Οδηγούμε το νέο Skoda Enyaq iV και παραμιλάμε

Τo πρώτο ηλεκτροκίνητο SUV στην ιστορία της Skoda είναι εδώ κι εμείς το οδηγούμε, δηλώνοντας εντυπωσιασμένοι.
Οδηγούμε το νέο Skoda Enyaq iV και παραμιλάμε

Είχαμε διαβάσει, δει και ακούσει πολλά για το νέο καμάρι της Skoda, το Enyaq iV. Ένα αυτοκίνητο που εισάγει την φίρμα στον μαγικό και απαιτητικό κόσμο της ηλεκτροκίνησης και της δίνει το διαβατήριο να μπει στο club των αυτοκινητοβιομηχανιών που ψάχνουν τις πιο σύγχρονες τάσεις στο ντιζάιν.

Μόλις το επέτρεψαν οι υγειονομικές συνθήκες, η Skoda Kosmocar, έσπευσε να διοργανώσει την πρώτη πανελλήνια παρουσίαση που περιλάμβανε και οδήγηση. Τα μέτρα προφύλαξης ήταν εξαιρετικά και μετά το υποχρεωτικό τεστ covid, βρεθήκαμε πίσω από το τιμόνι του αυτοκινήτου που άνετα θα μπορούσε να φέρει τα σήματα της premium Audi. Μιλάμε για τεράστιο σχεδιαστικό άλμα που ειλικρινά δεν το περιμέναμε από την Skoda, καθώς μέχρι τώρα επέλεγε τις κλασικές φόρμες γιατί απευθύνεται σε συγκεκριμένη κατηγορία οδηγών.

Τώρα όμως το νέο μοντέλο μηδενικών ρύπων λάμπει, ξεχωρίζει σαν μύγα μέσα στο γάλα. Από τον μπροστινό πρόβολο, τα led στη μάσκα μέχρι την τελευταία λεπτομέρεια φωνάζει «είμαι καινούργιο, έχω άλλη άποψη, αυτό είναι το μέλλον της μάρκας που με έφτιαξε».



Οι 32 βαθμοί και η έντονη υγρασία δεν απασχόλησαν το ισχυρό σύστημα κλιματισμού. Το μοτέρ είναι ηλεκτρικό και δεν ακούγεται καθόλου μόλις ενεργοποιηθεί. Περιμένει υπομονετικά εντολές. Το γκάζι στο πάτωμα και το μοτέρ στο φουλ. Οι 180 ηλεκτρικοί ίπποι, δεν αστειεύονται δεν είναι σαν τους ίππους των θερμικών κινητήρων οπού έρχονται σταδιακά, εδώ αυτοί που προέρχονται από τον ηλεκτροκινητήρα μπαίνουν στο δρόμο και σαρώνουν.

Το πίεσα πάνω από τα όρια στην διαδρομή από την Βουλιαγμένη προς το Σούνιο. Στα τμήματα που υπήρχε η καινούργια άσφαλτος (επιτέλους η πολιτεία συντήρησε μερικά τμήματα του πιο αγαπημένου δρόμου των νοτίων προαστίων), απόλαυσα την συμπεριφορά του και το πολύ χαμηλό επίπεδο θορύβου. «Πετούσε» το πιο ομόρφο μοντέλο της Skoda!Αλήθεια γιατί δεν τον συντήρησαν σε όλο το μήκος του; Γιατί δεν τον φωτίζουν με φώτα νέας τεχνολογίας για να αυξηθεί η οδική ασφάλεια;

Το αυτοκίνητο μηδενικών ρύπων μάς εντυπωσίασε και στην οδική συμπεριφορά. Κινείται σαν ένα τμήμα, στριβεί και επιταχύνει χωρίς να ζορίζεται. Ακόμη και στις πιο δύσκολες στροφές, δεν χαμπαριάζει, αρκεί να το πλασάρεις σωστά.

Δεν μπορείτε να φαντασθείτε την αλλαγή της μάρκας στη εσωτερική σχεδίαση και διακόσμηση. Είναι σαφές ότι οι Γερμανοί  αυτή την φορά, επέβαλαν την άποψη τους και πέταξαν τις παρωχημένες μελέτες και τις συμβατικές λύσεις. Είναι κούκλα το σαλόνι!

Ωραία όλα αυτά, αλλά τι γίνεται με τις μπαταρίες, την αυτονομία και το κόστος;

Υπάρχουν τρεις μπαταρίες, 50 KWh (148 ίπποι), 60KWh (180 ίπποι), 80KWh (204 ίπποι). Η Skoda Kosmocar, επέλεξε την μεσαία εκδοχή για την πρώτη γνωριμία γιατί έχει αυτονομία, που καλύπτει άνετα τις καθημερινές ανάγκες.

Η εργοστασιακή αυτονομία είναι πάνω από 400 χλμ. Εκτιμάται από τους τεχνικούς ότι στην πόλη μπορεί να φθάσει και τα 500 χλμ. Θα το δοκιμάσω και θα σας ενημερώσω. Στον αυτοκινητόδρομο, μειώνεται δραματικά η αυτονομία, όπως σε όλα τα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα αυτής της γενιάς. Η τελική ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 160 χλμ./ώρα και η επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα ολοκληρώνεται σε 8,7΄΄.



Το κόστος δεν είναι μικρό και όποιος το αγοράσει πρέπει να έχει και ένα ακόμη αυτοκίνητο με θερμικό κινητήρα για να πάει ταξίδι και διακοπές, μέχρι να δημιουργηθεί ένα ευρύ δίκτυο με ταχυφορτιστές. Αυτό συμβαίνει με όλα τα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα που κυκλοφορούν τώρα.

Με την μπαταρία 50 KWh, κοστίζει 35.700 ευρώ (29.942 ευρώ με το πρόγραμμα «Κινούμαι Ηλεκτρικά»), μπαταρία 60 KWh 39.200 ευρώ, (34.458 ευρώ «Κινούμαι Ηλεκτρικά»), μπαταρία 80 kWh, κοστίζει 46.300 ευρώ (40.699 ευρώ).

Μπείτε στη συζήτηση

σχόλια

v