Fiat 500: Back to the future...

Ενα ακόμη εξαιρετικό... remake. Το διάσημο για την απλότητά του 500αράκι επανέρχεται διεκδικώντας επάξια μια θέση στο βάθρο των αυτοκινήτων πόλης. Μια πρώτη ματιά σε ένα από τα διασημότερα "μικρά". [Δείτε το video]
του Αρη Δαμουλάκη

Το καλοκαίρι του 1957 η Fiat λάνσαρε στην αγορά το Nuova 500, ένα μικροσκοπικό όχημα με αερόψυκτο δικύλινδρο κινητήρα 500 κ. εκ. που απέδιδε περί τους 13 ίππους και πόρτες «αυτοκτονίας», όπως συνήθως αποκαλούνται αυτές που ανοίγουν από την αριστερή πλευρά τους.

Με την παραγωγή ενός απλού, μικρού και οικονομικού αυτοκινήτου όπως ήταν το Nuova 500 η Fiat στόχευε να προσελκύσει ένα κοινό το οποίο ζούσε στις τότε μεγαλουπόλεις και που εν πολλοίς αντιμετώπιζε καθημερινά, περίπου τα ίδια προβλήματα μετακίνησης και γενικότερα πρακτικότητας που βιώνει ένας «πολίτης» μεγαλούπολης τον 21ου αιώνα.
Όταν διεκόπη η παραγωγή του το 1975, οι διάφορες εκδόσεις του Fiat 500 είχαν πουλήσει παραπάνω από 4 εκατομμύρια οχήματα χαρίζοντας (τουλάχιστον για πολλούς) στο λιλιπούτειο μοντέλο μια θέση στο πάνθεο των αποκαλούμενων «κλασσικών αυτοκινήτων». Μάλιστα το παλαιό 500άρι αποτελεί ένα από τα οχήματα με το μεγαλύτερο αριθμό φίλων ανά την Ευρώπη και πολυάριθμα clubs.
| video για το FIAT 500 |

Το νέο 500άρι ακολουθεί την τάση των περισσότερων μικρών μοντέλων τα οποία τείνουν να μεγαλώνουν σε διαστάσεις, τουλάχιστον συγκριτικά με τους ενδόξους προγόνους τους (βλέπε π.χ. το VW Beetle ή το Mini Cooper).
Με μήκος περί τα 3,5 μέτρα, πλάτος 1,6 και ύψος 1,49 είναι σαφώς μεγαλύτερο από μοντέλο του 1957. Όμως δεν είναι μόνο αυτό.Στα πρότυπα της εποχής και του ιταλικού ταμπεραμέντου το νέο 500άρι πουλάει εξίσου επιτυχημένα τη φινέτσα, το στυλ αλλά και την πρακτικότητα, συνδυασμένα σε ένα απόλυτα ικανοποιητικό τεχνολογικό σύνολο.
Ο υποψήφιος αγοραστής μπορεί να επιλέξει μεταξύ 4 εκδόσεων, 3 κινητήριων συνόλων και 12 χρωμάτων για το εξωτερικό. Ο μικρότερος κινητήρας των 1,3 κ.εκ. αποδίδει 69 ίππους στις 5.500σ.α.λ., χαρίζει τελική ταχύτητα περί τα 160χ.α.ω με τα πρώτα 100 να έρχονται σε 13 δευτερόλεπτα. Ο ισχυρότερος και σαφώς πιο ενδιαφέρον κινητήρας των 1,4 κ.εκ. αποδίδει 100 άλογα στις 6.000σ.α.λ. με την τελική να ξεπερνά τα 180 και την επιτάχυνση έως τα 100χ.α.ω. να αγγίζει τα 10,9 δευτερόλεπτα.
Για την ιστορία να αναφέρουμε και την ύπαρξη ενός ντιζελοκινητήρα 1,3 λίτρων που βγάζει 75 άλογα.Σε ό,τι αφορά τις αναρτήσεις φέρει γόνατα Mc Pherson μπροστά (με αντιστρεπτική ράβδο) και ημιάκαμπτο άξονα πίσω, ενώ προσοχή έχει δοθεί και στην αεροδυναμική του μοντέλου (ιταλικό γαρ) καθώς το 500αρι έπιασε συντελεστή αεροδυναμικής αντίστασης 0,32Cd.

Μπορεί το πρώτο 500άρι να διέθετε τα απολύτως απαραίτητα και… κάτι λιγότερο από πλευράς εξοπλισμού, ωστόσο από το νέο δε λείπει σχεδόν τίποτα. Ετσι εξοπλίζεται ανάλογα και με την έκδοση με 7 αερόσακους, ABS, EBD, ΕSP, ραδιοCD με Mp3, «θύρες» USB.Το νέο Fiat 500 αναμένεται να βρίσκεται επί ελληνικού εδάφους στις αρχές του 2008, ενώ οι τιμές αγοράς δεν έχουν ανακοινωθεί.
Μπείτε στη συζήτηση

σχόλια

v