Νέο Lexus LF-Z Electrified: Καινοτομικό ηλεκτρικό

Η Lexus υλοποιεί το όραμά της για τον εξηλεκτρισμό του μέλλοντος με την παγκόσμια πρεμιέρα του Lexus LF-Z Electrified.
Νέο Lexus LF-Z Electrified: Καινοτομικό ηλεκτρικό

Η παγκόσμια πρεμιέρα του πρωτότυπου ηλεκτρικού αυτοκινήτου Lexus LF-Z Electrified, μας δίνει τα πρώτα στοιχεία από τη νέα φιλοσοφία της πολυτελούς ιαπωνικής μάρκας σχετικά με την ηλεκτροκίνηση.

Η μάρκα επιταχύνει την εξέλιξη νέων αυτοκινήτων προκειμένου να ικανοποιήσει τις  διαφορετικές και μεταβαλλόμενες ανάγκες των πελατών σε όλο τον κόσμο.

Είκοσι εντελώς νέα ή επανασχεδιασμένα μοντέλα θα παρουσιαστούν μέχρι το 2025, μεταξύ των οποίων αμιγώς ηλεκτρικά (BEV), Plug-in Hybrid  (PHEV) και Hybrid Electric (HEV) σε μία ευρέως φάσματος προϊοντική γκάμα.

Θέλοντας να καταστήσει πιο ευέλικτη τη διαδικασία εξέλιξης νέων μοντέλων, η Lexus θα συγκεντρώσει τις ομάδες τεχνολογίας, σχεδίασης και προγραμματισμού σε ένα νέο επιχειρηματικό και τεχνολογικό κέντρο στην Shimoyama, στην Ιαπωνία.

Το LF-Z Electrified concept ενσωματώνει οδηγικά χαρακτηριστικά, στιλιστικά στοιχεία και τεχνολογίες που η Lexus στοχεύει να υλοποιήσει μέχρι το 2025. Θα εξελίξει περαιτέρω τη φιλοσοφία Lexus Driving Signature, συνδυάζοντας την τεχνογνωσία που έχει αποκτήσει από τη δημιουργία οχημάτων υψηλών επιδόσεων με τις νέες ευκαιρίες που προσφέρουν τα εξηλεκτρισμένα συστήματα κίνησης, προκειμένου να επιτύχει τη βέλτιστη απόκριση του οδηγού και την αίσθηση ότι είναι πλήρως συνδεδεμένος με το αυτοκίνητό του.

Υψηλού επιπέδου κινητικότητα

Για το σκοπό αυτό, το LF-Z Electrified κάνει χρήση προηγμένων τεχνολογιών και μιας ειδικής πλατφόρμας EV. Για παράδειγμα, οι ανώτερες δυναμικές επιδόσεις οφείλονται στην ιδανική θέση της μπαταρίας και του ηλεκτροκινητήρα, στην τεχνολογία DIRECT4 all-wheel drive και σε άλλα χαρακτηριστικά που παρέχουν υψηλού επιπέδου κινητικότητα που το κάνουν να ξεχωρίζει από τα συμβατικά οχήματα. Επίσης προσφέρει προηγμένες λειτουργίες infotainment, οι οποίες θα διατίθενται για τους πελάτες Lexus στο άμεσο μέλλον.

Η χρήση μιας ειδικής πλατφόρμας EV είναι θεμελιώδες βήμα για την υλοποίηση της στρατηγικής Lexus Electrified που αφορά τη ‘χρήση τεχνολογίας ηλεκτροκίνησης για την επίτευξη μιας σημαντικής εξέλιξης των βασικών επιδόσεων ενός οχήματος’. Το νέο σύστημα ελέγχου DIRECT4 all-wheel drive κάνει επίσης το πρωτότυπο να ξεχωρίζει από τα συμβατικά οχήματα.

Συνδυάζοντας τις τεχνολογίες εξηλεκτρισμού και ελέγχου κίνησης που έχει αναπτύξει όλα αυτά τα χρόνια, η Lexus επιθυμεί να επιτύχει το Lexus Driving Signature με μία οδηγική εμπειρία που δημιουργεί μία καλύτερη, πιο άμεση σύνδεση με τον οδηγό.

Οι γραμμές του αμαξώματος είναι σμιλεμένες προσεκτικά, επιδιώκοντας μία συναισθηματική απήχηση που είναι εγγενές χαρακτηριστικό της Lexus, ενώ η τοποθέτηση του υψηλής ισχύος ηλεκτροκινητήρα στο πίσω τμήμα συνεισφέρει στις δυναμικές επιδόσεις και την ευελιξία.

Το εσωτερικό είναι ένας ανοιχτός και μινιμαλιστικός χώρος, όπου ξεχωρίζει το cockpit – εμπνευσμένο από τη σχεδιαστική φιλοσοφία Tazuna. Προσαρμοσμένο στις ανάγκες οδήγησης ενός EV, υιοθετεί την ανθρωποκεντρική φιλοσοφία που βρίσκεται στην καρδιά της Lexus από τότε που ξεκίνησε η ιστορία της.

Η τεχνητή νοημοσύνη (AI) του οχήματος χρησιμοποιεί διάλογο με τον οδηγό για να μάθει τις προσωπικές προτιμήσεις και τις συνήθειές του, ώστε να κάνει χρήσιμες υποδείξεις σε θέματα όπως η καθοδήγηση διαδρομής και οι πληροφορίες προορισμού. Επίσης θα αυξήσει την ξεγνοιασιά του οδηγού, λαμβάνοντας υπόψη θέματα ασφαλείας κατά τη διάρκεια του ταξιδιού.



Έλεγχος της ελκτικής ισχύος

Το νέο σύστημα DIRECT4 της Lexus επιτρέπει τον ανεξάρτητο έλεγχο της ελκτικής ισχύος του υψηλόροπου μοτέρ και στους τέσσερις τροχούς. Είναι προσαρμοζόμενο ώστε να προσφέρει κίνηση στους εμπρός, τους πίσω ή όλους τους τροχούς, ανάλογα με τις συνθήκες, βοηθώντας στον έλεγχο της σταθερότητας και κλίσεων του οχήματος. Ανταποκρίνεται στις εντολές του γκαζιού και του τιμονιού ώστε να προσφέρει δυναμική επιτάχυνση και ταχύτητα στις στροφές, όλα πλήρως ευθυγραμμισμένα με τις προθέσεις του οδηγού.

Νέο τιμόνι

Το σύστημα διεύθυνσης είναι ηλεκτρονικό (steering by-wire), επομένως δεν υπάρχει μηχανική σύνδεση με την κολώνα του τιμονιού. Αυτό προσφέρει μια πιο άμεση συσχέτιση κατευθυντικότητας και ελκτικής ισχύος, ώστε το αυτοκίνητο να στρίβει με μικρότερη γωνία διεύθυνσης – πάντα σύμφωνα με τις οδηγικές συνθήκες. Ο οδηγός θα αντιληφθεί τα οφέλη αυτής της προηγμένης τεχνολογίας με μεγαλύτερη ακρίβεια διεύθυνσης που εναρμονίζεται με τις  προθέσεις του. Το πλήρως ηλεκτρονικό σύστημα προσφέρει επίσης φιλτράρισμα των ανεπιθύμητων κραδασμών από το οδόστρωμα, αλλά και την απαραίτητη αίσθηση κατευθυντικότητας με στόχο την οδηγική απόλαυση.

Μπείτε στη συζήτηση

σχόλια

v