Ο ρόλος του μειωμένου βάρους στη νέα Mercedes-AMG SL 43

Το εντυπωσιακό μοντέλο κατασκευάζεται από ελαφρύ αλουμίνιο και έχει πολλά… μυστικά.
Ο ρόλος του μειωμένου βάρους στη νέα Mercedes-AMG SL 43

H νέα Mercedes-AMG SL 43, είναι η νεότερη άφιξη στη κατηγορία των πολυτελών roadster. Πρόκειται για ένα εντυπωσιακό αυτοκίνητο που αναδεικνύει τις αρετές των μοντέλων χωρίς σταθερή οροφή και πηγαίνει κόντρα στη τάση που θέλει η πλειοψηφία των νέων προτάσεων στην αυτοκινητοβιομηχανία να είναι SUV.

Το πανάκριβο αυτοκίνητο με αρχική τιμή 169.250 ευρώ, έχει πολλά μυστικά, τα οποία συμβάλουν στην αναβάθμιση των καίριων τομέων του αυτοκινήτου.

Ο τετρακύλινδρος κινητήρας, γνωστός ως M139, ο οποίος εδώ και χρόνια τοποθετείται εγκάρσια στα κόμπακτ μοντέλα Mercedes AMG χωρίς ηλεκτρικό στροβιλοσυμπιεστή καυσαερίων, στην SL 43 τοποθετείται κατά μήκος. Στο βασικό μοντέλο της SL, που διαθέτει κίνηση στους πίσω τροχούς, συνδυάζεται για πρώτη φορά με το κιβώτιο ταχυτήτων AMG SPEEDSHIFT MCT 9G (MCT = Multi-Clutch Transmission).

Βελτιστοποιεί την απόκριση

Ένας υγρός συμπλέκτης εκκίνησης αντικαθιστά τον μετατροπέα ροπής. Μειώνει το βάρος και, λόγω της χαμηλότερης αδράνειας, βελτιστοποιεί την απόκριση στις εντολές του οδηγού με το πεντάλ επιτάχυνσης, ιδιαίτερα κατά την επιτάχυνση και τη μεταβολή φορτίου. Το προσεκτικά βαθμονομημένο λογισμικό εγγυάται εξαιρετικά σύντομους χρόνους αλλαγής και γρήγορα, πολλαπλά κατεβάσματα ταχυτήτων, εφόσον χρειάζεται. Επιπλέον, η ενδιάμεση λειτουργία γκαζιού στα προγράμματα οδήγησης «Sport» και «Sport+» προσφέρει έντονες συγκινήσεις κατά την οδήγηση με αλλαγή ταχυτήτων. Υπάρχει επίσης η λειτουργία RACE START, η οποία εξασφαλίζει βέλτιστη επιτάχυνση από στάση.

Υψηλές επιδόσεις

Οι οδηγικές επιδόσεις είναι εκπληκτικές: από στάση, η SL 43 επιταχύνει στα 100 χλμ./ώρα σε μόλις 4,9΄΄ και η τελική ταχύτητα είναι 275 χλμ./ώρα. Εκτός από τις επιδόσεις που προσφέρει, το βασικό μοντέλο της σειράς διακρίνεται και από συγκριτικά χαμηλά στοιχεία κατανάλωσης και εκπομπών ρύπων.

Η νέα SL της κατασκευαστικής σειράς R232 είναι βασισμένη σε μια εντελώς νέα αρχιτεκτονική οχήματος, που αναπτύχθηκε από τη Mercedes AMG. Ο νέος σχεδιασμός επιτρέπει μια διαμόρφωση 2+2 καθισμάτων για πρώτη φορά μετά το 1989 (Mercedes SL κατασκευαστική σειρά R129). Αυτό κάνει τη νέα SL ακόμη πιο χρηστική. Τα πίσω καθίσματα ενισχύουν την καθημερινή πρακτικότητα και προσφέρουν χώρο για άτομα ύψους έως 1,50 μέτρο (έως 1,35 μ. με παιδικό κάθισμα). Όταν δεν χρησιμοποιούνται τα επιπλέον καθίσματα, εκτείνεται ένα πρόσθετο αλεξήνεμο πίσω από τα πίσω καθίσματα που προστατεύει τους μπροστινούς επιβάτες από ρεύματα στον αυχένα τους. Η δεύτερη σειρά καθισμάτων μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως πρόσθετος αποθηκευτικός χώρος και να χωρέσει, για παράδειγμα, μια τσάντα του γκολφ.



Ελαφρύ αλουμίνιο

Κατασκευασμένο από ελαφρύ αλουμίνιο, το πλαίσιο οχήματος αποτελείται από ένα περιμετρικό πλαίσιο αλουμινίου με αυτοφερόμενη δομή. Η σχεδίαση εγγυάται μέγιστη ακαμψία και, επομένως, αποτελεί την τέλεια βάση για δυναμική οδήγησης ακριβείας, υψηλή άνεση, βέλτιστη ασφάλεια και σπορ αναλογίες αμαξώματος. Στόχος της αρχιτεκτονικής του αμαξώματος είναι να επιτευχθούν οι χαρακτηριστικές οδηγικές επιδόσεις AMG, με έμφαση στην πλευρική και διαμήκη δυναμική, και ταυτόχρονα να τηρηθούν οι υψηλές προδιαγραφές άνεσης και ασφάλειας.

Στη νέα SL, ο έξυπνος συνδυασμός υλικών εξασφαλίζει τη μέγιστη δυνατή ακαμψία με μικρό βάρος. Τα υλικά που χρησιμοποιούνται περιλαμβάνουν αλουμίνιο, μαγνήσιο, συνθετικό υλικό ανθρακονημάτων και χάλυβα, από τον οποίο κατασκευάζεται, για παράδειγμα, το πλαίσιο του παρμπρίζ. Σε συνδυασμό με το σύστημα προστατευτικής μπάρας ανατροπής πίσω από τα πίσω καθίσματα, που αν χρειαστεί εκτείνεται αστραπιαία, λειτουργεί ως προστασία από ανατροπή.

Αυξημένη ακαμψία

Σε σύγκριση με την προηγούμενη κατασκευαστική σειρά, η στρεπτική ακαμψία της κατασκευής του αμαξώματος αυξήθηκε κατά 18 τοις εκατό. Η εγκάρσια ακαμψία είναι 50% υψηλότερη από την ήδη εξαιρετική της AMG GT Roadster. Η διαμήκης ακαμψία είναι 40% μεγαλύτερη. Το βάρος του ίδιου του σκελετού είναι μόνο περ. 270 κιλά. Μαζί με το χαμηλό κέντρο βάρους, η στοχευμένα ελαφριά κατασκευή εξασφαλίζει βέλτιστη δυναμική οδήγησης.

Η εξωτερική σχεδίαση της SL 43 διαφέρει σε επιμέρους λεπτομέρειες από τα δύο οκτακύλινδρα μοντέλα. Για παράδειγμα, έχει διαφοροποιημένες μπροστινές και πίσω ποδιές, καθώς και στρογγυλό αντί για ορθογώνιο διπλό πλαίσιο συγκράτησης απολήξεων. Χαρακτηριστικές λεπτομέρειες της σχεδίασης του αμαξώματος είναι το μακρύ μεταξόνιο, οι κοντοί πρόβολοι, το μακρύ καπό κινητήρα, η μετατοπισμένη προς τα πίσω καμπίνα επιβατών με έντονα κεκλιμένο παρμπρίζ και το δυναμικό πίσω τμήμα. Όλα μαζί συνθέτουν τις χαρακτηριστικές αναλογίες της SL και χαρίζουν στο roadster την επιβλητική, δυναμική του εμφάνιση - μαζί με τους διογκωμένους θόλους των τροχών και τις μεγάλες ζάντες αλουμινίου που βρίσκονται στο ίδιο επίπεδο με το εξωτερικό περίβλημα. Η SL 43 διατίθεται με ζάντες αλουμινίου 19 ιντσών στον βασικό εξοπλισμό.

Αεροδυναμικά βελτιστοποιημένες ζάντες

Επιπλέον, διατίθεται ως προαιρετικός εξοπλισμός η ίδια γκάμα με τα οκτακύλινδρα μοντέλα: αεροδυναμικά βελτιστοποιημένες ζάντες αλουμινίου με διάμετρο 20 ή 21 ιντσών, που μειώνουν την αντίσταση του αέρα λόγω μειωμένων στροβιλισμών. Ιδιαίτερα μελετημένες είναι οι ζάντες 20 ιντσών με πλαστικούς αεροδυναμικούς δακτυλίους που εξοικονομούν επιπλέον βάρος.

Το ενεργό σύστημα ελέγχου αέρα AIRPANEL αποτελεί ένα τεχνολογικό κορυφαίο χαρακτηριστικό που βελτιώνει την αεροδυναμική. Οι οριζόντιες γρίλιες πίσω από την επάνω εισαγωγή αέρα ελέγχονται ηλεκτρονικά και μπορούν να ανοιγοκλείνουν με ρυθμιστικά μοτέρ. Με αυτόν τον τρόπο, η ροή του αέρα ρυθμίζεται βάσει ανάγκης, βελτιώνοντας έτσι τις αεροδυναμικές επιδόσεις.

Κανονικά οι γρίλιες είναι κλειστές - ακόμη και στη μέγιστη ταχύτητα. Αυτή η θέση μειώνει την αντίσταση του αέρα. Μόνο όταν ορισμένα εξαρτήματα έχουν φτάσει σε συγκεκριμένες θερμοκρασίες και η ανάγκη για αέρα ψύξης είναι ιδιαίτερα υψηλή, ανοίγουν οι γρίλιες και επιτρέπουν τη ροή της μέγιστης ποσότητας αέρα ψύξης στους εναλλάκτες θερμότητας. Αυτό απαιτεί εξαιρετικά έξυπνο και γρήγορο έλεγχο.

Το ίδιο ισχύει και για ένα άλλο ενεργό στοιχείο της αεροδυναμικής: την πτυσσόμενη πίσω αεροτομή που είναι πλήρως ενσωματωμένη στο προφίλ του αυτοκινήτου και αλλάζει θέση ανάλογα με την κατάσταση οδήγησης. Το λογισμικό ελέγχου λαμβάνει υπόψη διάφορες παραμέτρους: συνυπολογίζει την ταχύτητα οδήγησης, τη διαμήκη και πλευρική επιτάχυνση, καθώς και την ταχύτητα διεύθυνσης. Από ταχύτητα 80 km/h, η αεροτομή ρυθμίζεται σε πέντε διαφορετικές ρυθμίσεις κλίσης, είτε για βελτίωση της ευστάθειας είτε για μείωση της οπισθέλκουσας.



Υφασμάτινη οροφή

Λόγω της πιο σπορ τοποθέτησης της νέας SL, επιλέχθηκε μια ηλεκτρική κουκούλα αντί για την προηγούμενη μεταλλική οροφή Vario. Η μείωση του βάρους κατά 21 κιλά και το χαμηλότερο κέντρο βάρους επιδρούν θετικά στη δυναμική οδήγησης και στο κράτημα στον δρόμο. Η πτύχωση Z (Z-fold), η οποία εξοικονομεί χώρο και βάρος, επιτρέπει την κατάργηση του συμβατικού καλύμματος στον χώρο της κουκούλας. Το μπροστινό κάλυμμα οροφής διασφαλίζει ότι η ανοιχτή κουκούλα είναι απολύτως ευθυγραμμισμένη στην τελική της θέση. Ταυτόχρονα, η ομάδα ανάπτυξης ανέλαβε την αποστολή να διατηρήσει την υψηλή καθημερινή πρακτικότητα και υποδειγματικά αθόρυβη λειτουργία. Η σχεδίαση τριών στρώσεων περιλαμβάνει ένα καλά τεντωμένο εξωτερικό κέλυφος, μια εσωτερική επένδυση οροφής με αριστοτεχνικό φινίρισμα και, ενδιαμέσως, μία ηχομονωτική στρώση από υψηλής ποιότητας PES fleece βάρους 450 g/m².

Το άνοιγμα και κλείσιμο διαρκεί περίπου 15 δευτερόλεπτα μόνο και είναι εφικτό σε ταχύτητες έως 60 χλμ./ωρα. Ο χειρισμός της κουκούλας πραγματοποιείται από τον πίνακα διακοπτών στην κεντρική κονσόλα ή την οθόνη αφής πολυμέσων, όπου η εξέλιξη της διαδικασίας προβάλλεται με κινούμενη εικόνα.

Ο τιμοκατάλογος ξεκινά από τα 169.250 εύρω.

Μπείτε στη συζήτηση

σχόλια

v