Η οικογένεια Ανιέλι γλυκοκοιτάζει τον Αρμάνι

Ο Τζόν Ελκαν, γόνος της οικογένειας Ανιέλι της Ιταλίας, διερευνά μια πιθανή συνεργασία με τον σχεδιαστή μόδας Τζιόρτζιο Αρμάνι.
Η οικογένεια Ανιέλι γλυκοκοιτάζει τον Αρμάνι

Ο Τζόν Ελκαν, γόνος της οικογένειας Ανιέλι της Ιταλίας, διερευνά μια πιθανή συνεργασία με τον σχεδιαστή μόδας Τζιόρτζιο Αρμάνι, ως μέρος ενός σχεδίου για την δημιουργία ενός πολυτελούς ομίλου που πιθανώς θα εχει σαν κινητήρια δύναμη την φήμη και την δημοφιλία της Ferrari, αναφέρει το Reuters, αξιοποιώντας αποκλειστικές πληροφορίες.

Ο Τζόν Ελκαν, που κατέχει την θέση του πρόεδρου της νέας αυτοκινητοβιομηχανίας Stellantis, που προέκυψε από την συγχώνευση των FCA και PSA, προσφέρθηκε να αγοράσει μερίδιο μειοψηφίας από τον διάσημο οίκο μόδας του Μιλάνου με επικεφαλής τον 87χρονο Τζιόρτζιο Αρμάνι. Η τελευταία του πρόταση απορρίφθηκε στις αρχές του μήνα, αναφέρει το Reuters.

Η συμφωνία θα καθιέρωνε την οικογένεια Ανιέλι και σαν έναν σημαντικό παίκτη στη βιομηχανία της μόδας, όπως έχει γίνει με τους Γάλλους επιχειρηματίες Αρνό και Πινό, που κατέχουν τις περισσότερες εταιρείες πολυτελών ειδών της παγκόσμιας αγοράς.



6 δισεκατομμύρια ευρώ

Ο Τζόν Ελκαν, πρόσφερε στον Αρμάνι περίπου 6 δισεκατομμύρια ευρώ αλλά οι συζητήσεις δεν προχώρησαν λόγω της απροθυμίας του σχεδιαστή να πουλήσει, ανέφεραν πηγές, προσθέτοντας ότι οι συνομιλίες ήταν άτυπες και δεν συμμετείχε καμία τράπεζα.

Ένας εκπρόσωπος για τον Elkann και την εταιρεία χαρτοφυλακίου της οικογένειας Agnelli Exor είπε: "Η Exor δεν έκανε καμία προσέγγιση και η Exor δεν υπέβαλε πρόταση (για τον Αρμάνι)."

Ο Aρμάνι αρνήθηκε να σχολιάσει.

Μια πιθανή συμφωνία με τον Αρμάνι θα γινόταν με την συμμετοχή της εταιρείας επενδύσεων Exor ή της Exr εταιρείας ελεγχόμενης που κατέχει την αυτοκινητοβιομηχανίας Ferrari.

Η κίνηση αντικατοπτρίζει τις προσπάθειες των ιδρυτών της Fiat Chrysler - που κατέχουν το 53% της Exor - να επεκταθούν πέρα από την αυτοκινητοβιομηχανία και να αυξήσουν την έκθεσή τους στην αγορά ειδών πολυτελείας μετά από μια σειρά πρόσφατων επενδύσεων.

Η Exor πήρε μερίδιο 24% από τον Christian Louboutin τον Μάρτιο. Η συμφωνία με την γαλλική μάρκα, που έχει καθιερώσει την κόκκινη σόλα στα παπούτσια της κόστισε στην οικογένεια Ανιέλι 2,25 δισεκατομμύρια ευρώ.

Τον Ιούνιο, ξεκίνησε συνεργασία με την εταιρεία World-Wide Investment Company του Χονγκ Κονγκ για την υποστήριξη μεσαίων ιταλικών εταιρειών που επικεντρώνονται σε καταναλωτικά αγαθά υψηλού επιπέδου. Πέρσι, έγινε ο μεγαλύτερος μέτοχος του κινεζικού ομίλου πολυτελείας Shang Xia, ο οποίος συν-ιδρύθηκε με την γαλλική εταιρεία Hermes.

"Εάν υπάρχει κάποιος που θα μπορούσε να δημιουργήσει έναν σοβαρό ανταγωνιστή των γαλλικών ομίλων ετερογενών δραστηριοτήτων, είναι ο Ελκαν", είπε ένας τραπεζίτης εξοικειωμένος με τη στρατηγική του.

"Έχει τα χρήματα, την αξιοπιστία και το οικογενειακό κύρος για να το κάνει αυτό."

Οι φήμες σχετικά με τα σχέδια διαδοχής στο σπίτι μόδας που ιδρύθηκε το 1975 από τον Αρμάνι, γνωστό ως King Giorgio, θερμαίνονται.

Δεν πουλά σε ξένο όμιλο

Η μάρκα, η οποία φημίζεται για τα κομψά κοστούμια και τα βραδινά της φορέματα, αναμένεται να προσελκύσει το ενδιαφέρον των γαλλικών εταιρειών πολυτελείας LVMH και Kering, ανέφεραν πηγές στο Reuters, αν και δήλωσαν ότι ο Αρμάνι δεν θέλει να πουλήσει σε ξένο όμιλο.

Ο Αρμάνι είπε στο αμερικανικό περιοδικό Vogue τον Απρίλιο ότι θα μπορούσε να εξετάσει το ενδεχόμενο να ενωθεί με μια άλλη ιταλική εταιρεία, ανοίγοντας την πόρτα σε έναν πιθανό επιχειρηματικό εταίρο για πρώτη φορά.

Είπε ότι η κρίση COVID-19 «μας έκανε να ανοίξουμε τα μάτια μας λίγο».

Ο οίκος μόδας του Μιλάνου, του οποίου τα καθαρά έσοδα αυξήθηκαν κατά 2,3% στα 2,16 δισεκατομμύρια ευρώ το 2019 μετά από τρία χρόνια πτώσης, δεν έχει ακόμη ανακοινώσει τα κέρδη του από το 2020.

Η εταιρεία είναι ένα από τα περιουσιακά στοιχεία του τρόπαιου της Ιταλίας και η αποτίμησή της - η οποία κυμαίνεται περίπου τρεις φορές τις πωλήσεις της - θα μπορούσε ακόμη και να φτάσει τα 8 δισεκατομμύρια ευρώ, δήλωσε ένας αναλυτής με έδρα το Μιλάνο.

Ο Αρμάνι, που δεν έχει παιδιά, δημιούργησε ένα ίδρυμα το 2016 που θα χρησιμεύσει ως εργαλείο διαδοχής, εμποδίζοντας την αγορά ή τη διάλυση της επιχείρησής του μετά το θάνατό του.

Τον Ιούνιο, αφού παρουσίασε την τελευταία του συλλογή ανδρικών ενδυμάτων, υπαινίχθηκε σχέδια διαδοχής, λέγοντας ότι προετοιμάζει το μέλλον του με τους στενότερους βοηθούς του.

Μπείτε στη συζήτηση

σχόλια

v