Νέο Ford Ranger Raptor: Η νούμερο ένα πρόκληση για το off road

Η χαρά να οδηγείς ένα αυτοκίνητο στο off road είναι ανείπωτη. Νοιώθεις την δύναμη της φύσης να μην σε αφήσει να κινηθείς πιο πέρα, την προσπάθεια του αυτοκινήτου να ξεπεράσει ένα ακόμη νεροφάγωμα, μια μικρή λίμνη με λάσπη, να ανεβεί μια επικίνδυνη ανήφορα.
Η Ford, έχει μεγάλη εμπειρία στο off road και σήμερα αποκάλυψε τη δεύτερη γενιά του Ranger Raptor. Το νέο αυτοκίνητο υπόσχεται πρωτοφανείς ικανότητες εντός και εκτός δρόμου, χάρη στην ειδική κατασκευή του και τον twin-turbo κινητήρα 3.0 EcoBoost V6 288 ίππων.
Εξοπλίζεται με το αποκλειστικό για την κατηγορία, ηλεκτρονικά ελεγχόμενο και ενεργό σύστημα εξαγωγής που προσφέρει διαφορετικούς ήχους κινητήρα μέσα από τέσσερα διαφορετικά προγράμματα που ταιριάζουν σε διαφορετικά οδηγικά σενάρια.
Τα επτά επιλέξιμα προφίλ οδήγησης και η ανασχεδιασμένη ανάρτηση με αμορτισέρ FOX 2,5 ιντσών Live Valve Internal Bypass της Ford Performance, αναβαθμίζουν τις ικανότητες του νέου Ford Ranger.
Το προηγμένο, νέο σύστημα μόνιμης τετρακίνησης περιλαμβάνει ηλεκτρονικά ελεγχόμενο κιβώτιο μεταφοράς δύο σχέσεων και μπλοκέ διαφορικά μπροστά και πίσω.
Σύστημα anti-lag
Ειδικότερα, ο twin-turbo V6 κινητήρας 3.0 EcoBoost, προσφέρει άμεση απόκριση στις εντολές του οδηγού στο γκάζι, σε συνδυασμό με ένα αγωνιστικής προέλευσης σύστημα anti-lag, παρόμοιο με αυτό που είδαμε για πρώτη φορά στα Ford GT και Focus ST, το οποίο επιτρέπει τη στιγμιαία και on-demand αύξηση της ισχύος.
Το νέο σύστημα anti-lag, που διατίθεται στο πρόγραμμα Baja, διατηρεί την περιστροφή των υπερσυμπιεστών για έως και τρία δευτερόλεπτα αφού ο οδηγός σηκώσει το πόδι τους από το γκάζι, επιτρέποντας ταχύτερη επιτάχυνση στις εξόδους των στροφών ή στις αλλαγές σχέσεων όταν ο οδηγός πατήσει ξανά το γκάζι. Επιπλέον, ο κινητήρας είναι προγραμματισμένος με ένα ανεξάρτητο προφίλ αύξησης της πίεσης υπερπλήρωσης (boost) για κάθε μία από τις 10 σχέσεις του προηγμένου αυτόματου κιβωτίου, με στόχο την περαιτέρω βελτιστοποίηση των επιδόσεων.
Ο σημερινός κινητήρας ντίζελ 2.0 EcoBlue bi turbo θα εξακολουθήσει να διατίθεται στο νέο Ranger Raptor από το 2023. Περισσότερες λεπτομέρειες θα ανακοινωθούν όταν πλησιάζει το λανσάρισμα.
Ήχος κινητήρα
Ο οδηγός μπορεί να επιλέξει τον ήχο κινητήρα που προτιμά πιέζοντας ένα μπουτόν στο τιμόνι ή επιλέγοντας ένα drive mode που χρησιμοποιεί μία από τις κάτωθι ρυθμίσεις:
• Quiet – δίνει προτεραιότητα στον αθόρυβο χαρακτήρα έναντι των επιδόσεων και του έντονου ήχου προκειμένου να μην ενοχλεί τους γείτονες νωρίς το πρωί.
• Normal – το προφίλ αυτό προορίζεται για καθημερινή χρήση και προσφέρει έναν ήχο εξάτμισης που κάνει αισθητή την παρουσία του, χωρίς να είναι υπερβολικά δυνατός για χρήση στο δρόμο. Το προφίλ αυτό χρησιμοποιείται by default στα προφίλ οδήγησης Normal, Slippery, Mud/Ruts και Rock Crawl.
• Sport – προσφέρει μία πιο δυνατή και δυναμική χροιά.
• Baja – το πιο εντυπωσιακό προφίλ ήχου τόσο σε ένταση όσο και σε χαρακτήρα, καθώς σε αυτό το πρόγραμμα το σύστημα εξαγωγής συμπεριφέρεται περισσότερο ως ελεύθερη εξάτμιση. Προορίζεται μόνο για χρήση off-road.
Ενισχυμένη προστασία
Η ικανότητα του Ranger Raptor να κινείται άνετα σε ανώμαλα εδάφη αυξάνεται με την προσθήκη ενισχυμένης προστασίας στο κάτω μέρους του αμαξώματος. Η εμπρός ποδιά είναι σχεδόν διπλάσια σε μέγεθος συγκριτικά με την αντίστοιχη του βασικού νέου Ranger και είναι κατασκευασμένη από ατσάλι υψηλής αντοχής πάχους 2,3 χιλ. Αυτή η ποδιά, η οποία συνδυάζεται με καλύμματα κινητήρα και μετάδοσης, είναι σχεδιασμένη για να προστατεύει βασικά εξαρτήματα όπως το ψυγείο, το σύστημα διεύθυνσης, το εμπρός εγκάρσιο μέρος, το κάρτερ και το εμπρός διαφορικό.
Μόνιμη τετρακίνηση
Για πρώτη φορά, το Ranger Raptor εξοπλίζεται με ένα προηγμένο σύστημα μόνιμης τετρακίνησης με ένα νέο, ηλεκτρονικά ελεγχόμενο on-demand κιβώτιο μεταφοράς δύο σχέσεων (αργό/γρήγορο), σε συνδυασμό με εμπρός και πίσω μπλοκέ διαφορικά – ένα πολύτιμο στοιχείο για τους σκληροπυρηνικούς οπαδούς της εκτός δρόμου οδήγησης.
Στη διαχείριση όλων των εδαφικών συνθηκών - από ομαλούς δρόμους μέχρι λάσπη και κακοτράχαλες διαδρομές και ο,τιδήποτε ενδιάμεσο - βοηθοί του νέου Ranger Raptor είναι τα επτά επιλέξιμα προφίλ οδήγησης, στα οποία περιλαμβάνεται και το πρόγραμμα Baja το οποίο είναι προσανατολισμένο για off-road διαδρομές και διαμορφώνει τα ηλεκτρονικά συστήματα του οχήματος για μέγιστες επιδόσεις κατά τη γρήγορη οδήγηση εκτός δρόμου.
Προφίλ οδήγησης
Κάθε επιλέξιμο προφίλ οδήγησης προσαρμόζει μία σειρά παραμέτρων - από τον κινητήρα και το κιβώτιο ταχυτήτων μέχρι την ευαισθησία και τη ρύθμιση του ABS, τα συστήματα ελέγχου πρόσφυσης και ευστάθειας, τις βαλβίδες στο σύστημα εξαγωγής, καθώς και την απόκριση του τιμονιού και του γκαζιού. Επιπλέον, τα όργανα, οι πληροφορίες που παρέχει το όχημα, καθώς και τα χρωματικά θέματα στον πίνακα οργάνων και την κεντρική οθόνη αφής αλλάζουν ανάλογα με το επιλεγμένο προφίλ οδήγησης.
On-road
• Normal – σχεδιασμένο για άνεση και οικονομία καυσίμου.
• Sport – πιο άμεση απόκριση για εμπνευσμένη οδήγηση on-road.
• Slippery – για μεγαλύτερη αυτοπεποίθηση κατά την οδήγηση σε ολισθηρές και ανώμαλες επιφάνειες.
Off-road
• Rock crawl – για βέλτιστο έλεγχο κατά την οδήγηση με πολύ χαμηλή ταχύτητα σε βραχώδη και κακοτράχαλα εδάφη.
• Sand – βελτιστοποιεί τις αλλαγές ταχυτήτων και την απόδοση ισχύος προκειμένου το όχημα να συνεχίζει να προχωρά απρόσκοπτα στην άμμο και στο βαθύ χιόνι.
• Mud/Ruts – για μέγιστη πρόσφυση κατά την εκκίνηση και διατήρηση της ταχύτητας του οχήματος.
• Baja – ρυθμίζει όλα τα συστήματα στα πιο δυναμικά χαρακτηριστικά τους για κορυφαίες επιδόσεις εκτός δρόμου με υψηλή ταχύτητα.
Τα πρώτα αυτοκίνητα θα εισαχθούν στην Ευρώπη στα τέλη του καλοκαιριού.