Νέα πολιτική στην ανακύκλωση

Το BMW Group δημιουργεί κύκλο υλικών κλειστού βρόχου για εργαλεία παραγωγής βολφραμίου με σκοπό την προστασία πολύτιμων φυσικών πόρων.
Νέα πολιτική στην ανακύκλωση

Το BMW Group δημιουργεί κύκλο υλικών κλειστού βρόχου για εργαλεία παραγωγής βολφραμίου με σκοπό την προστασία πολύτιμων φυσικών πόρων.

Δίνει ιδιαίτερη έμφαση στα λεγόμενα ‘ορυκτά από εμπόλεμες ζώνες (conflict minerals) στη στρατηγική βιωσιμότητας που ακολουθεί. Πρόκειται για ορυκτά των οποίων η εξόρυξη ή το εμπόριο συχνά συνδέονται με παραβιάσεις θεμελιωδών περιβαλλοντικών και κοινωνικών προτύπων. Το βολφράμιο αποτελεί χαρακτηριστικό παράδειγμα: αρχικά θεωρείτο ως ένα διαβρωτικό υποπροϊόν του κασσίτερου, και χρειάστηκαν εκατοντάδες χρόνια για να αναγνωριστούν οι μοναδικές ιδιότητες του καρβιδίου: βαρύ όπως ο χρυσός, σκληρό όπως το διαμάντι και με δεκαπλάσια θερμική αντοχή συγκρινόμενο με το σίδηρο.

Σήμερα το συναντάμε στη δόνηση του ξυπνητηριού των κινητών τηλεφώνων και στα νήματα πυράκτωσης των λαμπτήρων, καθώς και ως υλικό κεφαλών κοπής και διάτρησης σε βιομηχανικά εργαλεία που χρησιμοποιούνται στην παραγωγή αυτοκινήτων.



Έχει δημιουργήσει τώρα ένα κύκλο υλικών κλειστού βρόχου γι’ αυτό το μοναδικό μέταλλο και συλλέγει παλιά τρυπάνια και κοπτικά εργαλεία στα εργοστάσιά της στη Γερμανία και την Αυστρία για ανακύκλωση. Το δευτερογενές βολφράμιο που ανακτάται μέσω αυτής της διαδικασίας μπορεί να χρησιμοποιείται στη συνέχεια για την παραγωγή νέων εργαλείων παραγωγής.

Ως αποτέλεσμα, μειώνεται η ποσότητα του απαιτούμενου βολφραμίου κατά επτά τόνους το χρόνο. Συγκριτικά με τη χρήση πρωτογενούς βολφραμίου, μειώνεται επίσης η κατανάλωση ενέργειας κατά 70% και αντίστοιχα οι εκπομπές CO2 πάνω από 60%. Η Ευρωπαϊκή Ένωση έχει ήδη εφαρμόσει αντίστοιχα μέτρα: Στις αρχές του 2021, ένας νέος Νόμος για Ορυκτά Εμπόλεμων Ζωνών (“Conflict Minerals Regulation”) τέθηκε σε ισχύ που καθιστά αυστηρότερους τους κανόνες σχετικά με την εισαγωγή τεσσάρων ορυκτών από εμπόλεμες ζώνες: χρυσό, κασσίτερο, ταντάλιο και βολφράμιο.

Τα εργαλεία καρβιδίου κατασκευάζονται συνήθως από βολφράμιο και χρησιμοποιούνται, για παράδειγμα, στο εργοστάσιο του BMW Group στο Στέιρ για την υψηλής ακρίβειας μηχανουργική κατεργασία των κελυφών του e-drive. Τα εργαλεία συνήθως επαναπωλούνται ως ‘scrap’ (απορρίμματα) στο τέλος του κύκλου ζωής τους. Τον Ιούνιο του 2021, το BMW Group σταδιακά θα ξεκινήσει να συλλέγει αυτά τα απορρίμματα από τα εργοστάσιά της στη Γερμανία και την Αυστρία για ανακύκλωση από την αυστριακή μεταλλευτική εταιρεία Wolfram Bergbau und Hütten AG.

Το ‘scrap’ περιέχει κατά μέσο όρο πάνω από 80% βολφράμιο. Αυτό, υποβάλλεται στη συνέχεια σε κατεργασία μέσω μιας ειδικής μεθόδου για την παραγωγή δευτερογενούς βολφραμίου σε κονιορτοποιημένη μορφή. Ο ηλεκτρισμός που χρησιμοποιείται στη διαδικασία αυτή προέρχεται από 100% ανανεώσιμες, τοπικές πηγές ενέργειας.

Η σκούρα, γκρι πούδρα βολφραμίου μπορεί να χρησιμοποιείται στη συνέχεια για την παραγωγή νέων εργαλείων. Το BMW Group έχει ήδη δοκιμάσει τον κύκλο αυτού του υλικού με μία μικρή ποσότητα ‘scrap’ στο πλαίσιο ενός πιλοτικού προγράμματος, στο οποίο ο κατασκευαστής εργαλείων Gühring KG στο Βερολίνο παρήγαγε νέες κεφαλές κοπής και διάτρησης από το ανακυκλωμένο βολφράμιο.

Αυτές οι κεφαλές κοπής και διάτρησης ήδη χρησιμοποιούνται σε εργοστάσια του BMW Group. Μετά την επιτυχημένη υλοποίηση του πιλοτικού project, ο κύκλος αυτού του υλικού επεκτείνεται για να συμπεριλάβει scrap εργαλείων καρβιδίου σε όλα τα εργοστάσια της Γερμανίας και της Αυστρίας. Τα εν λόγω εργοστάσια παράγουν σχεδόν εννέα τόνους  ‘scrap’ από εργαλεία καρβιδίου κάθε χρόνο που, κατά μέσο όρο, περιέχει πάνω από επτά τόνους ανακυκλώσιμου βολφραμίου. Περίπου το μισό από αυτό προέρχεται από το εργοστάσιο του BMW Group στο Στέιρ της Αυστρίας.

Μπείτε στη συζήτηση

σχόλια

v