Προσεκτικός οδηγός ηλικίας 17 ετών

Η πολιτεία δίνει τη δυνατότητα στους νέους να πάρουν άδεια οδήγησης μόλις συμπληρώσουν τα 17 τους χρόνια.
Προσεκτικός οδηγός ηλικίας 17 ετών

Η πολιτεία δείχνει εμπιστοσύνη στους νέους και στο καίριο θέμα της οδήγησης αυτοκινήτων. Πλέον από την ηλικία των 17 ετών έχουν την δυνατότητα να αποκτήσουν νόμιμο δίπλωμα οδήγησης αυτοκινήτων.

Αντί οι νέοι να οδηγούν παράνομα τα αυτοκίνητα της οικογένειας τους και να κινδυνεύουν να εμπλακούν σε ατυχήματα καθώς δεν έχουν την κατάλληλη εκπαίδευση και κατάρτιση είναι σαφώς καλύτερα να εκπαιδευτούν, να αποκτήσουν δίπλωμα οδήγησης και να οδηγούν τα αυτοκίνητα που έχουν στη διάθεση τους, απολαμβάνοντας την οδηγική απόλαυση, μειώνοντας παράλληλα σημαντικά τις πιθανότητες να προξενήσουν ατύχημα.

Η πολιτεία δίνει τη δυνατότητα στους νέους να πάρουν άδεια οδήγησης μόλις συμπληρώσουν τα 17 τους χρόνια. Κάτι που γίνεται σε πολλές χώρες και της Ε.Ε.

Υπάρχουν, όμως, τρεις προϋποθέσεις για να συμβεί αυτό: θα οδηγούν πάντα με συνοδό, θα οδηγούν εντός περιφέρειας, και θα φέρουν στο όχημα το ενδεικτικό «Σ», για τον συνοδό.

Κι εφόσον πάνε όλα καλά την πρώτη χρονιά, στα 18, η άδεια οδήγησης γίνεται μόνιμη.

Η προσωρινή άδεια οδήγησης εκδίδεται πλέον ηλεκτρονικά μέσα σε μια ημέρα. Οριστικό τέλος στη μεγάλη αναμονή και στα κόλπα που είχαν εφεύρει μερικοί εμπλεκόμενοι στον τομέα της εκπαίδευσης οδηγών αυτοκινήτων.



Ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιος για τις Μεταφορές, Μιχάλης Παπαδόπουλος, είναι λάτρης της αυτοκίνησης και γνώστης των νέων τεχνολογιών που συμβάλουν στην ασφαλή οδήγηση ακόμη και όταν μας επισκεφθεί ένα κύμα κακοκαιρίας όπως η ΄΄Ελπίδα΄΄, που αναμένεται να πλήξει την χώρα μας.

Ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιος για τις Μεταφορές Μιχάλης Παπαδόπουλος δήλωσε: « Νομοθετήσαμε αυτή τη δυνατότητα γιατί πιστεύουμε στους νέους ανθρώπους. Αλλά ταυτόχρονα, τους εφιστούμε την προσοχή. Πρέπει να θυμούνται αλκοόλ και οδήγηση δεν πάνε μαζί, ότι η ταχύτητα σκοτώνει και πως όταν οδηγούμε, δεν πιάνουμε το κινητό. Στόχος μας, σήμερα, είναι να πάψουμε να λέμε πώς θα πάρει κάποιος το δίπλωμα, αλλά πώς θα είναι καλύτερος οδηγός τη στιγμή που θα πάρει το δίπλωμα. Φτιάχνουμε, λοιπόν, ένα σύστημα που δίνει έμφαση στην εκπαίδευση για να παράγει καλύτερους οδηγούς».   

Υπενθυμίζεται ότι με τον νόμο «Οδηγώντας με Ασφάλεια», που ψηφίστηκε το Νοέμβριο, μπορούν πλέον, υπό συγκεκριμένους και αυστηρούς περιορισμούς, να οδηγούν και οι 17χρονοι. Κάτι ανάλογο ισχύει σε πολλές ευρωπαϊκές χώρες, όπου οι νέοι πριν κλείσουν τα 18 μπορούν να οδηγήσουν, αρκεί να έχουν δίπλα τους έναν έμπειρο οδηγό.

Ο συνοδηγός θα πρέπει να είναι άνω των 25 ετών και κάτοχος διπλώματος οδήγησης, τουλάχιστον, επί  5 χρόνια. Σημειώνεται ότι οι 17άρηδες επιτρέπεται να οδηγούν μόνο εντός της Περιφέρειας όπου κατοικούν και το όχημα να φέρει το ειδικό σήμα «Σ». Στην εφαρμοστική απόφαση που θα ακολουθήσει θα προβλέπεται ο συνοδός να έχει επίσης και καθαρό point system.

Εφόσον ο 17χρονος οδηγός κατά τη διάρκεια του έτους αυτού δεν εμπλακεί σε ατύχημα, όταν κλείσει τα 18 θα έχει πλέον το κανονικό δίπλωμα οδήγησης. Διαφορετικά θα πρέπει να δώσει ξανά εξετάσεις.

Ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιος για τις Μεταφορές Μιχάλης Παπαδόπουλος έχει αποδείξει την ευαισθησία του για την αυτοκίνηση:

-        Έχει συμμετάσχει ως εισηγητής σε ημερίδες και συνέδρια και έχει δημοσιεύσει σημαντικό αριθμό επιστημονικών άρθρων.

-        Το πρώτο εξάμηνο του 2014 κατά την διάρκεια της Ελληνικής Προεδρίας, Προήδρευσε στο Συμβούλιο Υπουργών Μεταφορών με θέμα την ‹‹Οδική Ασφάλεια››, όπου ψηφίστηκαν και υπογράφηκαν σημαντικά θέματα που αφορούν την Οδική Ασφάλεια στην Ευρώπη.

-        Υπέγραψε τη δημιουργία Διυπουργικής επιτροπής για την Οδική Ασφάλεια, όπου συμμετέχουν οκτώ (8) αρμόδια Υπουργεία.

-        Διεύρυνε την σύνθεση του Εθνικού Συμβουλίου Οδικής Ασφάλειας, με Προεδρεύοντα τον εκάστοτε Πρωθυπουργό.

-        Ολοκλήρωσε το νομοθετικό πλαίσιο για την ηλεκτροκίνηση τόσο των ΙΧ όσο και των σταθμών φόρτισης ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ελλάδα.

-        Συμπλήρωσε και ολοκλήρωσε το νομοθετικό πλαίσιο για την κυκλοφορία ΙΧ και ΔΧ αυτοκινήτων με Φυσικό Αέριο - καύσιμο φιλικό προς το περιβάλλον.

-        Yπέγραψε νομοθετικές διατάξεις για τα υδατοδρόμια, την ηλεκτροκίνηση κ.α.

-        Eπί της θητείας του εξελέγη για πρώτη φορά εκπρόσωπος της χώρας στο Διοικητικό Συμβούλιο της I.T.U. ( InternationalTelecommunication sUnion).

Μπείτε στη συζήτηση

σχόλια

v