Η ταχύτερη ηλεκτροδότηση θα ενισχύσει τα κέρδη των εταιρειών αυτοκινήτων

Η σταδιακή κατάργηση των πωλήσεων αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης νωρίτερα, είναι καλύτερη για την αυτοκινητοβιομηχανία και τις θέσεις εργασίας στην Ευρώπη.
Η ταχύτερη ηλεκτροδότηση θα ενισχύσει τα κέρδη των εταιρειών αυτοκινήτων

Οι κατασκευαστές αυτοκινήτων πρόκειται να αυξήσουν την αξία τους και τα περιθώρια κέρδους μεταβαίνοντας σε ηλεκτρικά οχήματα γρηγορότερα από ό,τι σχεδιάζουν σήμερα, σύμφωνα με μια οικονομική ανάλυση έξι εταιρειών αυτοκινήτων. Η οικονομική ανάλυση διαπιστώνει ότι οι αυτοκινητοβιομηχανίες θα πρόσθεταν 800 δισεκατομμύρια ευρώ στην αξία των μετοχών τους, εάν μεταβούν γρηγορότερα αυτή τη δεκαετία στην ηλεκτροκίνηση αντί να εξαρτώνται από το επιχειρηματικό τους μοντέλο που στηρίζεται στη παραγωγή και διάθεση μοντέλων με κινητήρα εσωτερικής καύσης.

Προοπτικές

Τα αποτελέσματα έρχονται σε αντίθεση με την άποψη  του κλάδου ότι η προσπάθεια της Ευρώπης να πουλήσει μόνο αυτοκίνητα με μηδενικές εκπομπές το 2035 θα έπληττε την κερδοφορία και θα κοστίσει θέσεις εργασίας, αναφέρει η Ευρωπαϊκή Ομοσπονδία Μεταφορών και Περιβάλλοντος(T&E) μια ευρωπαϊκή ομπρέλα για μη κυβερνητικές οργανώσεις που εργάζονται στον τομέα των μεταφορών και του περιβάλλοντος, προωθώντας βιώσιμες μεταφορές στην Ευρώπη.



Η ανάλυση διαπιστώνει:

-        Τα λειτουργικά περιθώρια κέρδους για τις εταιρείες EV αναμένεται να ξεπεράσουν τους κατασκευαστές κινητήρων εσωτερικής καύσης σε 3-5 χρόνια.

-        Προς το τέλος της δεκαετίας του 2020, τα περιθώρια κέρδους των κατασκευαστών κινητήρων πρόκειται να μειωθούν και ακόμη και να γίνουν αρνητικά στους ισολογισμούς.

-        Η μείωση των κερδών στους κινητήρες εσωτερικής καύσης θα απομακρύνει τους επενδυτές από τις εταιρείες που καθυστερούν να ηλεκτριστούν.

Πρωτοφανής αύξηση κερδών

Η αποτίμηση των έξι ισχυρότερων αυτοκινητοβιομηχανιών θα μπορούσε να αυξηθεί κατά 316%, κατά μέσο όρο, σε σύγκριση με σήμερα, μεταβαίνοντας στην ηλεκτρική ενέργεια ταχύτερα μεταξύ 2025-2030 από τα σημερινά τους σχέδια.

Μια πιο αργή μετάβαση EV από ό,τι είχε προγραμματιστεί εκείνα τα χρόνια θα οδηγούσε στη χαμηλότερη αύξηση της αγοραίας αξίας και θα μπορούσε ακόμη και να μειώσει την αποτίμηση της Toyota.

Η αυτοκινητοβιομηχανία Volkswagen θα μπορούσε να τριπλασιάσει την αξία της στην αγορά (253%) και η Stellantis σχεδόν πέντε φορές (388%) σε σύγκριση με σήμερα, εάν μεταβούν στην ηλεκτρική ενέργεια γρηγορότερα από το προγραμματισμένο, διαπιστώνει η ανάλυση.

Στην αγορά των premium εταιρειών, οι ευκαιρίες είναι ακόμη μεγαλύτερες: η Mercedes-Benz θα μπορούσε να προσθέσει 471% στην αξία της σε 10 χρόνια και η BMW θα μπορούσε να κερδίσει 472%.

Ακόμη και η Volvo Cars, αναμένεται να αυξηθεί κατά 245% εάν επρόκειτο να προχωρήσει πιο γρήγορα.

Στην Ευρώπη, οι κανόνες της ΕΕ για τα καθαρά αυτοκίνητα είναι ο κύριος μοχλός της ηλεκτροκίνησης. Η τρέχουσα πρόταση για να γίνουν τα πρότυπα πιο φιλόδοξα θα απαιτούσε λίγη πρόοδο μέχρι το 2030.

Μπείτε στη συζήτηση

σχόλια

v