Νέο Toyota Mirai: 1000 χλμ. με υδρογόνο

Το νέο Toyota Mirai, κατέρριψε το παγκόσμιο ρεκόρ διανυθείσας απόστασης με ένα γέμισμα του ρεζερβουάρ υδρογόνου.
Νέο Toyota Mirai: 1000 χλμ. με υδρογόνο

Η καθυστέρηση στην ανάπτυξη του παγκόσμιου δημόσιου δικτύου παροχής ηλεκτρικού ρεύματος για τα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα και οι δυσκολίες στην εξέλιξη των μπαταριών για να περιορισθεί το βάρος τους και να αυξηθεί η αυτονομία τους, ενισχύουν την θέση του υδρογόνου σαν καύσιμο στα αυτοκίνητα μηδενικών ρύπων που τόσο έχουμε ανάγκη για να περιορισθούν οι επιπτώσεις στο περιβάλλον και η κλιματική αλλαγή.

Οι αυτοκινητοβιομηχανίες εξετάζουν και την περίπτωση να αναπτύξουν αυτοκίνητα με κυψέλες καυσίμου που τροφοδοτούνται με υδρογόνο. Το υδρογόνο είναι φθηνότερο από το ηλεκτρικό ρεύμα, αποθηκεύεται εύκολα και το δίκτυο παροχής του απαιτεί  μικρότερες δαπάνες.

Η Toyota, πρωτοπόρος στην ανάπτυξη της τεχνολογίας κυψελών καυσίμου, συνεχίζει τις προσπάθειες για την μείωση των ρύπων και την εξέλιξη της τεχνολογίας κυψελών καυσίμου, που τροφοδοτούνται με υδρογόνο και παράγουν ηλεκτρική ενέργεια, η οποία τροφοδοτεί τον ηλεκτροκινητήρα.

Το νέο Toyota Mirai, κατέρριψε το παγκόσμιο ρεκόρ διανυθείσας απόστασης με ένα γέμισμα του ρεζερβουάρ υδρογόνου. Αύξησε το παγκόσμιο ρεκόρ απόστασης σε πάνω 1000 χλμ. Αφού κατέρριψε το ρεκόρ, το Mirai ανεφοδιάστηκε μέσα σε 5 λεπτά και συνέχισε το ταξίδι. Αυτό αναδεικνύει την τεχνολογία κυψελών καυσίμου υδρογόνου σε κορυφαία λύση για ταξίδια μεγάλων αποστάσεων με μηδενικές εκπομπές ρύπων.

Το ταξίδι ξεκίνησε την Τετάρτη 26 Μαΐου στις 5:43 π.μ. από το σταθμό υδρογόνου Hysetco στο Orly και ολοκληρώθηκε μετά από 1003 χλμ. με ένα μόνο γέμισμα.

Το αυτοκίνητο διήνυσε 1003 χιλιόμετρα με μηδενικές εκπομπές ρύπων σε δημόσιους δρόμους, νότια του Παρισιού και στις περιοχές Loir-et-Cher και Indre-et-Loire, ενώ η απόσταση και η κατανάλωση πιστοποιήθηκαν από ανεξάρτητη αρχή.



Στο εγχείρημα χρησιμοποιήθηκε πράσινο υδρογόνου και η μέση κατανάλωση καυσίμου ήταν 0,55 κιλά/100 χλμ., ενώ το Mirai έχει ικανότητα αποθήκευσης υδρογόνου 5,6 κιλά.

Το νέο Mirai απέδειξε πόσο αποδοτικό και ευκολοδήγητο είναι

Το νέο Mirai είναι η δεύτερη γενιά ηλεκτρικού οχήματος κυψελών καυσίμου από την Toyota. Είναι βελτιωμένο σε επιδόσεις και οδική συμπεριφορά και συγχρόνως κομψότερο και πιο δυναμικό σχεδιαστικά συγκριτικά με το μοντέλο πρώτης γενιάς.

Επιπλέον, η αποδοτικότερη λειτουργία του συστήματος κυψελών καυσίμου μαζί με την αυξημένη ικανότητα αποθήκευσης  υδρογόνου και τη βελτιωμένη αεροδυναμική συμβάλλουν σε μία αύξηση της αυτονομίας στα 650 χλμ. περίπου υπό κανονικές συνθήκες οδήγησης, με χρόνο ανεφοδιασμού κάτω από 5 λεπτά σε σταθμό ανεφοδιασμού με πίεση 700 bar.

Για την επίτευξη του νέου ρεκόρ διανυθείσας απόστασης 1003 χλμ., οι οδηγοί υιοθέτησαν “eco” στυλ οδήγησης αλλά χωρίς ειδικές τεχνικές που δεν θα μπορούσαν να εφαρμοστούν από καθημερινούς οδηγούς.

Το Toyota Mirai και το υδρογόνο στην καρδιά του Beyond Zero

Το Beyond Zero υπογραμμίζει ότι οι μηδενικές εκπομπές ρύπων δεν είναι ο τελικός στόχος της Toyota.

Είναι απλά ένα βήμα στο ταξίδι εξηλεκτρισμού της μάρκας να ξεπεράσει τα εμπόδια και να χτίσει ένα καλύτερο μέλλον για όλους: πέρα από τις εκπομπές ρύπων, πέρα από τους περιορισμούς, πέρα από τις προσδοκίες και πέρα από τα εμπόδια.

Το Mirai αποδεικνύει ξεκάθαρα το στοιχείο ‘beyond emissions’ (πέρα από τις εκπομπές ρύπων) αναδεικνύοντας τα πλεονεκτήματα της ηλεκτροκίνησης μηδενικών ρύπων και προσφέροντας ταυτόχρονα ασφάλεια, άνεση, μεγαλύτερη αυτονομία και ευκολία επαναφόρτισης.

Καθώς το υδρογόνο είναι μία αξιόπιστη και πλούσια φυσική πηγή για τη μεταφορά και αποθήκευση ενέργειας, προσφέρει την τέλεια ευκαιρία για τη δημιουργία μιας καλύτερης κοινωνίας.

Το υδρογόνο μπορεί να προσφέρει κινητικότητα μηδενικών ρύπων όχι μόνο με αυτοκίνητα αλλά και με τρένα, σκάφη και αεροπλάνα ενώ παράγει  ενέργεια για βιομηχανίες, εταιρείες και νοικοκυριά.

Στο πλαίσιο αυτό, η Toyota υποστηρίζει πολλές πρωτοβουλίες για τον εκδημοκρατισμό και τη διαφοροποίηση των εφαρμογών κυψελών καυσίμου: ηλεκτρικές γεννήτριες (EODev), σκάφη (Hynova), ταξί, λεωφορεία (Hype και RATP), φορτηγά (Hino), η πόλη του υδρογόνου (Woven City) και άλλες χρήσεις.

Το ρεκόρ επιτεύχθηκε με 4 οδηγούς

Ανάμεσα στους 4 οδηγούς που συμμετείχαν στο εγχείρημα κατάρριψης του ρεκόρ ήταν ο Victorien Erussard, ιδρυτής και καπετάνιος του Energy Observer.

Το Energy Observer, στο οποίο η Toyota είναι εταίρος, είναι το πρώτο σκάφος εφοδιασμένο με μία κυψέλη καυσίμου Toyota, είναι αυτόνομο ενεργειακά, εκπέμπει μηδενικούς ρύπους και λειτουργεί ως εργαλείο επικοινωνίας και ερευνητικό εργαστήριο για τη μετάβαση σε μία κοινωνία υδρογόνου. Το Energy Observer έχει εξελιχθεί τώρα σε εταιρεία που ασχολείται με την έρευνα και καινοτομία. Πρόσφατα παρουσίασε ένα νέο εκθεσιακό χωριό αφιερωμένο στις ανανεώσιμες  πηγές ενέργειας και το υδρογόνο στο Παρίσι.

Κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης, ο Πύργος του Άιφελ φωτίστηκε για πρώτη φορά με πράσινο υδρογόνο, χάρη στη γεννήτρια υδρογόνου GEH2 που αναπτύχθηκε από τον οργανισμό start-up EODev, στον οποίο η Toyota είναι μέτοχος.

Ο James Olden, μηχανικός της Toyota Motor Europe, Maxime le Hir, product manager του Mirai και η Marie Gadd, PR manager της Toyota France ήταν οι άλλοι 3 οδηγοί.

Μπείτε στη συζήτηση

σχόλια

v