Honda Civic: Φουτουριστικό και... ”τσιμπημένο”

Με μια εντυπωσιακή φουτουριστική σχεδίαση, τόσο στο εξωτερικό, όσο και το εσωτερικό του, το Honda Civic δεν έχει όμοιο και εγγυάται τα γύρω βλέμματα. Μεγάλοι χώροι για επιβάτες και αποσκευές, η γνώστη αξιοπιστία των μοντέλων Honda, αλλά και ”αλμυρή” η τιμή αγοράς.

Η φήμη των ιδιαίτερα αξιόπιστων οχημάτων συνόδευε πάντοτε τα Honda. Και όχι άδικα. Η ιαπωνική εταιρία γνωρίζει όσο λίγες αυτοκινητοβιομηχανίες να κατασκευάζει ελκυστικά οχήματα με κορυφαίους τεχνολογικά κινητήρες, ενώ δεν είναι τυχαίο ότι η ελληνική αντιπροσώπευα παρέχει εγγύηση 7 ετών.

Το νέο πεντάθυρο Honda Civic συνδυάζει όλα τα παραπάνω αλλά επιπλέον διαθέτει μια ιδιαίτερη, όχι μόνο για τη συγκεκριμένη κατηγορία, σχεδίαση τόσο στο εξωτερικό όσο και στο εσωτερικό.

Στο εξωτερικό οι σχεδιαστικές πινελιές προσέδωσαν περισσότερο σπορ χαρακτήρα στο 5θυρο Civic που δείχνει να μην έχει καμία σχέση με την προηγούμενη γενιά. Μεγαλύτερες διαφορές εντοπίζονται όμως στο πραγματικά φουτουριστικό εσωτερικό, με τον διζωνικό πίνακα οργάνων ελέγχου και την οθόνη πολλαπλών λειτουργιών κα κλέβουν την παράσταση.

Ένα μεγάλο μέρος του ταμπλό είναι στραμμένο προς τον οδηγό, ο διάκοσμος είναι συνολικά όμορφος, ενώ ευπρόσδεκτο είναι και το μπουτόν εκκίνησης, που ενισχύει το σπορ προφίλ του μοντέλου.

Επιπλέον η έξυπνη διαχείριση των χώρων από την ιαπωνική εταιρία αφήνει άπλετο ”πεδίο δράσης” για τους επιβάτες, ενώ υπεραρκετά είναι τα 485 λίτρα του πορτ μπαγκάζ.

Το νέο 5θυρο Civic και μέχρι την έλευση του Type-R εξοπλίζεται με δύο κινητήρια σύνολα 1,4 και 1,8 λίτρων αντίστοιχα. Το μοτέρ των 1,4 λίτρων αποδίδει 83 ίππους και επιταχύνει το όχημα των σχεδόν 1.200 κιλών σε 14,6 sec περίπου (0-100χ.α.ω.), ενώ η τελική ταχύτητα δεν ξεπερνά τα 170 χλμ..

Με το μεγαλύτερο μοτέρ των 1,8 κ. εκ. τα πρώτα 100 χ.α.ω. έρχονται σε 8,9 sec. με την τελική να προσεγγίζει τα 205 χλμ.

Στην πράξη ο μικρότερος κινητήρας είναι οριακά επαρκείς για το όχημα και σε καμία περίπτωση δεν χαρίζει επιδόσεις που να συνάδουν με το υπόλοιπο σπορ πακέτο. Αντίθετα, σαφώς πιο ομοιογενές και ολοκληρωμένο είναι το μοτέρ των 1,8 λίτρων, ενώ ανεξαρτήτως έκδοσης το Civic εξοπλίζεται με ένα 6τάχυτο μηχανικό κιβώτιο.

Ο εξοπλισμός ανάλογα και με την έκδοση περιλαμβάνει 6 αερόσακους, πληθώρα ηλεκτρονικών συστημάτων ελέγχου και ασφαλείας όπως ABS, ΕSP, EBD, VSA, ηλεκτρικά θερμαινόμενους καθρέπτες, cruise control, εμπρός θερμαινόμενα καθίσματα.

Αξίζει να σημειωθεί ότι οι διαφορές στον εξοπλισμό ανάλογα με την έκδοση και τον κινητήρα είναι σε ορισμένες περιπτώσεις ουσιώδεις. Επί παραδείγματι η βασική έκδοση στα 1,4 κ. εκ. στερείται αυτόματου κλιματισμού αλλά και ηχοσυστήματος.

Το μελανότερο σημείο ωστόσο δεν είναι άλλο από την αλμυρή τιμή που διατίθεται το νέο Civic. Η τιμή εκκίνησης για μια έκδοση με αρκετές ελλείψεις βρίσκεται στα 17.990 ευρώ, ενώ η ακριβότερη έκδοση με τον κινητήρα των 1,8 κ. εκ. ξεκινά από τα 24.990 ευρώ. Η φθηνότερη έκδοση με τον ισχυρότερο κινητήρα εκκινεί από τα 22.490 ευρώ, τιμή που διευρύνει τις επιλογές για έναν υποψήφιο αγοραστή.

Άρης Δαμουλάκης

Μπείτε στη συζήτηση

σχόλια

v