Tο νέο supercar Hongqi S9 κοντράρει τις Ferrari και Lamborghini

Το έντονο εμπορικό ενδιαφέρον που καταγράφεται στη κατηγορία των πανάκριβων supercars, από τους οδηγούς που "φυσάνε το χρήμα", προσελκύει και νέους επενδυτές στις νεοσύστατες εταιρείες κατασκευής αυτοκινήτων ειδικών προδιαγραφών.
Η Silk EV, μια startup αυτοκινήτων με έδρα τις ΗΠΑ, ειδικευμένη στη μηχανική και στο σχεδιασμό αυτοκινήτων και η FAW, ο μεγαλύτερος κατασκευαστής αυτοκινήτων στην Κίνα, δημιούργησαν την Silk-FAW Joint Venture (JV) για να αναπτύξουν μια σειρά υπερπολυτελών, υψηλής απόδοσης, νέων σπορ οχημάτων υψηλής ενέργειας.
Είναι η πρώτη επένδυση μεταξύ Κίνας και Ιταλίας στα τμήματα super premium και premium αυτοκινήτων. Ενσωματώνοντας τις καλύτερες δυνατότητες της Κίνας και της Ιταλίας, το Silk-FAW είναι ένα διεθνές εγχείρημα με παγκόσμιους πόρους, που συνδυάζει τον ιταλικό σχεδιασμό, τη μηχανική και την καινοτομία με τη δύναμη της κινεζικής αγοράς αυτοκινήτου. Η Silk-FAW σχεδιάζει να λανσάρει τα νέα πλήρως ηλεκτρικά και υβριδικά πολυτελή μοντέλα στη σειρά Hongqi 'S'.
Έχει προσλάβει πρώην ανώτερα στελέχη της Ferrari και της Lamborghini για να βοηθήσουν την εταιρεία να κατασκευάσει και να πουλήσει αυτοκίνητα που θα ανταγωνίζονται τα supercars Ferrari και Lamborghini.
Το S9 θα κατασκευαστεί στο νέο εργοστάσιο της κοινοπραξίας στην επονομαζόμενη «Motor Valley» της Ιταλίας στο Reggio Emilia. Το εργοστάσιο θα βρίσκεται 44 χιλιόμετρα βορειοδυτικά του Maranello, όπου εδρεύει η Ferrari και 51 χιλιόμετρα δυτικά της έδρας της Lamborghini στο Sant'Agata Bolognese. Η πολυτελής μάρκα Maserati και ο κατασκευαστής μοτοσυκλετών Ducati έχουν επίσης δραστηριότητες στην περιοχή.
Το αυτοκίνητο σχεδιάστηκε από τον πρώην υπεύθυνο για την σχεδίαση των μοντελων του ομίλου Volkswagen, Βάλτερ Ντα Σίλβα. Αναμένεται να μπει στη παραγωγή στις αρχές του 2023.
Το S9 είναι μέρος μιας σειράς αυτοκινήτων που η Silk-FAW αναπτύσσει κάτω από την επωνυμία Hongqi. Η κοινή επιχείρηση σχεδιάζει να κατασκευάσει μια πλήρη γκάμα μοντέλων στην Ιταλία και την Κίνα. Εκτός από το S9, η φθηνότερη πρόταση της γκάμας, το S7 θα παράγεται επίσης στο ιταλικό εργοστάσιο. Η γκάμα είναι πιθανό να περιλαμβάνει ένα SUV, ένα κουπέ και, αργότερα, ένα κάμπριο.
Το S9 θα είναι το μόνο plug-in υβριδικό στη γκάμα. Όλα τα άλλα μοντέλα θα είναι αμιγως ηλεκτρικά αυτοκίνητα, αναφέρει το Automotive News Europe.
Οι μικρότερες σειρές S5 και S3 θα κατασκευαστούν στην Κίνα στο Τσανγκτσούν, όπου βρίσκονται τα κεντρικά γραφεία της FAW, και θα πωλούνται παγκοσμίως.
Η FAW έχει κοινοπραξίες στην Κίνα με τις μαρκες VW, Toyota και Mazda.
Η μάρκα Hongqi (στα κινέζικα σημαίνει κόκκινη σημαία) λανσαρίστηκε από την FAW το 1958. Η κόκκινη σημαία είναι το σύμβολο του κυβερνώντος Κομμουνιστικού Κόμματος της Κίνας.
Η Silk-FAW επενδύει αρχικά 1 δισεκατομμύριο ευρώ για την ανάπτυξη των S9 και S7, καθώς και για την κατασκευή εγκαταστάσεων παραγωγής και κέντρου έρευνας στο Reggio Emilia.
Οι εργασίες κατασκευής αναμένεται να ξεκινήσουν μέχρι το τέλος του έτους. Το συγκρότημα 320.000 τετραγωνικών μέτρων θα περιλαμβάνει επίσης μια μικρή πίστα δοκιμών.
Το S9 αναμένεται να έχει ισχύ περίπου 1.400 ίππους και να κοστίζει περίπου 1,5 εκατομμύριο ευρώ. Το S9 θα χρησιμοποιήσει έναν πρόσφατα ανεπτυγμένο βενζινοκινητήρα V8 4.0, απόδοσης περίπου 880 ίππων, με ηλεκτρικό υπερσυμπιεστή. Δύο ηλεκτρικοί κινητήρες αυξάνουν την ισχύ στους περίπου 1.400 ίππους.
Ο πρόεδρος της Silk-FAW, Jonathan Krane, Αμερικανός οικονομικός ειδικός, προσλαμβάνει πρώην κορυφαίους διευθυντες από τη Ferrari και τη Lamborghini.
Τα κορυφαία στελέχη της Silk-FAW:
Roberto Fedeli, βετεράνος της Ferrari, της BMW, της Alfa Romeo και της Maserati. Ο Fedeli είναι ο επικεφαλής τεχνολογικός διευθυντής της εταιρείας και θα επιβλέπει επίσης τα κέντρα καινοτομίας της Silk-FAW στην Ιταλία και την Κίνα και θα ηγείται των εργασιών της εταιρείας για τεχνολογίες αυτόνομης οδήγησης, συνδεσιμότητας και ηλεκτροκίνησης.
Carlo Della Casa, είναι διευθυντής ανάπτυξης προϊόντων. Η 30χρονη καριέρα της Della Casa στον τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας περιλαμβάνει περιόδους ως επικεφαλής μηχανικής της Ferrari, τεχνικός διευθυντής της McLaren Automotive και επικεφαλής τεχνικός διευθυντής της Lamborghini.
Ο Davide Montosi είναι διευθυντής λογισμικού και ηλεκτρονικών τεχνολογιών. Δούλευε για τη Ferrari και τη Maserati και για τη McLaren.
Η Katia Bassi, πρώην στέλεχος της Aston Martin και της Lamborghini, εντάχθηκε στη Silk-FAW ως επικεφαλής μάρκετινγκ και επικοινωνίας.
Ο Amedeo Felisa, ο οποίος ήταν διευθύνων σύμβουλος της Ferrari μεταξύ 2008 και 2016, είναι σύμβουλος της Silk-FAW.
Το πρώην στέλεχος του VW Group, Βάλτερ Ντα Σίλβα είναι εξωτερικός σύμβουλος και δεν έχει ενταχθεί στο προσωπικό της αυτοκινητοβιομηχανίας. Ο Ντα Σίλβα, ο οποίος δημιούργησε τη μάσκα που χρησιμοποιούσε η Audi κατά τη διάρκεια της καριέρας του στο VW Group, αποσύρθηκε από τη VW το 2015.
Ο Ιταλός ειδικός οικος Dallara Automobili συνεργάζεται με την Silk-FAW για την αεροδυναμική ανάπτυξη των μοντέλων, καθώς και για τη μηχανική και δοκιμή του πλαισίου από ανθρακονήματα του S9.