Οδηγούμε τη νέα Ford Mustang Mach-E AWD, 98 kWh, 351 ίππων

Δοκιμάσαμε στους ελληνικούς δρόμους το αμερικανικό αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο και μεταφέρουμε εντυπώσεις.
Οδηγούμε τη νέα Ford Mustang Mach-E AWD, 98 kWh, 351 ίππων

Επιτρέψτε μας να ξεκινήσουμε το κείμενο για την δοκιμή της νέας Ford Mustang Mach-E AWD, 98 kWh, 351 ίππων, από την άποψη μας που διαμορφώθηκε οδηγώντας στην Ελλάδα το αμερικανικό αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο.

Πρόκειται για ένα υπερόπλο στο δρόμο. Ένα αυτοκίνητο, που σε γεμίζει με την χαρά της οδήγησης. Δεν θέλεις να τελειώσει η διαδρομή. Ζητάς όλο και περισσότερα χλμ. για να δαμάσεις τους 351 ίππους, να ακούσεις ένα ακόμη σπινιάρισμα των τροχών εν κινήσει, να απολαύσεις την τελευταία λέξη της τεχνολογίας και να νοιώσεις ότι έκανες μια καλή πράξη στην υπόθεση της προστασίας του περιβάλλοντος. Όσοι το αποκτήσουν θα έχουν να διηγούνται ιστορίες πίσω από το αυτοκίνητο που αποτελεί ξεχωριστό κεφάλαιο στο βιβλίο της αυτοκίνησης.

Δεν έχει κανένα αρνητικό σημείο; Όπως όλα τα αυτοκίνητα ακόμη και η πιο ακριβή Rolls-Royce, έχει σημεία που απαιτούν βελτίωση. Είναι όμως ελάχιστες οι παρατηρήσεις μας, που σε καμία περίπτωση δεν δημιουργούν αρνητικές επιδράσεις στο αυτοκίνητο που αντιπαθεί το συμβατικό τρόπο σκέψης και οδήγησης.



Ξεκινήσαμε την δοκιμή από την Βουλιαγμένη. Μόνο που δεν ήπιαμε το ισχυρό απολυμαντικό που μας παρείχε σε πρωτοφανή ποσότητα η ελληνική αντιπροσωπεία της Ford. Η ομάδα του Νίκου Νοταρά, όχι μόνο ακολουθεί τις οδηγίες του ΕΟΔΥ και της μητρικής εταιρείας, αλλά έχει καθιερώσει και τα δικά της μέτρα για την αύξηση της προστασίας μας από την θανατηφόρο πανδημία.

Μόλις πατήσαμε το γκάζι του αυτοκινήτου που λανσάρει μια νέα σχεδιαστική προσέγγιση στα SUV, καταλάβαμε ότι αυτό το μηχάνημα παραγωγής ενέργειας και αδρεναλίνης δεν αστειεύεται. Οι τέσσερεις τροχοί, δεν κύλισαν όπως έχουμε συνηθίσει στο δρόμο. Γαντζώθηκαν στην άσφαλτο και απάντησαν επιθετικά στη θέση της στάσης. Έδωσαν την δυνατότητα στο βαρύ αυτοκίνητο να πεταχτεί μπροστά σαν ένα άγριο άλογο, να αναζητήσει τρόπο να αποβάλει την ενέργεια των δυο ισχυρών ηλεκτροκινητήρων και να ξεγελάσει τους νόμους της φύσης.

Νοιώσαμε το άγριο άτι, το εξαιρετικό κοντρόλ και την αίσθηση ευχαρίστησης που μέχρι τώρα δεν είχαμε βιώσει σε τόσο υψηλό βαθμό.

Έρχεται η πρώτη στροφή, τα χλμ. είναι πάνω από το όριο. Τι κάνουμε πατάμε φρένο πριν την στροφή είτε πλασάρουμε τους σχεδόν 2,5 τόνους και περιμένουμε να δούμε πως θα αντιδράσει το αυτοκίνητο που δίνει νέα ζωή στη μοναδική Mustang; Η δεύτερη επιλογή είναι η σωστή για εμάς που δοκιμάζουμε το αυτοκίνητο και μας αρέσει να το φθάνουμε στα όρια του.

Η πιο φρέσκια ιδέα της μάρκας, στρίβει υποδειγματικά αλλά κάθε χιλιοστό του δευτερολέπτου, στέλνει στον οδηγό μηνύματα για την επίδραση του αυξημένου βάρους στη κίνηση.

Η μεγαλύτερη ευχαρίστηση κατά την διάρκεια της οδήγησης κάθε αμιγώς ηλεκτρικού αυτοκινήτου είναι ο τρόπος που επιταχύνει σε συνδυασμό με το ιδιαίτερα χαμηλό επίπεδο θορύβου, λόγω της απουσίας του κινητήρα εσωτερικής καύσης.

Εδώ στην πιο ακριβή και ισχυρή Ford Mustang Mach-E, η δόση της ευχαρίστησης - που εδώ που τα λέμε είναι και το κερασάκι στη τούρτα των κατασκευαστών αυτοκινήτων για να μας πείσουν να αποχωριστούμε τα ρυπογόνα μοντέλα που όμως έχουν συνδεθεί με την ψυχική μας ευφορία - είναι πολύ μεγάλη, πλησιάζει τον υπέρτατο βαθμό.

Φθάσαμε μέχρι το Λαύριο, ζορίσαμε πάνω από το επίπεδο της καθημερινής χρήσης το ακριβό αυτοκίνητο, κάναμε λάθη για να δούμε τις αντιδράσεις του, προσπαθήσαμε να ξεγελάσουμε τα αναρίθμητα συστήματα υποβοήθησης του οδηγού, παίξαμε μαζι του σαν να είναι ένα παιχνίδι.

Όταν το παραδώσαμε ήταν σκονισμένο και παρατηρήσαμε ότι υπήρχε μεγάλη ποσότητα ρεύματος στη μεγάλης χωρητικότητας μπαταρία, παρά τις υπερβάσεις που κάναμε και συνήθως δεν τολμά ο κοινός οδηγός. Με κανονικό ρυθμό θα είχε καταναλώσει, πολύ μικρότερη ποσότητα ηλεκτρικής ενέργειας.  

Φεύγοντας από το σημείο της παρουσίασης, κατευθυνθήκαμε στο παρκινγκ, οπού μας περίμενε ένα άλλο αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο, που δοκιμάζουμε αυτές τις ημέρες, η νέα Mercedes Benz EQA.



Κάνοντας τον τελικό απολογισμό της νέας Ford Mustang Mach-E AWD, 98 kWh, 351 ίππων, σημειώνουμε: Ιδανική επιλογή για τον οδηγό που κοιτάζει μακριά, θέλγεται από την ηλεκτροκίνηση και την τεχνολογία, θέλει να ξεχωρίσει και έχει στόχο να κρατήσει για χρόνια αυτό το δημιούργημα της οδηγοκεντρικής μάρκας. Δεν θα τον απογοητεύσει και θα ψάχνει ευκαιρία για να ακούσει το σπινάρισμα των τροχών και την δύναμη της ηλεκτρικής κίνησης. Το κόλλημα του στομαχιού στη πλάτη είναι μια μοναδική εμπειρία.

Οι παρατηρήσεις μας: Το αυξημένο βάρος - στοιχείο που συνοδεύει όλα τα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα πρώτης γενιάς λόγω του βάρους και της τεχνολογίας των διαθέσιμων μπαταριών - επηρεάζει την οδική συμπεριφορά του αυτοκινήτου και δείχνει περισσότερο την επίδραση του στις εγκάρσιες ανωμαλίες του δρόμου. Η υψηλή τιμή πώλησης της νέας Ford Mustang Mach-E AWD, 98 kWh, 351 ίππων. Να τονίσουμε ότι οι υψηλές τιμές επίσης είναι κοινό χαρακτηριστικό όλων των αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων, κυρίως λόγω του κόστους της μπαταρίας. Οι κατασκευαστές αυτοκινήτων εκτιμούν ότι σταδιακά οι τιμές πώλησης των αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων, θα μειωθούν για δυο κυρίως λόγους, από την αύξηση της παραγωγής των αυτοκινήτων μηδενικών ρύπων και την σταδιακή μείωση των τιμών των μπαταριών. Την περιορισμένη αυτονομία, που δεν επιτρέπει σε κανένα αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο ούτε και στη νέα Ford Mustang Mach-E AWD, 98 kWh, 351 ίππων, να σε πάει μέχρι την Θεσσαλονίκη με μια πλήρη φόρτιση. Όμως η χαρά να οδηγείς ένα αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο και να χειρίζεσαι ότι πιο εξελιγμένο υπάρχει στην αγορά των αυτοκινήτων σε αποζημιώνει για την μικρή καθυστέρηση που θα έχεις, στη διαδικασία της φόρτισης της μπαταρίας.

Εξάλλου, πλέον έτσι όπως έχουν διαμορφωθεί οι συνθήκες της ζωής μας, πόσες φορές θα πας τόσο μακριά; Κυρίως χρησιμοποιούμε το αυτοκίνητο μας στο αστικό-περιαστικό περιβάλλον και σε πιο κοντινές αποστάσεις. Συνήθως συμφέρει περισσότερο να πας με το αεροπλάνο στη Θεσσαλονίκη και εκεί να νοικιάσεις ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο, αξιοποιώντας το χαμηλό κόστος για την φόρτιση με ρεύμα και τις ικανότητες του αυτοκινήτου που γράφει το μέλλον της αυτοκίνησης.

Θεωρώ αξιόπιστη την μέτρηση που έκανε ο Προέδρος της Ford Motors Hellas Νίκος Νοταράς. Με μια πλήρη φόρτιση, πήγε από την Αθήνα στη Νεάπολη κάνοντας 360 χλμ. και όταν έφτασε εκεί είχε αυτονομία για αλλά 110 χλμ. Απόλαυσε τα 360 χλμ. πίσω από το τιμόνι της νέα Ford Mustang Mach-E AWD, 98 kWh, 351 ίππων, στην εθνική οδό και στο επαρχιακό δίκτυο τηρώντας τα όρια ταχύτητας. Είχε ρεύμα για να κάνει αλλά 110 χλμ. σε εσωτερικές μετακινήσεις στη περιοχή. Μας διαβεβαίωσε ότι οδηγεί καθημερινά το εξαιρετικό αυτοκίνητο, κάνει ταξίδια και δεν έχει κανένα άγχος με την αυτονομία.

Η Ford Motors Hellas, επικοινώνησε με όλους τους παρόχους ηλεκτρικής ενέργειας για να αναβαθμίσει τις υπηρεσίες παροχής ρεύματος σε όλη την Ελλάδα στους δημόσιους σταθμούς.

Ο οδηγός έχει ήδη πλήρη ενημέρωση για τους διαθέσιμους σταθμούς και σύντομα θα ανακοινωθούν νέες υπηρεσίες που κάνουν ευκολότερη και γρηγορότερη την φόρτιση.

Τελικά αν είχαμε 68.712 ευρώ, θα σκεφτόμαστε σοβαρά να αποκτήσουμε την νέα Mustang Mach-E AWD, 98 kWh, απόδοσης 351 ίππων, με ροπή 58,6 χλγμ. και εργοστασιακή αυτονομία 540 χλμ. Είναι ένα ξεχωριστό αυτοκίνητο με απίστευτες δυνατότητες και ταιριάζει γάντι σε όσους δεν συμβιβάζονται. 

Οι τιμές της νέας Mustang Mach-E: RWD, 75 kWh, 269 ίπποι, 43,4 χλγμ., 470 χλμ., προς 57.587 ευρώ (51.587 ευρώ με επιδότηση). RWD, 98 kWh, 294 ίπποι, 43,4 χλγμ., 610 χλμ., προς 62.959 ευρώ. AWD, 75 kWh, 269 ίπποι, 58,6 χλγμ., 410 χλμ., προς  63.474 ευρώ. AWD, 98 kWh, 351 ίπποι,

58,6 χλγμ., 540 χλμ., προς 68.712 ευρώ.

Μπείτε στη συζήτηση

σχόλια

v