Ο αγοραστής έχει τον τελευταίο λόγο

Όσα πρέπει να γνωρίζουμε για τις κλινικές δοκιμές της Renault στα νέα της μοντέλα.
Ο αγοραστής έχει τον τελευταίο λόγο

Κατά τη διάρκεια των κλινικών δοκιμών, ή αλλιώς «clinic tests», οι υποψήφιοι αγοραστές καθώς και όσοι ενδιαφέρονται για την εξέλιξη των προϊόντων έχουν την ευκαιρία να ανακαλύψουν, κάτω από άκρα μυστικότητα, το αρχικό πρωτότυπο ενός μελλοντικού οχήματος.

Τα clinic tests αποτελούν επομένως μία καλή ευκαιρία για τις ομάδες των διαφόρων project της Renault, να καταγράψουν τις πρώτες εντυπώσεις του κοινού, να συγκεντρώσουν τις απόψεις του και να αποκομίσουν σημαντικές μαρτυρίες, έως και τρία χρόνια πριν το λανσάρισμα ενός νέου μοντέλου.

Για τις ομάδες μίας αυτοκινητοβιομηχανίας όπως η Renault, που δουλεύουν ήδη για μήνες πάνω σε ένα project, είναι μία στιγμή καθοριστικής σημασίας που τους δίνει τη δυνατότητα να ελέγξουν ότι η αξία ενός δημιουργήματος γίνεται απόλυτα αντιληπτή από τους δυνητικούς αγοραστές του.



Ας περιηγηθούμε στα παρασκήνια αυτής της διαδικασίας, αποκαλύπτοντας τα μυστικά που κρύβουν τα clinic tests ενός μελλοντικού μοντέλου.

Με βάση την ιατρική ορολογία, η λέξη «clinic» έχει τις ρίζες της στον ελληνικό ορισμό της φροντίδας του ασθενούς στο κρεβάτι ενός νοσοκομείου. Στην αυτοκινητιστική του όμως εφαρμογή, αυτός ο όρος αναφέρεται στους πελάτες που επιλέγουν οικειοθελώς να παίξουν το ρόλο του «ασθενούς», παίρνοντας τη θέση του υποκειμένου έρευνας και παρατήρησης.

Στρατηγικός σχεδιασμός Renaulution

Μόλις ένα χρόνο πριν, το πλάνο στρατηγικού σχεδιασμού Renaulution επισφράγισε τη φιλοδοξία του Renault Group να λανσάρει οχήματα και υπηρεσίες που θα δημιουργούσαν ακόμη περισσότερη αξία για τον οδηγό, ενώ θα απαιτούσαν μειωμένο χρόνο για την εξέλιξή τους. Το λανσάρισμα ενός αυτοκινήτου σε πολύ πιο σύντομο χρονικό διάστημα, απαιτεί μια πιο αποτελεσματική ενσωμάτωση των απαιτήσεων και των αναγκών των πελατών. Τα clinic tests είναι μία άμεση εφαρμογή αυτής της προσέγγισης.

Το πρωτότυπο μαζί με τα μοντέλα του ανταγωνισμού

Το Renault Group προγραμματίζει να λανσάρει 24 νέα οχήματα μέχρι το 2025, μεταξύ αυτών και 10 ηλεκτρικά μοντέλα, ως μέρος του πλάνου στρατηγικού σχεδιασμού Renaulution. Ως εκ τούτου, η επιτυχία αυτών των ερευνών και οι κατευθύνσεις που προκύπτουν από αυτές, έχουν ιδιαίτερη σημασία. Κάθε χρόνο πραγματοποιούνται πέντε με δέκα τέτοιες έρευνες. Ομάδες από το τμήμα Customer Intelligence και εταιρείες εξειδικευμένων συμβούλων εργάζονται σε μόνιμη βάση για να υλοποιήσουν τα φιλόδοξα και πολλά υποσχόμενα σχέδια των προϊόντων.

Οκτώ εβδομάδες σχεδιασμού

Κάθε clinic test προϋποθέτει τουλάχιστον οκτώ εβδομάδες σχεδιασμού και οργάνωσης. Ακολουθώντας μία αυστηρή λίστα προδιαγραφών που έχει καθοριστεί από το τμήμα Customer Intelligence του Renault Group, οι εξειδικευμένες εταιρείες έρευνας αγοράς σχεδιάζουν και συντονίζουν όλες τις πτυχές των tests: μεταξύ αυτών η επιλογή συμμετεχόντων και τοποθεσιών, το στήσιμο και ο εξοπλισμός, ο προγραμματισμός και η υλοποίηση της διαδικασίας, η συλλογή και η επεξεργασία των δεδομένων, καθώς και τη συνολική αναφορά που αποτυπώνει τις απόψεις των πελατών για τη λήψη των τελικών αποφάσεων.

Με δεδομένο το γεγονός ότι τα clinic tests πραγματοποιούνται τρία χρόνια πριν την έναρξη των πωλήσεων ενός αυτοκινήτου – στα μισά δηλαδή της πενταετούς περιόδου εξέλιξής του – υπάρχει συνήθως ένα μοναδικό πρωτότυπο διαθέσιμο για όλες τις ανάγκες της εταιρείας.

Μεγαλύτερη ποικιλομορφία

Το τμήμα Customer Intelligence της Renault, πρόσφατα διπλασίασε (ή και τριπλασίασε σε κάποιες περιπτώσεις) τον αριθμό των χωρών που περιλαμβάνονται σε κάθε clinic test, με στόχο την εξασφάλιση της μεγαλύτερης ποικιλομορφίας των ευρημάτων. Η όλη διαδικασία πρέπει να λειτουργεί σαν μια καλοκουρδισμένη μηχανή. Η παρουσίαση του ίδιου οχήματος σε πολλές χώρες ταυτόχρονα είναι αδύνατη. Κάθε πρωτότυπο πρέπει να μεταφέρεται με ασφάλεια και πλήρη μυστικότητα από τη μια τοποθεσία δοκιμών στην άλλη. Κάθε πρωτότυπο αποτελεί ένα χειροποίητο και ανεκτίμητο μοναδικό εργαλείο δουλειάς. Μόλις βρεθεί στο χώρο, το όχημα πρέπει να παρουσιάζεται κάτω από τις καλύτερες συνθήκες, ενώ παράλληλα προστατεύεται από κάθε κίνδυνο ζημιάς, χωρίς να υπάρχει περιθώριο για λάθη.

Μπείτε στη συζήτηση

σχόλια

v