Καινοτομικός ηλεκτρικός κινητήρας με σουηδική υπογραφή
Η Koenigsegg Automotive AB είναι σουηδική αυτοκινητοβιομηχανία πολυτελών σπορ υπεραυτοκινήτων, η οποία έχει έδρα το Άνγκελχολμ της Σουηδίας. Ιδρυτής και πρόεδρος της εταιρείας είναι ο Κρίστιαν Φον Κόενιγκσεγκ (Christian von Koenigsegg), που ξεκίνησε την εταιρεία του το 1994, σε ηλικία μόλις 22 ετών.
Το πρώτο εμπορικό μοντέλο της εταιρείας βγήκε στην αγορά το 2002 και ήταν το Koenigsegg CC8S, από το οποίο κατασκευάστηκαν συνολικά έξι αυτοκίνητα. Η Koenigsegg είναι ένας από τους πρωτοπόρος στον τομέα της τεχνολογίας, έχοντας στραφεί στα εναλλακτικά καύσιμα είδη από το 2007, με την κατασκευή της ειδικής έκδοσης Koenigsegg CCXR, η οποία έκτος των συμβατικών καυσίμων μπορούσε να κινηθεί και με βιοκαύσιμα.
Όλα τα αυτοκίνητα της εταιρείας είναι χειροποίητα και φτιαγμένα από ανθρακόνηματα, με τον μέγιστο χρόνο κατασκευής τους να φτάνει τους 12 μήνες. Στα επιτεύγματα της εταιρείας, μεταξύ άλλων, συμπεριλαμβάνονται πλήθος από ρεκόρ Γκίνες, αλλά και πολλές διεθνείς διακρίσεις.

Συμπαγής ηλεκτροκινητήρας
Τώρα, ο κατασκευαστής σούπερ σπορ αυτοκινήτων Koenigsegg, ανακοίνωσε ότι κατασκευάζει τους δικούς του ηλεκτρικούς κινητήρες. Ακολουθώντας την διεθνή τάση που θέλει οι κατασκευαστές αυτοκινήτων να αναπτύσσουν οι ίδιοι τις νέες ηλεκτρικές μονάδες παραγωγής ενέργειας που θα εξοπλίσουν τα μελλοντικά τους αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα.
Ο συμπαγής κινητήρας (μέγεθος περίπου 33 x 11 εκατ.), ονομάστηκε Quark, ζυγίζει μόνο περίπου 30 κιλά και επιτυγχάνει μέγιστη ισχύ 340 ίππων. Η ροπή είναι 600 Nm. Ωστόσο, αυτές είναι οι μέγιστες τιμές που είναι διαθέσιμες για το πολύ 20΄΄. Στη συνέχεια, οι τιμές πέφτουν σε περίπου 136 ίππους και 250 Nm.
Ο νέος ηλεκτροκινητήρας θα τροφοδοτεί το υβριδικό σούπερ σπορ αυτοκίνητο Koenigsegg Gemera. Προβλέπεται η τοποθέτηση τριών ηλεκτροκινητήρων, ένας για κάθε πίσω τροχό και ένας στον στροφαλοφόρο άξονα του κινητήρα. Έχουν συνδυαστική ισχύ 1100 ίππους. Υπόσχονται συνεχή αύξηση της ταχύτητας και νέο ρεκόρ ταχύτητας στα 400 χλμ./ώρα χωρίς απώλεια ροπής ή ισχύος, σύμφωνα με την ανακοίνωση της εταιρείας.
Κάθαρος κινητήρας εσωτερικής καύσης
Το Koenigsegg Gemera εκτός από τους τρεις ηλεκτρικούς κινητήρες φέρει και έναν 3κύλινδρο κινητήρα Freevalve 2.0 απόδοσης 600 ίππων. Οι τέσσερις κινητήρες αποδίδουν συνδυασμένη ισχύ 1700 ίππων. Επιταχύνει 0-100χλμ./ώρα σε 1,9’’. Χάρη στους τρεις ηλεκτρικούς κινητήρες, πιάνει εντελώς αθόρυβα έως και 300 χλμ./ώρα ενώ η ισχυρή μπαταρία 800V προσφέρει αυτονομία έως και 50 χλμ. σε λειτουργία EV.
Το Koenigsegg Gemera, είναι το πρώτο Mega-GT στον κόσμο και το πρώτο τετραθέσιο της μάρκας. Το Gemera περιορίζεται σε μια έκδοση 300 αυτοκινήτων. Είναι ένα ακραίο megacar που συναντά το ευρύχωρο εσωτερικό και την απόλυτη περιβαλλοντική συνείδηση.
«Οι απόλυτες επιδόσεις ανήκαν στον κόσμο των διθέσιων με πολύ περιορισμένο χώρο αποσκευών - μέχρι τώρα», λέει ο CEO και ιδρυτής Christian von Koenigsegg. "Το Gemera είναι μια εντελώς νέα κατηγορία αυτοκινήτων όπου το extreme megacar συναντά το ευρύχωρο εσωτερικό και την απόλυτη περιβαλλοντική συνείδηση. Το ονομάζουμε Mega-GT."
Αυτό το νέο Mega-GT φιλοξενεί άνετα τέσσερις μεγάλους ενήλικες με χώρο για τις χειραποσκευές τους, που σημαίνει ότι η εμπειρία του Megacar της Koenigsegg μπορεί να μοιραστεί με την οικογένεια και τους φίλους.
Το Gemera, εάν τροφοδοτηθεί με αιθανόλη δεύτερης γενιάς (Gen 2.0) ή μεθανόλη ουδέτερη σε CO2, όπως το Vulcanol ή οποιοδήποτε μείγμα αυτών, γίνεται τουλάχιστον τόσο ουδέτερο σε CO2 όσο ένα καθαρό ηλεκτρικό αυτοκίνητο που λειτουργεί με ηλεκτρική πηγή. Προτού αυτές οι ανανεώσιμες πηγές καυσίμου δεύτερης γενιάς είναι πιο προσβάσιμες, το Gemera μπορεί επίσης να οδηγηθεί σε E85 και στη χειρότερη περίπτωση με κανονική βενζίνη.