Οι προηγούμενες εκδόσεις του Clio RS αποτελούσαν ίσως τα πιο ολοκληρωμένα μοντέλα της ”κατηγορίας” τους, προσφέροντας καταιγιστικές επιδόσεις, που ζήλευαν κάτοχοι πολύ ακριβότερων μοντέλων.
Με το νέο Clio RS η Renault επιχειρεί να συνεχίσει την παράδοση αλλά και τις πωλήσεις του μικρού ”πύραυλου”.
Ο τετρακύλινδρος κινητήρας του Clio αποδίδει κάτι λιγότερο από 200 ίππους στις 7.250 σ.α.λ., ενώ η κίνηση μεταδίδεται εμπρός μέσω ενός χειροκίνητου κιβωτίου 6 σχέσεων.
Η τελική ταχύτητα προσδιορίζεται κάπου στα 215 χ.α.ω, ενώ εντυπωσιακότερη είναι η επιτάχυνση έως τα πρώτα 100 χ.α.ω., που έρχονται σε λιγότερα από 7 sec, για το αμάξωμα των 1.240 κιλών. Το στήσιμο της ανάρτησης περιλαμβάνει σύστημα με βραχίονες εμπρός και ημιάκπαμπτο άξονα πίσω (οι αντιστρεπτικές εννοούνται).
Η γαλλική φίρμα επέλεξε να εξοπλίσει το νέο Clio με αεριζόμενους δίσκους διαμέτρου 312 mm εμπρός και 300 mm πίσω, οι οποίοι σε συνδυασμό με τις τετραπίστονες δαγκάνες της Brembo έχουν αναλάβει το έργο της επιβράδυνσης/ακινητοποίησης.
Περισσότερη εντύπωση προκαλεί η εξωτερική εμφάνιση του Clio που μαρτυρεί και το χαρακτήρα του μοντέλου: Είναι μεγαλύτερο και φαρδύτερο από την ”πολιτική” έκδοση, φορά 17άρες ζάντες, ενώ το γενικότερο σύνολο αποπνέει δυναμισμό. Αξίζει να αναφερθεί η παρουσία διαχύτη αέρα στο πίσω μέρος του οχήματος, ο οποίος ασκεί καθήκοντα αεροτομής. Ειδικότερα δημιουργεί μια κάθετη δύναμη περίπου 40 κιλών σε υψηλές ταχύτητες.
Ο σπορ προσανατολισμός έχει περάσει και στο εσωτερικό του μοντέλου που διαθέτει διάτρητα πεντάλ, καθίσματα τύπου μπάκετ αλλά και μια ρίγα στο τιμόνι που σε ”δύσκολες” καταστάσεις δείχνει την κατεύθυνση των εμπρός τροχών. Σημειώνεται ότι το Clio προσφέρεται και με (μπάκετ) καθίσματα της Recaro.
Ο εξοπλισμός περιλαμβάνει, μεταξύ άλλων, ABS, EBD, ESP, cruise control, trip computer, πλήθος αερόσακων, ενώ άριστη δουλειά έχει γίνει και στον τομέα της ασφάλειας όπου η Renaumt δρέπει δάφνες πολύ καιρό τώρα.
Το νέο Clio αναμένεται στην Ελλάδα το Σεπτέμβριο, ενώ η τιμή αγοράς δεν έχει ανακοινωθεί ακόμα.
Αρης Δαμουλάκης