Νέα BMW X5: Βελτιωμένη παντού

Το κόκκινο χαλί είναι ήδη στρωμένο για την άφιξη της νέας BMW X5. Αναβαθμισμένη σε όλους τους τομείς, με ξεκάθαρη τεχνολογική υπεροχή έναντι της προκατόχου και με αδιαμφισβήτητη ποιότητα και πολυτέλεια εσωτερικού, το νέο SUV της γερμανικής φίρμας έχει τα καλύτερα εφόδια για διάκριση στην ελληνική αγορά.

Τη μεγάλη εμπορική επιτυχία της πρώτης έκδοσης φιλοδοξεί να συνεχίσει η νέα BMW X5 που αναμένεται στη χώρα μας σε λίγους μήνες.

Η νέα γενιά του δημοφιλούς SUV είναι εμφανώς αναβαθμισμένη σχεδόν σε όλους τους τομείς, χωρίς να διαφοροποιείται αισθητά από το τρέχον μοντέλο, του οποίου οι πωλήσεις ξεπερνούν ήδη τις 580.000 μονάδες.

Στα νέα στοιχεία που κομίζει η Χ5 περιλαμβάνονται η βελτίωση της δυναμικής συμπεριφοράς και της ευελιξίας, η υψηλή στρεπτική ακαμψία, η βελτιστοποιημένη αεροδυναμική, ο ”μοναδικός” εμπρός άξονας με διπλά ψαλίδια, το αναβαθμισμένο all-wheel xDrive αλλά και η δυνατότητα ύπαρξης επτά θέσεων.

Αναφορικά με τους κινητήρες, η BMW X5 θα εξοπλίζεται με μοτέρ 4,8 λίτρων και 3,0 λίτρων αντίστοιχα. Το ισχυρότερο μοτέρ αποδίδει 355 άλογα, με την τελική ταχύτητα να προσεγγίζει τα 240χλμ., ενώ το μοτέρ των 3,0 λίτρων ”διαθέτει” 272 ίππους με την τελική να ανέρχεται στα 225 χλμ.

Η ισχύς μεταδίδεται στη στάνταρ διάταξη της νέας BMW μέσω ενός αναβαθμισμένου εξατάχυτου αυτόματου κιβωτίου. Η νέα τεχνολογία του μετατροπέα και το αποτελεσματικό λογισμικό μειώνουν τους χρόνους αντίδρασης και αλλαγής σε σχέση με ένα συμβατικό αυτόματο κιβώτιο, μέχρι 50%. Και η άμεση ανίχνευση της κατάλληλης απαιτούμενης σχέσης επιτρέπει την υπερπήδηση μιας ή περισσοτέρων ταχυτήτων στο κατέβασμα, χωρίς να χάνεται πρόσθετος χρόνος.

Ένα χαρακτηριστικό μοναδικό στην κατηγορία για την Χ5 είναι ο συνδυασμός εμπρός άξονα με διπλά ψαλίδια, ενώ μια ακόμα καινοτομία είναι η κρεμαγιέρα με μεταβλητό λόγο υποπολλαπλασιασμού που προσφέρει στον οδηγό πιο άμεση απόκριση στις στροφές.

Εξάλλου, σύμφωνα με τη γερμανική εταιρία, η στρεπτική ακαμψία έναντι του προηγούμενου μοντέλου έχει αυξηθεί περίπου κατά 15%, ενώ ο συντελεστής οπισθέλκουσας διαμορφώνεται στο 0,33.

Συγκριτικά με το προηγούμενο μοντέλο, η νέα BMW X5 είναι 18,7cm μακρύτερη και κατά 6,8cm φαρδύτερη, ενώ μπορεί να φιλοξενήσει δύο ακόμα επιβάτες ύψους περίπου 1,70m (στην επταθέσια έκδοση). Στην περίπτωση που τα πρόσθετα καθίσματα δεν χρειάζονται, αναδιπλώνται ατομικά μέσα στο πάτωμα του χώρου αποσκευών, χωρίς να φαίνονται καθόλου, ενώ ένα ακόμα σημείο είναι ότι οι επιβάτες της δεύτερης σειράς καθισμάτων διαθέτουν επιπλέον χώρο για τα γόνατα 40mm σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο.

Το ηλεκτρονικά ελεγχόμενο, μεταβλητό σύστημα xDrive της BMW εγγυάται ακόμα υψηλότερη ακρίβεια από πριν στη νέα BMW X5.

Υπό κανονικές οδηγικές συνθήκες, οι κινητήριες δυνάμεις κατανέμονται εμπρός/πίσω σε μία αναλογία 40:60. Το xDrive διασφαλίζει μεταβλητή κατανομή ισχύος εμπρός/πίσω μόλις μία συγκεκριμένη οδηγική κατάσταση ή οδική επιφάνεια απαιτήσει κάτι τέτοιο: Μέσω ενός διαχωριστή ισχύος το ηλεκτρονικό σύστημα κατανέμει την κινητήρια ισχύ στους τροχούς όπου μπορεί να χρησιμοποιηθεί καλύτερα και πιο αποτελεσματικά.

Στον εξοπλισμό περιλαμβάνονται cruise control, ηχοσύστημα, δερμάτινες επενδύσεις, σύστημα DVD video για τη δεύτερη σειρά καθισμάτων, σύστημα High Beam Assist (αλλάζει τα φώτα αυτόματα στη μεσαία σκάλα, μόλις κάποιο αυτοκίνητο πλησιάζει από το αντίθετο ρεύμα κυκλοφορίας ή η απόσταση από ένα προπορευόμενο όχημα πέσει κάτω από ένα ορισμένο όριο, ενώ τα φώτα ομίχλης λειτουργούν σαν φώτα διασταυρώσεων όταν το αυτοκίνητο στρίβει), δερμάτινες επενδύσεις και πληθώρα ηλεκτρονικών συστημάτων ελέγχου της ευστάθειας και της ασφάλειας.

Το εσωτερικό παραμένει υψηλών προδιαγραφών με την ποιότητα να είναι υπεράνω κριτικής. Οι έλεγχοι πλοήγησης, κλιματισμού, ψυχαγωγίας και επικοινωνίας πραγματοποιούνται μέσω του σχετικά δύσχρηστου idrive που όμως διαθέτει πλέον οκτώ κουμπιά.

Η επιτυχία της νέας Χ5 πρέπει να θεωρείται λίγο πολύ δεδομένη στην ελληνική αγορά ιδιαίτερα αν οι τιμές του νέου μοντέλου δεν ξεφύγουν σε σχέση με τις τιμές της τρέχουσας. Θυμίζουμε η 3λίτρη ξεκινά από 66.000 ευρώ περίπου, ενώ κείνη με τον κινητήρα των 4,8 λίτρων από 121.000 ευρώ.

Άρης Δαμουλάκης

Μπείτε στη συζήτηση

σχόλια

v