Επίδειξη τεχνολογικής υπεροχής από την Audi

Η Audi λάνσαρε την ανανεωμένη έκδοση του πολυτελούς της σεντάν, δίνοντας έμφαση στην τεχνολογία και την καινοτομία.
Επίδειξη τεχνολογικής υπεροχής από την Audi

Η Audi παρουσίασε το ανανεωμένο A8, δίνοντας ένα σαφές στίγμα για το πώς πρέπει να είναι ένα σύγχρονο μοντέλο κύρους. Μοντέρνο design και εφαρμογή των πλέον προηγμένων τεχνολογιών, αποτέλεσαν την αιχμή του δόρατος της μάρκας από το Ίνγκολσταντ στο επαναλανσάρισμα του κορυφαίου της σεντάν. Ψηφιακές τεχνολογίες φωτισμού, με νέους προβολείς και πίσω φώτα, κορυφαία οδική συμπεριφορά και αξεπέραστη αίσθηση πολυτέλειας στο εσωτερικό, προσφέρουν μία μοναδική εμπειρία είτε κάποιος το οδηγεί, είτε απολαμβάνει τη διαδρομή από το πίσω κάθισμα.

Το Α8 παρουσιάστηκε για πρώτη φορά το 2017, ως ο φυσικός διάδοχος του Audi V8. Εξαρχής φάνηκε η πρόθεση της μάρκας, να χρησιμοποιήσει το μοντέλο ως πλατφόρμα επίδειξης τεχνολογικής υπεροχής, ιδανική συνύπαρξη απαράμιλλης άνεσης με σπορ χαρακτηριστικά, κάτι που γίνεται περισσότερο εμφανές στο ανανεωμένο A8, που μόλις ξεκίνησε τη διεθνή εμπορική του καριέρα.

Digital Matrix LED

Εξωτερικά, το μοντέλο ξεχωρίζει από τους Digital Matrix LED προβολείς, την επανασχεδιασμένη και φαρδύτερη γρίλια Singleframe, τις πιο όρθιες πλαϊνές εισαγωγές αέρα. Εντυπωσιακό το επίπεδο προφίλ του ενώ οι φαρδιοί θόλοι των τροχών υποδηλώνουν τη στάνταρ τετρακίνηση quattro. Στο πίσω μέρος, φωτιστικά σώματα OLED, λεπτομέρειες χρωμίου και μία φωτεινή λωρίδα απ’ άκρη σε άκρη, δίνουν μία ξεχωριστή σχεδιαστική ταυτότητα, που συμπληρώνει ένας μεγάλος διαχύτης. Για πρώτη φορά διατίθεται εξωτερικό πακέτο S line, ως «γέφυρα» προς τη δυναμική έκδοση S8.

Ανθρακονήματα

Οι διαστάσεις του αποτελούμενου κατά 58% από αλουμίνιο μοντέλου, έχουν μεταβληθεί ελάχιστα. Το A8 έχει μεταξόνιο 3,00 μέτρα, μήκος 5,19 μ., πλάτος 1,95 μ. και ύψος 1,47 μ. ενώ το S8 είναι περίπου ένα εκατοστό μακρύτερο. Για την καμπίνα επιβατών έχουν χρησιμοποιηθεί εξαιρετικά άκαμπτο πλαίσιο με χάλυβα θερμής διαμόρφωσης και πολυμερή υλικά ενισχυμένα με ανθρακονήματα.

Εσωτερικά, ο σχεδιασμός χαρακτηρίζεται από οριζόντια αρχιτεκτονική, προσφέροντας έντονη αίσθηση ευρυχωρίας. Ατμοσφαιρικός φωτισμός, εξαιρετικά άνετα καθίσματα με δυνατότητα μασάζ πλάτης σε 18 σημεία, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενα προσκέφαλα, ειδικά σχεδιασμένο υποπόδιο που προσφέρει μασάζ για τον επιβάτη πίσω από τον συνοδηγό, τετραζωνικός αυτόματος κλιματισμός, συμπληρώνονται από ένα ψυγείο στις πίσω θέσεις με mini-bar.



23 ηχεία

Η Audi έχει εξοπλίσει το νέο A8 με τις πιο σύγχρονες τεχνολογίες χειρισμού: Audi virtual cockpit, head-up display επαυξημένης πραγματικότητας, έλεγχος απόκρισης αφής MMI, με δύο οθόνες (10,1” και 8,6”) και φυσικός φωνητικός έλεγχος. Το στάνταρ MMI Navigation plus τρίτης γενιάς (MIB 3) υποστηρίζει υπηρεσίες Car-2-X. Δύο οθόνες 10,1” με ανάλυση Full HD, είναι προσαρτημένες στην πλάτη των μπροστινών καθισμάτων και σε συνδυασμό με προηγμένο σύστημα ήχου Bang & Olufsen με ενισχυτή 1.920 Watt και 23 ηχεία, φροντίζουν για τη ψυχαγωγία οδηγού και επιβατών.

460 ίπποι

Σε επίπεδο κινητήριων συστημάτων, όλα διαθέτουν ήπια υβριδική τεχνολογία (MHEV) ως στάνταρ, η οποία χρησιμοποιεί το κύριο ηλεκτρικό σύστημα 48 Volt. Όσον αφορά βενζινοκινητήρες, το μοντέλο διατίθεται είτε με τον 3.0 TFSI V6 κινητήρα είτε με τον οκτακύλινδρο 4.0 TFSI, με τεχνολογία cylinder on demand. Το Audi A8 55 TFSI quattro με τρίλιτρο κινητήρα έχει ισχύ 340 PS (250 kW). Η ροπή 500 Nm αποδίδεται στην περιοχή 1.370-4.500 σ.α.λ., επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε 5,6 δευτερόλεπτα. Τα αντίστοιχα νούμερα για το A8 60 TSFI quattro με τον 4.0 TFSI είναι 460 PS (338 kW) και 660 Nm ροπής (στις 1.850-4.500 σ.α.λ.), 0-100 χλμ./ώρα σε 4,4 δευτερόλεπτα.



Ο 3.0 TDI πετρελαιοκινητήρας εξοπλίζει το A8 50 TDI quattro, με ισχύ 286 PS (210 kW) και 600 Nm ροπής. Η επιτάχυνση από στάση στα 100 χλμ./ώρα σε 5,9 δευτερόλεπτα ενώ ηλεκτρονικά περιορίζεται η τελική ταχύτητα στα 250 χλμ./ώρα, όπως σε όλα τα μοντέλα A8.

Το Audi A8 60 TFSI e quattro είναι το plug-in υβριδικό μοντέλο (PHEV) της γκάμας, με έναν compact ηλεκτροκινητήρα να υποστηρίζει τον 3.0 TFSI. Η μπαταρία ιόντων λιθίου στο πίσω μέρος μπορεί τώρα να αποθηκεύσει καθαρά 14,4 kWh (μεικτό: 17,9 kWh) ενέργειας. Με ισχύ συστήματος 462 PS (340 kW) και ροπή 700 Nm, το Audi A8 60 TFSI e quattro επιταχύνει από στάση στα 100 χλμ./ώρα σε 4,9 δευτερόλεπτα.

Στην κορυφή της γκάμας είναι το Audi S8 TSFI quattro, με τον V8 biturbo να παράγει ισχύ 571 PS (420 kW) και ροπή 800 Nm (στις 2.050-4.500 σ.α.λ.), με επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε 3,8 δευτερόλεπτα, με τα flaps στο σύστημα εξάτμισης να τονίζουν έναν μπάσο ήχο.

Για τις αλλαγές ταχυτήτων του Audi A8 φροντίζει ένα γρήγορο tiptronic οκτώ σχέσεων. Η τετρακίνηση quattro με το μπλοκέ κεντρικό διαφορικό είναι στάνταρ, με προαιρετικό το σπορ διαφορικό (στάνταρ στο S8) με ενεργή κατανομή της ροπής μεταξύ των πίσω τροχών.

Στον τομέα της ανάρτησης, εκτός του Audi drive Select και των προγραμμάτων οδήγησης που προσφέρει, άξια αναφοράς είναι η προγνωστική ενεργή ανάρτηση. Μπορεί να φορτίσει ή να αποφορτίσει κάθε τροχό με πρόσθετη ισχύ ξεχωριστά μέσω ενός ηλεκτροκινητήρα, ρυθμίζοντας κατ’ αυτόν τον τρόπο ενεργά τη θέση του πλαισίου σε οποιαδήποτε κατάσταση οδήγησης. Το μεγάλο σεντάν στρίβει με σταθερότητα, με μικρές γωνίες κλίσης στις στροφές, καθώς η προγνωστική ενεργή ανάρτηση ανυψώνει την πλευρά του σασί στο εξωτερικό της καμπύλης και χαμηλώνει την αντίθετη πλευρά, με κλίση έως και τρεις μοίρες. Την ίδια στιγμή, με τη βοήθεια μπροστινής κάμερας αναγνωρίζονται οι ανομοιομορφίες στον δρόμο, με το αυτοκίνητο να εξαφανίζει επί της ουσίας τις λακκούβες στο οδόστρωμα. Τέλος, για την εύκολη είσοδο και έξοδο από το αυτοκίνητο, το αμάξωμα ανεβαίνει και χαμηλώνει έως και 50 χιλ..

Σε επίπεδο ασφάλειας και υποβοήθησης οδηγού, διαθέσιμα περίπου 40 συστήματα, είτε στον βασικό είτε στον προαιρετικό εξοπλισμό. Ενδεικτικά, στάνταρ είναι τα Audi pre sense basic και Audi pre sense front, ενώ για ευκολία στην επιλογή πολλά ομαδοποιούνται σε πακέτα. Αξιοσημείωτο το remote park assist plus, το οποίο μπορεί να μανουβράρει αυτόματα το μεγάλο σεντάν μέσα και έξω από έναν χώρο στάθμευσης, χωρίς να είναι απαραίτητο να βρίσκεται ο οδηγός μέσα στο αυτοκίνητο.

Μπείτε στη συζήτηση

σχόλια

v