Suzuki SX4: Ενα τετρακίνητο με... χαρακτήρα

Ισορροπώντας με ευελιξία ανάμεσα στους ρόλους του crossover και του SUV, το SX4 της Suzuki, αν και τετρακίνητο, δεν κρύβει τον ασφάλτινο προσανατολισμό του. Με ικανοποιητικές τις επιδόσεις του, αλλά και πληθώρα άλλων ευκολιών, αποτελεί μία από τις πλέον ενδιαφέρουσες προτάσεις της κατηγορίας.

Η αγορά των τετρακίνητων μοντέλων τείνει να εξελιχθεί σε μια από τις ελκυστικότερες και επικερδέστερες κατηγορίες για τις αυτοκινητοβιομηχανίες, παγκοσμίως.

Το μοντέλο ”σχετικά πολυτελές τετρακίνητο όχημα με (περιορισμένες) δυνατότητες εκτός δρόμου” έχει βρει το δρόμο του και στην χώρα μας, καθώς οι περισσότερες αυτοκινητοβιομηχανίες βγάζουν συνεχώς αναλόγων δυνατοτήτων οχήματα, ενώ όσες έχουν μείνει πίσω σπεύδουν να καλύψουν το χαμένο έδαφος, προσφέροντας (ανάλογα με την φίρμα) περισσότερο όγκο, φουτουριστικά σχήματα, εξελιγμένη τεχνολογία ή απλά άλλη μια επιλογή.

Το SX 4 της Suzuki θα μπορούσε να χαρακτηριστεί κάτι μεταξύ crossover και SUV με τον ”ασφάλτινο” προσανατολισμό του, ανεξαρτήτως κατηγοριοποίησης, να είναι αισθητός.

Εξωτερικά το μοντέλο είναι τουλάχιστον καλαίσθητο με τις χρωμιωμένες ποδιές και τα φουσκωμένα φτερά να ”κλέβουν” την παράσταση.

Από μηχανολογική σκοπιά το πιο ενδιαφέρον σημείο του αποτελεί μάλλον το σύστημα τετρακίνησης (i-AWD) που παρέχει τρεις επιλογές στον οδηγό σε ό,τι αφορά τη μετάδοση. Υπό νορμάλ συνθήκες η κίνηση μεταδίδεται στον μπροστινό άξονα, ενώ αν κριθεί αναγκαίο το σύστημα μεταδίδει έως και το 50% της ροπής στους πίσω τροχούς.

Εναλλακτικά ο οδηγός μπορεί να επιλέξει την αυτόματη ρύθμιση, όπου το σύστημα αναλαμβάνει να διαχειριστεί μόνο του την μετάδοση της κίνησης. Στην περίπτωση που έχει διαλέξει το 4WD και η ταχύτητα υπερβεί τα 60 χ.α.ω. το σύστημα ”περνά” στο αυτόματο mode.

Eξοπλίζεται με κινητήρα 1.600 κ. εκ. που αποδίδει περί τα 107 άλογα στις 5.700 στροφές ανά λεπτό, ενώ η μέγιστη ροπή βρίσκεται στα 145Nm ”κάπου” στις 4.000 σ.α.λ.

Στην πράξη η τελική ταχύτητα προσεγγίζει τα 170 χ.α.ω., ενώ η κατανάλωση (συνδυασμένος κύκλος) αγγίζει τα 7,1 λίτρα/100χλμ. Στον τομέα των αναρτήσεων η Suzuki επέλεξε να του ”φορέσει” γόνατα MCPherson εμπρός, ενώ για πίσω επέλεξε τη λύση του ημιάκαμπτου άξονα. Το μήκος του αγγίζει τα 4.140 χιλιοστά και το πλάτος τα 1.755 χιλιοστά αντίστοιχα.

Ο διάκοσμος του εσωτερικού παραπέμπει στο μικρότερο Swift, ενώ συνολικά το SX 4 έρχεται σε δύο εκδόσεις με διαφορά τιμής που κυμαίνεται περί τα 1.500 ευρώ. Στον εξοπλισμό περιλαμβάνονται σύστημα εκκίνησης χωρίς κλειδί, 6 αερόσακοι, ABS με ΕΒD, brake assist καθώς και πληθώρα άλλων ευκολιών.

Η τιμή SX4 GL διαμορφώνεται στα 17.500 ευρώ και του GLS στα 19.000 ευρώ περίπου.

Αρης Δαμουλάκης

Μπείτε στη συζήτηση

σχόλια

v