Η νέα ιδέα του δισεκατομμυριούχου μέτοχου της BMW

Μια καινοτόμος ιδέα από τη Solarwatt της Γερμανίας θα επιτρέπει στους ιδιοκτήτες σπιτιών να συνδέουν τα ηλιακά πάνελ του σπιτιού τους με τις μπαταρίες των οχημάτων.
Η νέα ιδέα του δισεκατομμυριούχου μέτοχου της BMW
Η Solarwatt της Γερμανίας, υποστηριζόμενη από τον δισεκατομμυριούχο μέτοχο της BMW, Stefan Quandt, σχεδιάζει να λανσάρει μια μικρή μονάδα που επιτρέπει στους ιδιοκτήτες σπιτιών να συνδέουν τα ηλιακά πάνελ που βρίσκονται στον τελευταίο όροφο του σπιτιού τους, με μπαταρίες αποθήκευσης ενέργειας και ηλεκτρικά οχήματα (EV) για τη μείωση του κόστους του ηλεκτρικού ρεύματος.

Η μικρή μονάδα, επιτρέπει στον ιδιοκτήτη του σπιτιού να ελέγχει πότε και πόση ηλεκτρική ενέργεια οικιακής παραγωγής αποθηκεύει, χρησιμοποιεί για τη φόρτιση των ηλεκτρικών οχημάτων τους ή να το πουλά στο δίκτυο.

Η συσκευή Manager Flex, η οποία μοιάζει με δρομολογητή wifi και θα πωλείται περίπου 500 ευρώ, επιτρέπει την ενσωμάτωση ροών ενέργειας και συσκευών στο σπίτι, όπως πάνελ οροφής, μπαταρίες, ηλεκτρικές αντλίες θερμότητας και κουτιά φόρτισης EV.

Φέρνοντας τους τομείς ισχύος και αυτοκινήτων πιο κοντά, ο Quandt, ο οποίος κατέχει σχεδόν το ήμισυ της BMW με την αδερφή του Susanne Klatten, μπαίνει σφήνα στη Tesla, που περιλαμβάνει προϊόντα από εγκαταστάσεις ηλιακής στέγης έως αυτοκίνητα.

"Δείχνουμε ότι έχουμε έναν ολιστικό τρόπο σκέψης στο DNA μας", δήλωσε ο Quandt, ο οποίος κατέχει την πλειοψηφία της Solarwatt, τον περασμένο μήνα.

Η Γερμανία είναι ένα προφανές σημείο εκκίνησης. Με 300.000 σταθερές εγκαταστάσεις συγκέντρωσης ρεύματος, είναι η κορυφαία αγορά οικιακής αποθήκευσης στον κόσμο, μπροστά από τις Ηνωμένες Πολιτείες, την Ιαπωνία και την Αυστραλία.

Η αγορά μπαταριών της Γερμανίας έχει αυξηθεί δεκαπλάσια από το 2015 και αναμένεται να αυξηθεί κατά 60% φέτος, τροφοδοτούμενη από 16 εκατομμύρια ιδιοκτήτες σπιτιών, εκ των οποίων δύο εκατομμύρια λειτουργούν ηλιακούς συλλέκτες.

Τα ενεργειακά εξαρτήματα και τα συστήματα διαχείρισης στο σπίτι πρέπει να συνδέονται ψηφιακά για να επιτρέπουν στους πελάτες να παρακολουθούν την παραγωγή, τη χρήση και τις τιμές και να αλληλεπιδρούν με το δίκτυο.

Οι προμηθευτές θέρμανσης και ψύξης όπως ο Viessmann ή ο κατασκευαστής ηλιακών μετατροπέων SMA δραστηριοποιούνται επίσης, αναπτύσσοντας ανάλογες συσκευές.

Ένα νοικοκυριό που εγκαθιστά πάνελ για παραγωγή, μια ηλεκτρική αντλία θερμότητας για την αντικατάσταση λεβήτων πετρελαίου ή φυσικού αερίου και η αγορά ενός EV αντί ενός βενζινοκίνητου αυτοκινήτου μπορεί να μειώσει τις εκπομπές CO2 κατά 89%.

Ένα σύστημα φωτοβολταϊκών και μπαταριών μπορεί να κοστίσει περίπου 15.000 ευρώ, ένα ηλεκτρικό σύστημα θέρμανσης άλλα 10.000 ευρώ και ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο 30.000-40.000 ευρώ, αν οι αγοραστές κάνουν χρήση κρατικών προγραμμάτων στήριξης μειώνουν σχεδόν στο ήμισυ την συνολική δαπάνη.

Για όσους δεν ανταποκρίνονται στα κίνητρα, το Βερολίνο έχει θεσπίσει ποινική νομοθεσία, όπως έναν νέο φόρο CO2 για τη θερμότητα και τα καύσιμα αυτοκινήτων, καθώς οι εγγραφές αυτοκινήτων EV πέρασαν το 1 εκατομμύριο μάρκα αυτήν την εβδομάδα, με αναμενόμενα έως και 10 εκατομμύρια έως το 2030.

Οι Volkswagen, Daimler και BMW αντιμετωπίζουν απώλεια εσόδων που συνδέονται με κινητήρες καύσης, αναγκάζοντάς τες να αναζητήσουν νέους τομείς μελλοντικής κερδοφορίας.

«Ο στόχος των 10 εκατομμυρίων EV στη Γερμανίας μπορεί να επιτευχθεί μόνο εάν ο κλάδος κάνει στον πελάτη μια βιώσιμη προσφορά», δήλωσε εκπρόσωπος της BMW.
Μπείτε στη συζήτηση

σχόλια

v