Η τετρακίνηση 4Motion της Volkswagen

Το νέο σύστημα τετρακίνησης 4Motion βελτιώνει την πρόσφυση, ενώ ταυτόχρονα μειώνει τις συνέπειες των ρύπων.
Η τετρακίνηση 4Motion της Volkswagen

H Μήδεια, έφερε στο προσκήνιο την τετρακίνηση στα αυτοκίνητα μας. Η κίνηση σε όλους τους τροχούς τα τελευταία χρόνια έχει περάσει σε δεύτερο πλάνο γιατί η προσθήκη των διατάξεων που εξασφαλίζουν μετάδοση της κίνησης και στους δυο άξονες του αυτοκινήτου, επιβαρύνουν την κατανάλωση καυσίμου και επομένως αυξάνουν την ποσότητα των εκπομπών ρύπων.

Η Volkswagen, έχει εξελίξει το σύστημα τετρακίνησης 4Motion και κατάφερε να μειώσει τις αρνητικές συνέπειες στη κατανάλωση και στους ρύπους. Μάλιστα διαθέτει τετρακίνητες εκδόσεις στη πλειονότητα των μοντελων της, καλύπτοντας τις ανάγκες των οδηγών σε όλο τον κόσμο.

Η συγκεκριμένη τεχνολογία βελτιώνει την πρόσφυση και τα δυναμικά χαρακτηριστικά της οδήγησης σε σχεδόν οποιοδήποτε έδαφος. Επιπλέον, όλα τα Volkswagen που διαθέτουν τετρακίνηση είναι ιδανικά για ρυμούλκηση τρέιλερ μεταφοράς σκαφών ή αλόγων.



Η έξυπνη τετρακίνηση 4MOTION, ελεγχόμενη από ηλεκτρονική μονάδα, παρακολουθεί συνεχώς τα δυναμικά χαρακτηριστικά του αυτοκινήτου και των τροχών και κατανέμει έξυπνα τη ροπή χάρη στους αστραπιαίους χρόνους απόκρισης. Τα πλεονεκτήματα είναι μεταξύ άλλων τα εξής:             Καλύτερη πρόσφυση. Κορυφαία οδική συμπεριφορά. Βέλτιστη λειτουργία κινητήρα, π.χ. για κίνηση σε δρόμο με στροφές ή ρυμούλκηση. Εξελιγμένη κατανομή ροπής μεταξύ του εμπρός και του πίσω άξονα.         Μέγιστη ευστάθεια τόσο στην άσφαλτο όσο και πέρα από αυτή.

Η Volkswagen προσφέρει διάφορες εκδόσεις της τετρακίνησης 4MOTION. Η πιο συνηθισμένη είναι αυτή με τον ηλεκτρονικά ελεγχόμενο πολύδισκο συμπλέκτη και χρησιμοποιείται σε μοντέλα με εγκάρσια τοποθετημένους κινητήρες (π.χ. T-Roc, Tiguan, Passat, Arteon κ.λπ.). Αυτή η έκδοση κινεί κατά κύριο λόγο τους μπροστινούς τροχούς. Εάν το ηλεκτρονικό σύστημα ελέγχου εντοπίσει απώλεια πρόσφυσης, ενεργοποιεί αμέσως και τους πίσω. Αυτό γίνεται τόσο γρήγορα και τόσο ομαλά που σχεδόν δεν παρατηρεί κάποιος πως η τετρακίνηση βελτιώνει την οδηγική εμπειρία. Όταν οι συνθήκες είναι καλές, η κίνηση μεταδίδεται μόνο μέσω των εμπρός τροχών, κυρίως για λόγους οικονομίας καυσίμου.

Η τρίτη γενιά του Touareg διαθέτει επίσης στάνταρ μόνιμη τετρακίνηση 4MOTION, η οποία συνδυάζεται με αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων. Εδώ υπάρχει τεχνολογία αλλαγή σχέσεων “Shift by Wire”, με εμφάνιση ένδειξης ταχύτητας στον επιλογέα και στον πίνακα οργάνων. Ένα κεντρικό μπλοκέ διαφορικό με ασύμμετρη δυναμική κατανομή της ροπής λειτουργεί ως κιβώτιο μεταφοράς για την κατανομή της ροπής, μεταξύ του εμπρός και του πίσω άξονα. Στον εμπρός άξονα φτάνει έως το 70% της διαθέσιμης ροπής ενώ στον πίσω έως το 80%.

Μπείτε στη συζήτηση

σχόλια

v