Αυξάνονται οι τιμές των τσιπ για τα αυτοκίνητα

Οι κατασκευαστές των τσιπ έχουν ένα μήνυμα για τους κατασκευαστές αυτοκινήτων: Η σειρά σας να πληρώσετε.
Αυξάνονται οι τιμές των τσιπ για τα αυτοκίνητα

Οι κατασκευαστές των τσιπ έχουν ένα μήνυμα για τους κατασκευαστές αυτοκινήτων: Η σειρά σας να πληρώσετε.

Οι ελλείψεις σε τσιπ υπολογιστών που ανάγκασαν τις παγκόσμιες αυτοκινητοβιομηχανίες να καταργήσουν τα σχέδια παραγωγής εκατομμυρίων αυτοκινήτων τα τελευταία δύο χρόνια περιορίζονται αλλά οι κατασκευαστές των τσιπ αυξάνουν τις τιμές.

Η διαχείριση των ελλείψεων των chip, έχει μεταφέρει τους κινδύνους και μέρος του κόστους στις αυτοκινητοβιομηχανίες.

Νέες πρακτικές

Αυτοκινητοβιομηχανίες όπως η General Motors, η Volkswagen και η Ford Motor για να αντιμετωπίσουν τα προβλήματα από τις ελλείψεις των τσιπ πλέον διαπραγματεύονται απευθείας με κατασκευαστές τσιπ.

Αυτοκινητοβιομηχανίες όπως η Nissan και άλλες αποδέχονται μεγαλύτερες δεσμεύσεις παραγγελιών και υψηλότερα αποθέματα. Βασικοί προμηθευτές, συμπεριλαμβανομένων των Robert Bosch  και Denso επενδύουν στην παραγωγή τσιπ. Η GM και η Stellantis  δήλωσαν ότι θα συνεργαστούν με σχεδιαστές τσιπ για να σχεδιάσουν εξαρτήματα, αναφέρει το Reuters.



Υψηλότερο κόστος

Συνολικά, αυτές οι αλλαγές υποχρεώνουν τις αυτοκινητοβιομηχανίες αν επανεξετάσουν όλο το φάκελο τσιπ. Η  θεμελιώδης καμπή για την αυτοκινητοβιομηχανία επιφέρει: υψηλότερο κόστος, περισσότερη πρακτική εργασία στην ανάπτυξη chip και περισσότερη δέσμευση κεφαλαίου σε αντάλλαγμα για καλύτερη διαθεσιμότητα στις προμήθειες τσιπ, λένε στελέχη και αναλυτές.

Είναι μια στροφή για τις αυτοκινητοβιομηχανίες που προηγουμένως βασίζονταν σε προμηθευτές για την προμήθεια ημιαγωγών.

Για τους κατασκευαστές τσιπ, η ακόμα αναπτυσσόμενη συνεργασία με αυτοκινητοβιομηχανίες είναι ευπρόσδεκτη. Πολλά στελέχη ημιαγωγών τονίζουν στην έλλειψη κατανόησης απο τις αυτοκινητοβιομηχανίες για το πώς λειτουργεί η αλυσίδα εφοδιασμού τσιπ. Επίσης, σημειώνουν και την απροθυμία των αυτοκινητοβιομηχανιών να μοιραστούν το κόστος από την  πρόσφατη κρίση.

Η χειρότερη κρίση

Οι αλλαγές γίνονται τη στιγμή που η αυτοκινητοβιομηχανία φαίνεται να ξεπερνά τη χειρότερη κρίση της λόγω της έλλειψης ημιαγωγών. Κατά μία εκτίμηση η διεθνής αυτοκινητοβιομηχανία έχει αναγκαστεί να περικόψει 13 εκατομμύρια οχήματα από την παγκόσμια παραγωγή από τις αρχές του 2021.

Ο CC Wei, διευθύνων σύμβουλος της μεγαλύτερης κατασκευάστριας τσιπ στον κόσμο, Taiwan Semiconductor Manufacturing Co, είπε ότι ποτέ δεν το είχε καλέσει κανένα στέλεχος της αυτοκινητοβιομηχανίας, μέχρι την ώρα που η έλλειψη των τσιπ ήταν απελπιστική.

Πρώτη επικοινωνία

«Τα τελευταία δύο χρόνια με καλούν και συμπεριφέρονται σαν ο καλύτερος μου φίλος», είπε σε συνεργάτες και πελατες της TSMC στη Silicon Valley πρόσφατα. Μια αυτοκινητοβιομηχανία τηλεφώνησε για να ζητήσει επειγόντως 25 συστοιχίες τσιπ, είπε ο Wei, ο οποίος έχει συνηθίσει να δίνει παραγγελίες για 25.000 συστοιχίες τσιπ».

Ο Thomas Caulfield, διευθύνων σύμβουλος της Global Foundries Inc, δήλωσε ότι η αυτοκινητοβιομηχανία κατανοεί ότι δεν μπορεί πλέον να εξαρτάται η παραγωγή των αυτοκινήτων από τις διαθέσεις και τις δυνατότητες των κατασκευαστών τσιπ.

Νέες συμφωνίες

Η Ford ανακοίνωσε ότι θα συνεργαστεί με την Global Foundries για να εξασφαλίσει την προμήθεια τσιπ. Ο Mike Hogan, ο οποίος ηγείται της Global Foundries, είπε ότι περισσότερες τέτοιες συμφωνίες βρίσκονται στα σκαριά με άλλους κατασκευαστές αυτοκινήτων.

Η Sky Water Technology Inc, κατασκευαστής τσιπ στη Μινεσότα, συζητά με αυτοκινητοβιομηχανίες για να επενδύσουν στη παραγωγή των τσιπ, αγοράζοντας εξοπλισμό ή πληρώνοντας για έρευνα και ανάπτυξη, δήλωσε στο Reuters ο διευθύνων σύμβουλος Thomas Sonderman.

Ο Michael Hurlston, Διευθύνων Σύμβουλος της Synaptics Inc, που παράγει τσιπ για τις οθόνες αφής, οι οποίες λόγω της έλλειψης καθυστέρησαν την παραγωγή αυτοκινήτων, είπε ότι η πρόσφατη, πιο άμεση συνεργασία με αυτοκινητοβιομηχανίες θα μπορούσε να δημιουργήσει νέες επιχειρηματικές ευκαιρίες καθώς και να διαχειριστεί τους κινδύνους.

Ο Hurlston είπε ότι η αυτοκινητοβιομηχανία έχει αρχίσει να χρησιμοποιεί οθόνες OLED, οι οποίες είναι λιγότερο ανθεκτικές από τις οθόνες LCD, ένας παράγοντας που πολλοί αντιλαμβάνονται ότι θα περιόριζε τη χρήση τους στα αυτοκίνητα παρά την καλύτερη αντίθεση και τη χαμηλότερη κατανάλωση ενέργειας.

Τα διευθυντικά στελέχη της ιαπωνικής Renesas Electronics Corp και της Dutch NXP Semiconductors NV είπαν στο Reuters ότι διαθετουν μηχανικούς στις αυτοκινητοβιομηχανίες για να τις βοηθήσουν να σχεδιάσουν μια νέα αρχιτεκτονική όπου ένας υπολογιστής θα ελέγχει κεντρικά όλες τις λειτουργίες.

Μπείτε στη συζήτηση

σχόλια

v