Αυξήθηκαν οι πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων

Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία, το μερίδιο στην αγορά των ηλεκτρικών οχημάτων με μπαταρία υπερδιπλασιάστηκε.
Αυξήθηκαν οι πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων

Στην Ευρωπαϊκή Ένωση, το δεύτερο τρίμηνο του 2021, συνεχίστηκε η ανοδική τάση στις πωλήσεις αυτοκινήτων που χρησιμοποιούν την ηλεκτρική ενέργεια για να κινηθούν. Ωστόσο, καταγράφεται η απροθυμία των υποψήφιων αγοραστών να προτιμήσουν τα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα καθώς είναι ακόμη περιορισμένο το δημόσιο δίκτυο φόρτισης των ηλεκτρικών αυτοκινήτων σε ολόκληρη την ΕΕ ενώ ακόμη απαιτείται μεγάλο χρονικό διάστημα για να φορτισθούν τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα καθώς δεν έχει αναπτυχθεί ούτε το δίκτυο των ταχυφορτιστών. 

Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία, το μερίδιο στην αγορά των ηλεκτρικών οχημάτων με μπαταρία(υβριδικά και αμιγώς ηλεκτρικά) υπερδιπλασιάστηκε - από 3,5% το δεύτερο τρίμηνο του 2020 σε 7,5% φέτος. Αξίζει να τονισθεί ότι τα plug-in υβριδικά μοντέλα και οι αντίστοιχες εκδόσεις αποτελούν το 8,4% όλων των νέων αυτοκινήτων που πωλήθηκαν, το συγκεκριμένο χρονικό διάστημα. Η ζήτηση για υβριδικά αυτοκίνητα χωρίς δυνατότητα εξωτερικής φόρτωσης των μπαταριών αυξήθηκε επίσης έντονα κατά τη διάρκεια αυτής της τρίμηνης περιόδου, αντιπροσωπεύοντας το 19,3% των ταξινομήσεων αυτοκινήτων στην ΕΕ.

Οι σημαντικότεροι λόγοι που προτιμήθηκαν τα ακριβότερα αυτοκίνητα με υβριδικό σύστημα κίνησης σε σχέση με τα ίδια μοντέλα που φέρουν μόνο κινητήρα εσωτερικής καύσης είναι τα φορολογικά κίνητρα και οι απαγορεύσεις κίνησης των οχημάτων που εκπέμπουν μεγάλη ποσότητα ρύπων στο κέντρο των πόλεων και σε άλλες περιοχές όπου η επιβάρυνση του περιβάλλοντος είναι αυξημένη.

Το μερίδιο που κατέλαβαν στην αγορά τα αυτοκίνητα που φέρουν μόνο κινητήρα εσωτερικής καύσης (βενζίνη και ντίζελ) συρρικνώθηκε, αποτελώντας  το 62,2% των νέων αυτοκινήτων που πωλήθηκαν. Οι καταναλωτές εξακολουθούν να προτιμούν αυτή την κατηγορία αυτοκινήτων για τρεις κυρίως λόγους: Να μειώσουν την δαπάνη αγοράς του αυτοκινήτου. Να μην έχουν το άγχος της αυτονομίας που συνοδεύει όλα τα ακριβότερα σε τιμές αγοράς αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Να περιορίσουν το κόστος για καύσιμα, στοιχείο που ακόμη αποτελεί το μεγαλύτερο δέλεαρ για την επιλογή των ντίζελ.

Αυτοκίνητα βενζίνης και ντίζελ

Από τον Απρίλιο έως τον Ιούνιο του 2021, οι πωλήσεις των αυτοκινήτων που φέρουν μόνο κινητήρα εσωτερικής καύσης (βενζίνη και ντίζελ) αυξήθηκαν σε ολόκληρη την ΕΕ (κατά 25,3% και 7,8% αντίστοιχα). Η αύξηση οφείλεται κυρίως στη χαμηλή βάση σύγκρισης λόγω των περιορισμών COVID-19 του περασμένου έτους. Ωστόσο, αυτή η ανάπτυξη ήταν πολύ πιο μέτρια σε σύγκριση με εκείνη των άλλων τμημάτων καυσίμων, με αποτέλεσμα τη μείωση των μεριδίων αγοράς.

Ως αποτέλεσμα, το ντίζελ κατέχει πλέον μερίδιο αγοράς 20,4%, από 29,4% το δεύτερο τρίμηνο του 2020. Αξίζει να τονισθεί ότι αυξήθηκε ο αριθμός των μοντέλων που πλέον δεν παράγονται με κινητήρα ντίζελ.

Ομοίως, το μερίδιο αγοράς των βενζινοκίνητων αυτοκινήτων συρρικνώθηκε κατά 10 ποσοστιαίες μονάδες (από 51,9% τον Απρίλιο έως τον Ιούνιο 2020 σε 41,8% φέτος), παρά τις αυξήσεις της ζήτησης στις περισσότερες αγορές της ΕΕ, συμπεριλαμβανομένων των τεσσάρων μεγάλων.

Οχήματα εναλλακτικής ισχύος (APV)

Κατά το δεύτερο τρίμηνο του έτους, οι εγγραφές ηλεκτρικών οχημάτων μπαταρίας (BEV) αυξήθηκαν κατά 231,6%, φτάνοντας τα 210.298 αυτοκίνητα. Η αύξηση αυτή ενισχύθηκε από σημαντικά κέρδη και στις τέσσερις μεγαλύτερες αγορές της περιοχής, ιδίως στην Ισπανία (+ 372,7%) και στη Γερμανία (+ 357,0%).

Τα plug-in υβριδικά ηλεκτρικά οχήματα (PHEVs) είχαν ακόμη πιο εντυπωσιακό δεύτερο τρίμηνο του 2021, με τις εγγραφές να αυξάνονται κατά 255,8% σε 235.730 μονάδες. Η Ιταλία ήταν και πάλι μεταξύ των ισχυρότερων αγορών ανάπτυξης, με 21.647 αυτοκίνητα plug-in που καταγράφηκαν από τον Απρίλιο έως τον Ιούνιο - μια ετήσια αύξηση 659,3%. Οι τρεις άλλες μεγάλες αγορές της ΕΕ σημείωσαν επίσης εντυπωσιακά κέρδη μέχρι τώρα στον τομέα του PHEV: Ισπανία (+ 430,3%), Γαλλία (+ 276,4%) και Γερμανία (+ 269,9%).

Με 541.162 μονάδες που πωλήθηκαν στην ΕΕ κατά το δεύτερο τρίμηνο του έτους, τα υβριδικά ηλεκτρικά οχήματα (HEV) παρέμειναν η μεγαλύτερη κατηγορία αυτοκινήτων εναλλακτικής ισχύος σε όρους όγκου. Όλες οι αγορές της ΕΕ κατέγραψαν έως και τριψήφια ποσοστά αύξησης κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου, συμπεριλαμβανομένων των τεσσάρων σημαντικών αγορών. Ως αποτέλεσμα, οι υβριδικές εγγραφές υπερδιπλασιάστηκαν από τον Απρίλιο έως τον Ιούνιο, αυξημένες κατά 213,5% σε σύγκριση με πριν από ένα χρόνο.

Η ζήτηση για οχήματα φυσικού αερίου (NGV) στην Ευρωπαϊκή Ένωση αυξήθηκε κατά 41,8% σε 13.497 μονάδες κατά το δεύτερο τρίμηνο, κυρίως λόγω της αξιοσημείωτης ανάπτυξης στην Ιταλία (+ 94,0%), η οποία από μόνη της αντιπροσωπεύει το 75% όλων των πωλήσεων της ΕΕ σε αυτό το τμήμα.

Οι εγγραφές αυτοκινήτων με καύσιμο υγραέριο υπερδιπλασιάστηκαν (+ 134,1%) σε συνολικά 59.363 μονάδες, ενισχυμένες από την ισχυρή απόδοση στην Ιταλία (+ 89,5%) και τη Γαλλία (+ 266,0%), τη δεύτερη μεγαλύτερη αγορά αυτοκινήτων στην ΕΕ για LPG.

Μπείτε στη συζήτηση

σχόλια

v