Αυτό είναι το καμάρι της Renault

Η Renault αποκάλυψε πλήρως το νέο Megane E-Tech Electric, ένα αμιγώς ηλεκτρικό όχημα με αρκετές καινοτομίες.
Αυτό είναι το καμάρι της Renault

Η Renault έχει αποδείξει την υπεροχή της στην ηλεκτροκίνηση. Το αμιγώς ηλεκτρικό Renault Zoe είναι το πρώτο σε πωλήσεις αυτοκίνητο μηδενικών ρύπων στην Ευρώπη. Οι καινοτομίες της γαλλικής φίρμας στην ηλεκτροκίνηση εφαρμόστηκαν και στο νέο αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο της, την τρίτη γενιά του Megane.

Το νέο Megane E-Tech Electric αποτελεί την πιο καινούρια άφιξη στον κόσμο των αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων. Πρόκειται για μέρος ενός οικοσυστήματος όπου το αυτοκίνητο αντιπροσωπεύει μια πλατφόρμα hardware και φιλοξενεί λογισμικό τελευταίας γενιάς και βελτιστοποιημένα συστήματα συνδεσιμότητας, όλα τους έτοιμα να προσφέρουν νέες εμπειρίες. Χάρη στην πλατφόρμα CMF-EV στην οποία βασίζεται, το νέο Megane E-Tech Electric προσφέρει εξαιρετική ευρυχωρία στο εσωτερικό του και δυναμισμό στο δρόμο, με το άμεσο και ακριβές τιμόνι του.

Όπως και ένα smartphone, αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι του ψηφιακού οικοσυστήματος του χρήστη του. Πρόκειται για ένα όχημα υψηλής τεχνολογίας έτοιμο να προσφέρει τις υπηρεσίες του, χάρη στις οθόνες OpenR και το νέο σύστημα infotainment OpenR Link, που έχει εξελιχθεί σε συνεργασία με τη Google και βασίζεται στο λειτουργικό σύστημα Android Automotive, ενώ έρχεται εξοπλισμένο με Google Assistant, Google Maps και Google Play για μία προσωποποιημένη και ασύγκριτη εμπειρία οδήγησης.



Η μεγαλύτερη ψηφιακή οθόνη της αγοράς

Η οθόνη OpenR είναι κατασκευασμένη από ενισχυμένο γυαλί, που είναι ευχάριστο στην αφή και την όψη. Η φωτεινότητα της οθόνης και η αντανάκλαση του φωτός έχουν βελτιστοποιηθεί για να εξασφαλίζουν καλή ορατότητα ακόμη και σε συνθήκες που το ηλιακό φώς τη χτυπάει απευθείας, καθώς διαθέτει ειδική ανακλαστική επίστρωση. Το παραδοσιακό γείσο στο ταμπλό έχει αφαιρεθεί καθώς δεν είναι πλέον απαραίτητο, εξοικονομώντας χώρο και κάνοντας πιο εκλεπτυσμένη και μοντέρνα την συνολική εμφάνιση του ταμπλό.

Η οθόνη OpenR έχει συνολική επιφάνεια προβολής που δεν μοιάζει με καμία άλλη: 321cm² για την οθόνη του πίνακα οργάνων 12,3 ιντσών (1920 x 720 pixel, οριζόντια τοποθέτηση) και 453cm² για την οθόνη πολυμέσων 12 ιντσών (1250 x 1562 pixels, κάθετη τοποθέτηση). Η ενσωματωμένη ψηφιακή επιφάνεια έχει συνολική επιφάνεια απεικόνισης 774 cm², σε αντίθεση με οποιοδήποτε άλλο όχημα της κατηγορίας.

Κινητήρας νέας γενιάς

Ο κινητήρας είναι εντελώς καινούργιος. Χάρη στον βελτιστοποιημένο σχεδιασμό του, ο κινητήρας αυτός έχει συμπαγείς διαστάσεις και ζυγίζει μόλις 145 κιλά (μαζί με το συμπλέκτη), όντας, παρά την σημαντική αύξηση της ισχύος και της ροπής του, κατά 10% ελαφρύτερος από τον κινητήρα που σήμερα χρησιμοποιείται στο ZOE. Ο νέος κινητήρας του Megane θα διατίθεται με δύο αποδόσεις ισχύος: 96 kW (130 ίπποι) και 250 Nm ροπής, 160 kW (218 ίπποι) και 300 Nm ροπής. Το νέο Mégane E-TECH Electric χρειάζεται μόλις 7,4΄΄ για το τυπικό 0-100χλμ./ώρα.

Εξαιρετικά λεπτή μπαταρία

Εφοδιάζεται με μία νέα μπαταρία βάρους 395 κιλών που είναι σχεδιασμένη για να ταιριάζει στη πλατφόρμα CMF-EV. Χάρη στα 110 χιλ. (σε συνολικό μήκος 1.960 χιλ. και πλάτος 1.450 χιλ.) – 40% μικρότερη από την μπαταρία του Zoe  – είναι η λεπτότερη μπαταρία της αγοράς. Συμβάλλει καθοριστικά στο χαμήλωμα του κέντρου βάρους του αυτοκινήτου, εξασφαλίζοντας έτσι καλύτερη αεροδυναμική συμπεριφορά και μεγαλύτερη οικονομία.

Για να επιτευχθεί ένα τέτοιο μικρό μέγεθος, οι μηχανικοί έπρεπε να στραφούν σε μια νέα χημική σύνθεση για τις μπαταρίες ιόντων λιθίου NMC (Νικέλιο, Μαγγάνιο, Κοβάλτιο) της LG, που έχουν περισσότερο νικέλιο και λιγότερο κοβάλτιο για μεγαλύτερη χωρητικότητα. Φτάνοντας τα 600 Wh/L, που είναι κατά 20% παραπάνω από το Zoe. Επίσης, υιοθετήθηκε ένα νέο σύστημα ψυκτικού υγρού που βρίσκεται σε μία δεξαμενή κάτω από τη μπαταρία - πρώτη φορά για τη Renault - που καθιστά την μπαταρία πιο συμπαγή και αποδοτική χάρη στους σωλήνες αλουμινίου από χυτοσίδηρο. Με ύψος μόνο 18 χιλ., διευκολύνεται η τοποθέτηση της μπαταρίας στην πλατφόρμα, αφήνοντας περισσότερο χώρο για το συνολικό σχεδιασμό του αμαξώματος.

Το νέο Mégane E-Tech Electric προσφέρεται με δύο επιλογές χωρητικότητας μπαταριών: 40 kWh με αυτονομία 300 χλμ. (κύκλος WLTP), 60 kWh με αυτονομία μέχρι 470 χλμ. (κύκλος WLTP, ανάλογα την έκδοση).

Αναμένεται στην Ελλάδα την Άνοιξη του 2022.

Μπείτε στη συζήτηση

σχόλια

v