Αποχαιρετισμός στα αυτοκίνητα με κινητήρες εσωτερικής καύσης

Το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο υποστηρίζει την προσπάθεια να σταματήσουν έως το 2035 οι πωλήσεις των καινούργιων αυτοκίνητων με κινητήρες εσωτερικής καύσης.
Αποχαιρετισμός στα αυτοκίνητα με κινητήρες εσωτερικής καύσης

Οι Υπουργοί Περιβάλλοντος θα πρέπει να υποστηρίξουν την προθεσμία σταδιακής κατάργησης για ρυπογόνα αυτοκίνητα και φορτηγά, χωρίς εξαιρέσεις αναφέρει η Transport & Environment (T&E).

Το όραμα της Transport & Environment (T&E) είναι ένα σύστημα κινητικότητας μηδενικών εκπομπών που να είναι προσιτό και έχει ελάχιστες επιπτώσεις στην υγεία, το κλίμα και το περιβάλλον μας. Δημιουργήθηκε πριν από περισσότερα από 30 χρόνια και διαμόρφωσε ορισμένους από τους σημαντικότερους περιβαλλοντικούς νόμους της Ευρώπης.

Αποκάλυψε το σκάνδαλο dieselgate

Ζήτησε από την ΕΕ να θέσει τα πιο φιλόδοξα πρότυπα CO2 στον κόσμο για αυτοκίνητα και φορτηγά, αλλά βοήθησε επίσης να αποκαλυφθεί το σκάνδαλο dieselgate. Έκανε εκστρατεία με επιτυχία για να τερματίσει το ντίζελ φοινικέλαιου. Εξασφάλισε την παγκόσμια απαγόρευση των βρώμικων καυσίμων ναυτιλίας και τη δημιουργία της μεγαλύτερης αγοράς άνθρακα στον κόσμο για τις αερομεταφορές. Μόλις πέρσι, η καμπάνια της T&E οδήγησε την Uber να δεσμευτεί να εξηλεκτρίσει μεγάλο μέρος των ευρωπαϊκών δραστηριοτήτων της.

Το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο ψήφισε να ορίσει ως προθεσμία το 2035 τα αυτοκίνητα και τα φορτηγά με μηδενικές εκπομπές ρύπων – ένα σημαντικό βήμα προς τα εμπρός για τη δράση για το κλίμα, την ποιότητα του αέρα και την οικονομική προσιτότητα των ηλεκτρικών οχημάτων.

Η Green Group Transport & Environment κάλεσε τους υπουργούς περιβάλλοντος της ΕΕ να επιβεβαιώσουν την ημερομηνία λήξης ισχύος για τις πωλήσεις νέων κινητήρων εσωτερικής καύσης κατά τη συνεδρίασή τους στις 28 Ιουνίου.



Ο Alex Keynes, διευθυντής καθαρών οχημάτων στην T&E, δήλωσε: «Η προθεσμία σημαίνει ότι τα τελευταία αυτοκίνητα ορυκτών καυσίμων θα πουληθούν μέχρι το 2035, δίνοντάς μας μια ευκαιρία να αποτρέψουμε τη δραματική κλιματική αλλαγή. Η σταδιακή κατάργηση των κινητήρων εσωτερικής καύσης είναι επίσης μια ιστορική ευκαιρία για να σταματήσουμε την εξάρτησή μας από το πετρέλαιο και να μας κάνουμε ασφαλέστερους από τους δεσπότες. Και δίνει τη βεβαιότητα που χρειάζεται η αυτοκινητοβιομηχανία για να αυξήσει την παραγωγή ηλεκτρικών οχημάτων, γεγονός που θα μειώσει τις τιμές για τους οδηγούς».

Μείωση των εκπομπών CO2

Οι ευρωβουλευτές ψήφισαν να απαιτήσουν από τις αυτοκινητοβιομηχανίες να μειώσουν τις μέσες εκπομπές του στόλου τους κατά 15% το 2025, σε σύγκριση με το 2021, κατά 55% το 2030 και κατά 100% το 2035. Οι Συντηρητικοί, η ακροδεξιά και ακόμη και ορισμένοι προοδευτικοί ευρωβουλευτές απέρριψαν υψηλότερο στόχο για το 2030 ή υψηλότεροι στόχοι τη δεκαετία του 2020 που θα απαιτούσαν από τους κατασκευαστές να αυξήσουν τις πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων νωρίτερα. Η T&E είπε ότι τα αδύναμα σημεία αναφοράς δεν θα ενθαρρύνουν αρκετή δράση από τις αυτοκινητοβιομηχανίες αυτή τη δεκαετία για να βοηθήσουν τα κράτη μέλη να επιτύχουν τους κλιματικούς στόχους τους.

Συνθετικά καύσιμα

Το κοινοβούλιο απέρριψε ένα κενό για τα συνθετικά καύσιμα στα αυτοκίνητα, την τελευταία ψεύτικη «πράσινη» λύση της βιομηχανίας ορυκτών καυσίμων που θέλει να παρατείνει τις πωλήσεις νέων κινητήρων εσωτερικής καύσης πέρα ​​από τις προθεσμίες απαλλαγής από άνθρακα. Τα ηλεκτρονικά καύσιμα θα μείωναν τις εκπομπές CO2 ενός αυτοκινήτου που αγοράστηκε το 2030 κατά μόλις 5%, κατά μέσο όρο, κατά τη διάρκεια ζωής του σε σύγκριση με τη βενζίνη, επιβεβαιώνει μια νέα ανάλυση κύκλου ζωής. Η καύση συνθετικών καυσίμων θα αντλούσε επίσης τοξικές εκπομπές NOx στον αέρα, έχουν δείξει δοκιμές, ενώ η λειτουργία ενός αυτοκινήτου με ηλεκτρονικό καύσιμο είναι πολύ πιο ακριβή σε σύγκριση με ένα ηλεκτρικό όχημα. Η παραγωγή ηλεκτρονικών καυσίμων είναι επίσης πολύ λιγότερο αποδοτική από την τροφοδοσία ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου με μπαταρία.

Οι Υπουργοί Περιβάλλοντος θα αποφασίσουν τη θέση τους σχετικά με τους στόχους εκπομπών οχημάτων αργότερα αυτόν τον μήνα πριν ξεκινήσουν διαπραγματεύσεις με το κοινοβούλιο. Ο οριστικός νόμος αναμένεται να συμφωνηθεί το φθινόπωρο.

Η μεγαλύτερη πηγή εκπομπών

Οι μεταφορές είναι η μεγαλύτερη πηγή εκπομπών στην Ευρώπη, με τα αυτοκίνητα να ευθύνονται μόνο για το 12%. Ο τομέας των μεταφορών καταναλώνει επίσης το 65% του πετρελαίου στην Ευρώπη, σχεδόν το σύνολο του οποίου εισάγεται.

Μπείτε στη συζήτηση

σχόλια

v