Porsche Cayenne: Η νέα γενιά ενός blockbuster

Με διακριτικές αλλαγές στην εξωτερική εμφάνιση, ισχυρότερους κινητήρες στο ”οπλοστάσιό” του αλλά και την υιοθέτηση της τελευταίας λέξης της τεχνολογίας, η νέα γενιά της Porsche Cayenne είναι έτοιμη να συνεχίσει το ένδοξο έργο της προκατόχου της. Ποιος θα βάλει στη ”λασπουριά” ένα όχημα που κοστίζει όσο ένα τριάρι στα Πατήσια;

Τη δεύτερη ”γενιά” ενός από τα πιο επιτυχημένα μοντέλα της παρουσίασε η Porsche, λανσάροντας τη νέα Cayenne, με τον ”προκάτοχό” της να έχει πουλήσει ήδη περισσότερες από 150.000 μονάδες παγκοσμίως.

Τα νέα μοντέλα Cayenne, Cayenne S και Cayenne Turbo, εκτός από τον ελκυστικό τους σχεδιασμό, διαθέτουν πλέον και ισχυρότερους βενζινοκινητήρες άμεσου ψεκασμού. Η κωδική τους ονομασία στην Porsche είναι DFI (Direct Fuel Injection) και εξασφαλίζουν μείωση της κατανάλωσης καυσίμου στα νέα μοντέλα που ξεπερνά το 8% (NEDC). Σε πραγματικές συνθήκες οδήγησης, μπορεί να υπάρξει εξοικονόμηση έως και 15%.

Η βασική έκδοση του μοντέλου διαθέτει μεγαλύτερη ιπποδύναμη κατά 40 ίππους, αφού πλέον εξοπλίζεται με έναν εξακύλινδρο κινητήρα 290 ίππων, του οποίου ο κυβισμός έχει αυξηθεί από τα 3,2 στα 3,6 λίτρα. Η ροπή του Cayenne έχει επίσης αυξηθεί, από τα 310 στα 385 Nm. Επιταχύνει από τα 0 στα 100 χλμ./ώρα σε 8,1 δευτερόλεπτα, με τελική ταχύτητα 227 χλμ./ώρα. Οι αντίστοιχες επιδόσεις του προηγούμενου μοντέλου ήταν 9,1 δευτερόλεπτα και 214 χλμ./ώρα.

Χάρη στο νέο σύστημα άμεσου ψεκασμού καυσίμου και τη χρήση του συστήματος ελέγχου των βαλβίδων VarioCam Plus, το Cayenne S με τον ακόμα μεγαλύτερο ατμοσφαιρικό κινητήρα V8 των 4,8 λίτρων αποδίδει ροπή 500 Nm (έναντι 420 Nm του προηγούμενου μοντέλου) και η ιπποδύναμή του φτάνει τους 385 ίππους, είναι δηλαδή αυξημένη κατά 45 ίππους. Οι αυξημένοι αυτοί αριθμοί μεταφράζονται σε χρόνο 0-100 μόλις 6,6 δευτερολέπτων και σε τελική ταχύτητα 252 χλμ./ώρα. (Προηγούμενο μοντέλο: 6,8 δευτερόλεπτα και 242 χλμ./ώρα).

Τα στοιχεία απόδοσης για το νέο Cayenne Turbo είναι εξίσου εντυπωσιακά, αφού ο κινητήρας του είναι πλέον κατά 50 ίππους ισχυρότερος από τον προκάτοχό του. Ο νέος οκτακύλινδρος κινητήρας, ο οποίος παίρνει κίνηση από έναν διπλό υπερσυμπιεστή καυσαερίων, αποδίδει 500 ίππους και 700 Nm (620 Nm στο προηγούμενο μοντέλο). Το Cayenne Turbo επιταχύνει από τα 0 στα 100 χλμ./ώρα σε 5,1 δευτερόλεπτα, ενώ η τελική του ταχύτητα φτάνει τα 275 χλμ./ώρα.

Όπως και στο παρελθόν, για τη βέλτιστη μετάδοση της ισχύος φροντίζει το σύστημα διαχείρισης πρόσφυσης της Porsche (PTM, Porsche Traction Management) το οποίο, στο κανονικό του πρόγραμμα λειτουργίας, κατανέμει την ισχύ του κινητήρα μεταξύ των μπροστινών και των πίσω τροχών με αναλογία 62:38. Ο πολύδισκος συμπλέκτης μπορεί να κατευθύνει έως και το 100% της κίνησης στους μπροστινούς ή τους πίσω τροχούς, ανάλογα με τις απαιτήσεις.

Το Cayenne Turbo διαθέτει στο βασικό του εξοπλισμό το ηλεκτρονικό σύστημα ενεργής ανάρτησης- PASM (Porsche Active Suspension Management). To συγκεκριμένο μοντέλο μπορεί πλέον να εξοπλιστεί και με το νέο σύστημα σταθεροποίησης Porsche Dynamic Chassis Control (PDCC).

Αυτό το σύστημα συνεχούς ελέγχου των αντιστρεπτικών δοκών, το οποίο διατίθεται προαιρετικά και στα Cayenne και Cayenne S, περιορίζει τις κλίσεις του οχήματος στις στροφές και αντισταθμίζει πλήρως τις σχετικές δυνάμεις σε όλες τις συνθήκες οδήγησης.

Έτσι το Cayenne παρουσιάζεται σημαντικά βελτιωμένο στους τομείς του κρατήματος, της κατευθυντικότητας και της άνεσης κύλισης. Κατά την κίνηση εκτός δρόμου, το σύστημα επιτρέπει τη μέγιστη κίνηση στις αρθρώσεις των αξόνων, με αποτέλεσμα να βελτιώνεται η πρόσφυση.

Το σύστημα διαχείρισης ευστάθειας (PSM, Porsche Stability Management), με τη λειτουργία υποβοήθησης των φρένων, το προηγμένο σύστημα σταθεροποίησης ρυμουλκούμενου και το off road ABS, ανήκει στο βασικό εξοπλισμό όλων των μοντέλων Cayenne. Με τις λειτουργίες αυτές βελτιώνεται η ταχύτητα απόκρισης των φρένων, μειώνεται σημαντικά η ταχύτητα περιστροφής γύρω από τον κατακόρυφο άξονα που επηρεάζει το όχημα κατά τη ρυμούλκηση και βελτιστοποιείται η απόδοση των φρένων στο ασταθές έδαφος.

Ένα ακόμα στοιχείο του βασικού εξοπλισμού του Cayenne Turbo που βελτιώνει την ενεργητική ασφάλεια είναι οι προβολείς bi-xenon με στατικό και, για πρώτη φορά, δυναμικό έλεγχο δέσμης στις στροφές.

Στην Ελλάδα το βασικό μοντέλο των 3,6 λίτρων κοστίζει στα 79.900 ευρώ, η ισχυρότερη έκδοση S αποτιμάται στα 95.600 ευρώ, ενώ η κορυφαία Turbo κοστίζει περί τα 154.000 ευρώ.

Eπιμέλεια: Αρ. Δαμουλάκης

Μπείτε στη συζήτηση

σχόλια

v