Με διαισθητικό χειρισμό η αμιγώς ηλεκτρική Mercedes-Benz EQA

O βενιαμίν της αμιγώς ηλεκτρικής οικογένειας της Mercedes-EQ, προσφέρεται και σε δυο τετρακίνητες εκδόσεις με πρωτοποριακή σχεδίαση.
Με διαισθητικό χειρισμό η αμιγώς ηλεκτρική Mercedes-Benz EQA

Η γκάμα των μοντέλων μηδενικών ρύπων ξεκινά με την compact SUV EQA. Η πρωτοποριακή σχεδίαση και ο διαισθητικός χειρισμός είναι τα δύο κυριότερα χαρακτηριστικά της EQA.

Η βασική έκδοση είναι η EQA 250 απόδοσης 190 ίππων (ηλεκτρική κατανάλωση σε μικτό κύκλο 17,7 kWh/100 χλμ., εκπομπές CO2 σε μικτό κύκλο 0 γραμ./χλμ.), αυτονομία κατά WLTP 426 χλμ.

Δυο τετρακίνητες εκδόσεις

O βενιαμίν της αμιγώς ηλεκτρικής οικογένειας της Mercedes-EQ, προσφέρεται και σε δυο τετρακίνητες εκδόσεις, την EQA 300 4MATIC και την EQA 350 4MATIC. Η EQA 300 4MATIC ισχύος 228 ίππων έχει αυτονομία  400-426 χλμ. WLTP ενώ στην EQA 350 4MATIC 292 ίππων η αυτονομία είναι από 409-432 χλμ.

Ο ιδιαίτερα πλούσιος στάνταρ εξοπλισμός των EQA 300 4MATIC και EQA 350 4MATIC περιλαμβάνει μεταξύ άλλων τους προβολείς LED High Performance με το σύστημα προσαρμογής ακτίνας προβολέων Adaptive Highbeam Assist, πορτ μπαγκάζ με σύστημα EASY-PACK, με ηλεκτρικό άνοιγμα και κλείσιμο, ζάντες αλουμινίου 18 ιντσών, ατμοσφαιρικό φωτισμό με 64 αποχρώσεις, καθίσματα με ρυθμιζόμενη πλευρική υποστήριξη τεσσάρων σημείων, κάμερα οπισθοπορείας για ακόμη καλύτερη ορατότητα και άνεση κατά τους ελιγμούς, το διζωνικό, αυτόματο κλιματισμό THERMOTRONIC και ένα πολυλειτουργικό, σπορ δερμάτινο τιμόνι. Επίσης, στον στάνταρ εξοπλισμό περιλαμβάνεται το σύστημα infotainment MBUX (Mercedes-Benz User Experience) με δυνατότητα εκμάθησης και διαισθητικό χειρισμό, όπως και το σύστημα πλοήγησης με σύστημα «ηλεκτρικής νοημοσύνης».

Δυο ηλεκτρικοί κινητήρες

Για τον εμπρός άξονα χρησιμοποιείται ένας ασύγχρονος κινητήρας. Ο ηλεκτροκινητήρας, ένα κιβώτιο σταθερής αναλογίας με διαφορικό, το σύστημα ψύξης και τα ηλεκτρονικά ισχύος δημιουργούν μία ολοκληρωμένη και πολύ συμπαγή μονάδα – το ηλεκτρικό σύστημα μετάδοσης κίνησης (eATS).

Μετάδοση κίνησης στον πίσω άξονα

Επιπλέον, οι EQA 300 4MATIC και EQA 350 4MATIC διαθέτουν ηλεκτρικό σύστημα μετάδοσης κίνησης στον πίσω άξονα με έναν πρόσφατα εξελιγμένο, μόνιμα διεγερμένο σύγχρονο κινητήρα, ο σχεδιασμός του οποίου είναι ιδιαίτερα συμπαγής. Σε ένα μόνιμα διεγερμένο σύγχρονο κινητήρα, ο ρότορας του κινητήρα AC διαθέτει μόνιμους μαγνήτες. Οι μαγνήτες – και κατά συνέπεια και ο ρότορας – ακολουθούν το περιστρεφόμενο πεδίο εναλλασσόμενου ρεύματος στις περιελίξεις του στάτορα. Ο κινητήρας λέγεται ότι είναι σύγχρονος, επειδή ο ρότορας περιστρέφεται με τον ίδιο ρυθμό όπως το μαγνητικό πεδίο του στάτορα. Η συχνότητα προσαρμόζεται στην ταχύτητα που επιθυμεί ο οδηγός στους μετατροπείς συχνοτήτων των ηλεκτρονικών ισχύος. Τα πλεονεκτήματα αυτού του σχεδιασμού περιλαμβάνουν την υψηλή πυκνότητα ισχύος, την υψηλή απόδοση και τη συνέπεια όσον αφορά στην απόδοση.



Έλεγχος 100 φορές το δευτερόλεπτο

Σε αυτές τις τετρακίνητες εκδόσεις, η ισχύς ανάμεσα στον εμπρός και τον πίσω άξονα ελέγχεται έξυπνα 100 φορές το δευτερόλεπτο, ανάλογα με την κατάσταση οδήγησης. Η φιλοσοφία της Mercedes-EQ είναι η βελτιστοποίηση της κατανάλωσης με τη χρήση του πίσω ηλεκτροκινητήρα όσο το δυνατόν πιο συχνά, ενώ ο ασύγχρονος κινητήρας στον εμπρός άξονα προκαλεί μόνο ελάχιστες απώλειες έλξης σε λειτουργία μερικού φορτίου.

Φόρτιση

Η φόρτιση της μπαταρίας, χωρητικότητας 66,5 kWh, μπορεί να γίνει εξωτερικά είτε με εναλλασσόμενο ρεύμα (AC) είτε με συνεχές ρεύμα (DC).  Στην περίπτωση της φόρτισης με εναλλασσόμενο ρεύμα και με τη συνδρομή του βασικού φορτιστή οχήματος των 11kW, ο χρόνος φόρτισης σε ένα wallbox ή σταθμό φόρτισης είναι λίγο λιγότερο από 6 ώρες (10-100% SoC). Με το βασικό σύστημα οχήματος φόρτισης συνεχούς ρεύματος και σε σταθμό ταχείας φόρτισης, η μπαταρία μπορεί να επιτύχει μια γρήγορη φόρτιση περίπου στα 30 λεπτά (10-80% SoC).     



Δύο πρακτικά πακέτα

Η Mercedes έχει απλουστεύσει σημαντικά τον τρόπο εξατομίκευσης της EQA, προσφέροντας δύο πρακτικά, προκαθορισμένα πακέτα: Tο πακέτο Advanced προσθέτει μία σειρά χαρακτηριστικών άνεσης και ασφάλειας επιπλέον του στάνταρ εξοπλισμού για την EQA. Στο εσωτερικό, δύο οθόνες 10.25 ιντσών ενώνονται για να δημιουργήσουν ένα «Widescreen Cockpit». Ο οδηγός απολαμβάνει την υποστήριξη του συστήματος αναγνώρισης νεκράς γωνίας Blind Spot Assist, του πακέτου καθρεφτών και του πακέτου παρκαρίσματος με κάμερα οπισθοπορείας.

Το πακέτο Premium προσθέτει στα παραπάνω μία πανοραμική συρόμενη οροφή, το ηχοσύστημα Burmester surround  και το πακέτο παρκαρίσματος με κάμερα 360°.

Τιμές, EQA 250 προς 49.590 ευρώ, EQA 250+  59.250 ευρώ, EQA 300 4MATIC 59.550 ευρώ, EQA 350 4MATIC 61.990 ευρώ.

Μπείτε στη συζήτηση

σχόλια

v