Νέο Honda Type R: Sayonara, δεξιά λωρίδα...

Το δικό της "παρών" δίνει η Ιαπωνική φίρμα στην "κατηγορία" των προσιτών σπορ αυτοκινήτων μέσω του νέου Type R: Επιθετικότερη σχεδίαση που βασίζεται στο sedan, και προφανώς ισχυρότερος κινητήρας εγγυώνται επιδόσεις και εμφάνιση για... τολμηρούς.     
Νέο Honda Type R: Sayonara, δεξιά λωρίδα...
του Άρη Δαμουλάκη  

Οι κορυφαίες εκδόσεις των Honda που χαρακτηρίζονται από το λογότυπο της εταιρίας σε κόκκινο φόντο ήταν πάντοτε ιδιαίτερα δημοφιλής στην Ελλάδα και σε ορισμένα κράτη της Ευρωπαϊκής Ένωσης, καθώς συνδυάζουν όλα τα χαρίσματα που προσφέρουν τα μοντέλα της ιαπωνικής αυτοκινητοβιομηχανίας συν τις εκρηκτικές επιδόσεις.

Κλασικό παράδειγμα για την χώρας μας αποτελεί το Civic Type-R που επιπλέον διαθέτει και μια εξαιρετικά ευφάνταστη σχεδίαση. Οι Ιάπωνες κατασκευαστές προχώρησαν στην παρουσίαση ενός νέου ισχυρότερου Honda Τype-R που βασίζεται στο sedan και τουλάχιστον προς ώρας θα διατίθεται μόνο στη χώρα του ανατέλλοντος ηλίου.

Το νέο Type-R διακρίνεται από μια πιο επιθετική σχεδίαση από το συμβατικό Honda Civic Sedan και προφανώς ισχυρότερο κινητήρα αλλά και «περιφερειακά συστήματα». Εξοπλίζεται με έναν δίλιτρο, 4κύλνδρο ατμοσφαιρικό μοτέρ που αποδίδει περί τα 240 άλογα στις 8.600 σ.α.λ.. Η μέγιστη ροπή βρίσκεται στα 22 kgm, ενώ το στροφόμετρο χτυπά κόκκινο εκεί γύρω στις 9.000 σ.α.λ.

Όπως είναι φυσικό οι επιδόσεις είναι το υπ’ αριθμόν ένα ζητούμενο στο συγκεκριμένο μοντέλο και η Honda φρόντισε να μην απογοητεύσει τους υποψήφιους κατόχους του οχήματος. Η τελική ταχύτητα του Civic Sedan Type-R ανέρχεται στα 240χ.α.ω, ενώ με το γκάζι στο πάτωμα τα πρώτα 100 έρχονται σε περίπου 6 δευτερόλεπτα.

Η κίνηση μεταδίδεται στον εμπρόσθιο άξονα μέσω ενός εξατάχυτου κιβωτίου, ενώ σύμφωνα με την ιαπωνική φίρμα η μείωση του βάρους και η ενισχυμένη ακαμψία του οχήματος προσδίδουν μια «αγωνιστική γεύση» στο χαρακτήρα του μοντέλου.

Εξωτερικά ξεχωρίζουν η ευμεγέθης αεροτομή, οι μεγαλύτερες ζάντες και τα σπόιλερ. Ο «σκληρός» χαρακτήρας του τονίζεται περαιτέρω με τον ανασχεδιασμένο προφυλακτήρα και τα λογότυπα που η Honda φρόντισε να κοσμούν το μοντέλο σε διάφορα σημεία του αμαξώματος.

Ο σπορ προσανατολισμός περνά προφανώς και στο εσωτερικό του οχήματος με τα διάτρητα πεντάλ, τον ομορφότερο λεβιέ ταχυτήτων και τα καλύτερα καθίσματα, ενώ ιδιαίτερα εντυπωσιακό είναι και το στροφόμετρο με το λευκό φόντο το οποίο κλέβει την παράσταση. Καλαίσθητο και το τιμόνι με τις κόκκινες ραφές και το «αγωνιστικό» λογότυπο της εταιρίας.

Αν υποθέσουμε ότι το Type-R θα ακολουθήσει τα πρότυπα των υπολοίπων μοντέλων της Honda, τόσο η ποιότητα όσο και η συναρμογή των υλικών του εξωτερικού δεν αναμένεται να προβληματίσουν τον υποψήφιο αγοραστή.

Δυστυχώς η ιαπωνική φίρμα δεν έχει ανακοινώσει εάν θα προχωρήσει στη διάθεση του Honda και στην Ελλάδα, κίνηση που εφόσον υλοποιηθεί αναμένεται να προσελκύσει το αυξημένο ενδιαφέρον του εγχώριου κοινού αποτελώντας μια εναλλακτική (και ολίγον υποδεέστερη στη συνολική αγωνιστική αίσθηση) επιλογή σε σχέση με ένα όχημα της κλάσης ενός Subaru Ιmpreza.
Μπείτε στη συζήτηση

σχόλια

v