SLR διατηρεί στο ακέραιο το χαρακτήρα της πρώτης κλειστής έκδοσης καθώς προσφέρεται για “ανοικτό χαλαρό cruising” αλλά ταυτόχρονα είναι εξοπλισμένη με ένα υπερτροφοδοτούμενο V8 κινητήρα χωρητικότητας 5,4 λίτρων. Στη πράξη αυτό σημαίνει ότι ο οδηγός θα παίζει μάλλον χωρίς αντίπαλο στην αριστερή λωρίδα με την SLR να «διαθέτει» 626 άλογα, ενώ η μέγιστη ροπή ανέρχεται στα 780Nm και είναι διαθέσιμη από τις 3.250 σ.α.λ. περίπου.

Οι επιδόσεις της SLR roadster δεν υπολείπονται καθόλου έναντι της κλειστής έκδοσης με την τελική ταχύτητα του μοντέλου να ξεπερνά τα 330χ.α.ω. και τα πρώτα 100χ.α.ω να έρχονται σε μόλις 3,8 δευτερόλεπτα. Εξίσου εντυπωσιακό είναι το διάστημα που απαιτείται ώστε η SLR να πιάσει τα 200 χ.α.ω (10,9 δευτερόλεπτα) και τα 300χ.α.ω (30,8 δευτερόλεπτα). Η μέση κατανάλωση καυσίμου σε αστικές και εκτός πόλης μετακινήσεις είναι, σύμφωνα με την αυτοκινητοβιομηχανία, στα 14,5 λίτρα/100χιλιόμετρα.

Η κίνηση μεταδίδεται μέσω 5τάχυτου αυτόματου κιβωτίου, ενώ για την ακινητοποίηση του οχήματος παρεμβαίνουν 4 δισκόφρενα διαστάσεων 370mm (εμπρός) και 360mm (πίσω). Εντυπωσιακό είναι επίσης στο πίσω μέρος του οχήματος το «αερόφρενο» το οποίο ανασηκώνεται όταν αναπτύσσεται ταχύτητα ανώτερη των 100 χ.α.ω. αλλά και το diffuser.

Για την κατασκευή του αμαξώματος έχουν χρησιμοποιηθεί «εξωτικά» υλικά ώστε να είναι ελαφρύτερο και πιο ανθεκτικό, ενώ η αυτόματη οροφή χρειάζεται περίπου 10 δευτερόλεπτα για να κρυφθεί κάτω από το αλουμινένιο κάλυμμα της. Αξίζει ακόμα να αναφερθεί ότι η ανοικτή έκδοση διατήρησε το χαρακτηριστικό άνοιγμα προς τα πάνω των δύο θυρών της.

Στον εξοπλισμό της περιλαμβάνονται όλα τα ηλεκτρονικά συστήματα που απαιτούνται για την ασφάλεια και τον έλεγχο του μοντέλου όπως τα ABS, ΕSP, SBC, BAS αλλά και πληθώρα αερόσακων. Περιλαμβάνονται ακόμα δερμάτινες επενδύσεις, ηχοσύστημα της BOSE, σύστημα πλοήγησης, τηλέφωνο με ειδική λειτουργία τηλεειδοποίησης καθίσματα από ανθρακονήματα, διζωνικό κλιματισμό.

Συνολικά προβλέπεται να παραχθούν περί τα 1.000 «κομμάτια», τα οποία κατά πάσα πιθανότητα έχουν ήδη προπωληθεί καθώς η SLR roadster αναμένεται να καταλάβει μια εξέχουσα θέση στην ιστορία της αυτοκίνησης δίπλα σε μοντέλα όπως η Mercedes 300 SL Gullwing.
Μπείτε στη συζήτηση

σχόλια

v