Ανανεωμένο Dacia Duster: Προκαλεί και στην οδική συμπεριφορά

Οδηγήσαμε το ανανεωμένο Dacia Duster 1.3 TCE 150 EDC στο ηλιόλουστο Παρίσι και εκπλαγήκαμε από την  μεταμόρφωση του ρουμανικού SUV.
Ανανεωμένο Dacia Duster: Προκαλεί και στην οδική συμπεριφορά

Αποστολή στη Γαλλία

Ο πιο δύσκολος τομέας σε κάθε αυτοκίνητο είναι η οδική συμπεριφορά. Κάθε τι που απαρτίζει ένα αυτοκίνητο εύκολα αναβαθμίζεται στα επίπεδα που έχει καθορίσει ο κατασκευαστής του. Τα περισσότερα τμήματα κάθε αυτοκινήτου από τα καθίσματα και το ταμπλό μέχρι ακόμη και τα κιβώτια ταχυτήτων συνήθως τα προμηθεύονται οι αυτοκινητοβιομηχανίες από άλλες εξειδικευμένες εταιρείες που έχουν την κατάλληλη τεχνογνωσία και την ικανότητα να δημιουργήσουν αυτά τα τμήματα σύμφωνα με τις οδηγίες και προδιάγραφες της κάθε μάρκας.

Η πιο σπουδαία μελέτη σε κάθε αυτοκίνητο είναι εκείνη που αφορά την οδική συμπεριφορά. Οι δοκιμαστές οδηγούν το αυτοκίνητο στα όριαά του για μεγάλο χρονικό διάστημα και σε συνεργασία με τους μηχανικούς βελτιώνουν την αίσθηση, την συμπεριφορά και τόσους άλλους παράγοντες που καθορίζουν την πεμπτουσία κάθε αυτοκινήτου, το πώς φέρεται στον δρόμο. Στη περίπτωση του ανανεωμένου Dacia Duster- εδώ που τα λέμε θα μπορούσε να είναι και η επόμενη γενιά- οι μηχανικοί και δοκιμαστές της Renault έβαλαν τα δυνατά τους για να φτάσουν στο επιθυμητό αποτέλεσμα.

Οδηγήσαμε το ανανεωμένο Dacia Duster 1.3 TCE 150 EDC στο ηλιόλουστο Παρίσι και ειλικρινά εκπλαγήκαμε από την  μεταμόρφωση του ρουμανικού SUV σε ότι αφορά τον πιο καίριο τομέα, που λέγαμε πιο πάνω.



Ακόμη και στα 195 χλμ./ώρα κινήθηκε με εξαιρετικό τρόπο στον άψογο γαλλικό αυτοκινητόδρομο. Εκτός από τους αεροδυναμικούς θορύβους που οφείλονται κυρίως στους ευμεγέθεις καθρέπτες, το SUV, που παίρνει την θέση του πρώτου σε πωλήσεις SUV στην ευρωπαϊκή αγορά, δεν παρουσίασε κανένα άλλο αρνητικό στοιχείο.

Σημειώσαμε: Σταθερό, εξαιρετική κατευθυντικότητα, πολύ καλή αίσθηση, στιβαρό τιμόνι και κοντά στα ανώτατα όρια η ποιότητα κύλισης. Συγκρίνεται με ακριβότερα μοντέλα της Renault.

Η πρώτη μας εκτίμηση είναι ότι ο διάδοχος του πρώτου σε πωλήσεις SUV στην ευρωπαϊκή αγορά, θα συνεχίσει την επιτυχημένη πορεία του αυτοκινήτου που δεν απαιτεί μεγάλα χρηματικά ποσά για να αποκτηθεί από τον καταναλωτή. 

Η μελέτη για το ανανεωμένο Dacia Duster περιλαμβάνει και άλλα σημαντικά στοιχεία τα οποία αναβαθμίζουν πολλούς τομείς του αυτοκινήτου: αισθητική του αναβάθμιση, νέα φωτιστικά σώματα, τα εμπρός φώτα (τύπου ECOLED), εμπρός φλάς τεχνολογίας LED, χαμηλότερος συντελεστής οπισθέλκουσας (SCx), βελτιωμένο επίπεδο άνεσης στους επιβάτες, νέες ταπετσαρίες, νέα προσκέφαλα, ψηλά τοποθετημένη κεντρική κονσόλα με φαρδύ, συρόμενο υποβραχιόνιο, δυο νέα συστήματα πολυμέσων, με νέα, μεγαλύτερη οθόνη αφής 8”, καινούργιες επενδύσεις καθισμάτων είναι καινούργιες.



Εκτός από το ηχοσύστημα Dacia Plug & Radio (radio, MP3, USB και Bluetooth), εξοπλίζεται με δύο νέο συστήματα πολυμέσων: το Media Display και το Media Nav, με οθόνη αφής 8”.

Το Media Display, περιλαμβάνει 6 ηχεία (2 ηχεία “boomer” και 2 tweeters εμπρός), DAB radio, συνδεσιμότητα μέσω Bluetooth, δύο θύρες USB και ενσύρματη αντιστοίχιση του smartphone συμβατού με Apple CarPlay και Android Auto. Τα χειριστήρια στο τιμόνι χρησιμοποιούνται για την ενεργοποίηση των φωνητικών εντολών, δίνοντας στον οδηγό τη δυνατότητα χειρισμού ενός smartphone iOS ή της εφαρμογής Google assistant, μέσω φωνητικών εντολών.

Το Media Nav, είναι ένα σύστημα πολυμέσων με λειτουργία πλοήγησης και δυνατότητα δικτύωσης μέσω Wi-Fi για συσκευές συμβατές με Apple CarPlay και Android Auto.

Το Media Display και το Media Nav περιλαμβάνει και το σύστημα 4x4 Monitor – για τις εκδόσεις 4WD - που περιλαμβάνει υψόμετρο, κλισιόμετρο και πυξίδα.

Η έκδοση 4x4 που είναι εφοδιασμένη με το σύστημα infotainment Media Display ή το Media Nav, περιλαμβάνει επίσης και το 4x4 Monitor που εμφανίζει πληθώρα πληροφοριών στην κεντρική οθόνη του ταμπλό:

•           Πλευρικό κλισιόμετρο: εμφανίζει τη γωνία κλίσης δεξιά-αριστερά και αποδεικνύεται ιδιαίτερα χρήσιμο όταν το αυτοκίνητο κινείται σε ανώμαλο έδαφος

•           Διαμήκης κλίση: λαμβάνει τα δεδομένα από το σύστημα υποβοήθησης εκκίνησης σε ανηφόρα (Hill Start Assist) και το αντίστοιχο σύστημα υποβοήθησης κατάβασης (Adaptive Hill Descent Control) ενημερώνοντας τον οδηγό για την κλίση του δρόμου.

•           Πυξίδα: διαθέσιμη ακόμα και με το αυτοκίνητο σταματημένο, βοηθά τον οδηγό στο προσανατολισμό του.

•           Υψόμετρο: το υψόμετρο απεικονίζεται σε μία πλευρά της οθόνης, ενώ στην άλλη πλευρά εμφανίζονται τα στοιχεία ανάβασης-κατάβασης.

Μετά από μία διαδρομή εκτός δρόμου, το 4x4 Monitor εμφανίζει τη σύνοψη των δεδομένων που καταγράφηκαν στην συγκεκριμένη πορεία.

Γκάμα κινητήρων, προδιαγραφών Euro 6D Full. Ντιζελ 1.5 Blue dCi 115 ίππων (2WD ή 4WD), με χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων. Βενζίνης: 1.0 TCe 90 (2WD), χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων. 1.3 TCe 150 (2WD), με αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη, EDC, 6 σχέσεων. 1.0 TCe 100 LPG (2WD), που συνδυάζεται με χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων. Η Dacia είναι ο μόνος κατασκευαστής που προσφέρει την επιλογή κινητήρα διπλού καυσίμου (βενζίνης-LPG) σε ολόκληρη τη γκάμα των μοντέλων της.

Διατηρήθηκε η εμπορική πολιτική των λογικών τιμών πώλησης. Η βασική έκδοση 1.0 TCe 90 ίππων Ambiance 4x2, κοστίζει 15.990 ευρώ. Ίδια τιμή και για το 1.0 TCe 100 ίππων Ambiance 4x2 LPG. Η γκάμα των ντίζελ ξεκινά από τα 19.950(1.5 Blue dCi 115 ίππων Sportive 4x2), 1.5 Blue dCi 115 ίππων Ambiance 4x4 21.710 ίππων.

Μπείτε στη συζήτηση

σχόλια

v