Τα αμερικανικής έμπνευσης και σχεδιασμού μοντέλα δεν ήταν ποτέ ιδιαίτερα δημοφιλή στην χώρα μας, ιδιαίτερα στις premium κατηγορίες, όπου αντιμετωπίζουν το γερμανικό ”κατεστημένο”.
H νέα BLS δεν αποποιείται πλήρως τον αμερικανικό ”χαρακτήρα” της ωστόσο έχει σαφώς πιο ευρωπαϊκό προσανατολισμό, τουλάχιστον συγκριτικά με τα υπόλοιπα μοντέλα της Cadillac. Εξωτερικά το μοντέλο δείχνει στιβαρό και μοιάζει ελαφρώς με την STS, με το πίσω μέρος του να δείχνει περισσό ”made in USA”.
Εξοπλίζεται με 3 βενζινοκινητήρες που αποδίδουν από 175 έως 255 ίππους και έναν ντιζελοκινητήρα 150 ίππων.
Το in2life είχε μια πρώτη επαφή με την BLS των 175 αλόγων, που φαίνεται να έχει και το μεγαλύτερο ενδιαφέρον στη χώρα μας.
Το συγκεκριμένο μοντέλο φορά έναν 4κύλινδρο δίλιτρο υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα που επιταχύνει την BLS έως τα πρώτα 100 χ.α.ω. σε 9,7 sec. περίπου. Η τελική ταχύτητα προσεγγίζει τα 220 χ.α.ω.
Αν και το αυτοκίνητο της δοκιμής διέθετε αυτόματο κιβώτιο 5 ταχυτήτων οι επιδόσεις του ήταν τουλάχιστον ικανοποιητικές. Η απόδοση του κινητήρα ήταν σχετικά γραμμική, ενώ καλές ήταν και οι ενδιάμεσες ρεπρίζ. Το kick down ήταν σχετικά άμεσο, ενώ την υψηλότερη ”βαθμολογία” συγκεντρώνουν τα φρένα που ”κοκαλώνουν” άμεσα το 1.460 κιλών αμάξωμα.
Σε κάθε περίπτωση η BLS στέκεται επάξια στον ανταγωνισμό από πλευράς επιδόσεων και φρένων, που δύσκολα θα ”προδώσουν” τον οδηγό.
Το εσωτερικό ξεχωρίζει για την πολυτέλεια και την εργονομία του, ενώ αντίθετα με άλλα μοντέλα της κατηγορίας, ο υποψήφιος αγοραστής δεν θα χρειαστεί να έχει αγκαλιά συνέχεια το βιβλιαράκι του οδηγού. Τα υλικά του εσωτερικού και κυρίως τα πλαστικά βρίσκονται ένα ”κλικ” υψηλότερα από άλλα μοντέλα της αμερικανικής φίρμας.
Ενστάσεις έχουμε μόνο για την ποιότητα συναρμογής που σε ορισμένα σημεία χρήζει επανεξέτασης, ενώ μέτριοι είναι και οι χώροι των πίσω επιβατών, καθώς οι υψηλόσωμοι θα χρειαστεί να κάνουν κάποιες παραχωρήσεις ή να ”κλέψουν” χώρο από τους μπροστινούς.
To δερμάτινο τιμόνι με το καλό grip παρέχει επαρκή πληροφόρηση στον οδηγό, ενώ η ορατότητα προς όλες τις κατευθύνσεις είναι ικανοποιητική. Αντίθετα οι αναρτήσεις φαίνεται να υστερούν από το υπόλοιπο σύνολο και δείχνουν να τα καταφέρνουν καλύτερα σε μεγάλους δρόμους με καλή ποιότητα ασφάλτου.
Η συγκεκριμένη BLS έρχεται σε δύο κατηγορίες (Business, Elegance) και στον εξοπλισμό περιλαμβάνονται, μεταξύ άλλων, διζωνικός κλιματισμός, αερόσακοι, αισθητήρες βροχής, τιμόνι με τηλεσκοπική ρύθμιση και έλεγχο πολλαπλών λειτουργιών, φώτα τύπου xenon, δερμάτινες επενδύσεις, σύστημα βελτίωσης της σταθερότητας του οχήματος, γυάλινη οροφή.
Η βασική τιμή της BLS (έκδοση Business) εκκινεί από τα 34.990 ευρώ, ενώ με το αυτόματο κιβώτιο κοστίζει 37.490 ευρώ. Η έκδοση Εlegance απαιτεί την εκταμίευση 38.690 ευρώ (χειροκίνητο κιβώτιο), ενώ για το αυτόματο ο υποψήφιος αγοραστής θα καταβάλλει επιπρόσθετα 2.500 ευρώ.
Aρης Δαμουλάκης