Η Ford εστιάζει στον άνθρωπο

Το 2020 είναι μια από τις πιο δύσκολες χρονιές για όλο τον κόσμο, λόγω του COVID-19. Αντιμετωπίζουμε οικονομικό, πολιτικό και συναισθηματικό χάος, δοκιμάζοντας τα όρια μας, των οικογενειών, των συστημάτων υγειονομικής περίθαλψης και ολόκληρων τομέων των κοινωνιών. Ωστόσο, όπως επισημαίνει η ένατη ετήσια έκθεση Ford Trends Report, η παγκόσμια πανδημία αποκαλύπτει επίσης πόσο ανθεκτικοί είναι οι άνθρωποι και πώς μπορούν να βρίσκουν τρόπους αντιμετώπισης και προσαρμογής.
Σε μια παγκόσμια έρευνα σε 14 χώρες, το 69% των ερωτηθέντων δηλώνουν ότι είναι συγκλονισμένοι από τις αλλαγές που βλέπουν να συμβαίνουν στον κόσμο. Όταν ρωτήθηκε πόσο καλά έχουν προσαρμοστεί στις αλλαγές κατά τη διάρκεια της πανδημίας, το 53% λέει ότι η προσαρμογή ήταν «πιο δύσκολη από ό, τι φανταζόμουν», ενώ το 47% είπε ότι ήταν «ευκολότερη από ό, τι φανταζόμουν». Οι νεότερες γενιές το έκαναν πιο δύσκολο από τους ηλικιωμένους: το 63% των Gen Zers λένε ότι η προσαρμογή ήταν πιο δύσκολη από ό, τι φανταζόταν, έναντι 42% των Boomers που λένε το ίδιο.
Το 2021 Ford Trends Report εξετάζει αυτά τα μεταβαλλόμενα πρότυπα στη συμπεριφορά των καταναλωτών σε όλο τον κόσμο για να βοηθήσει τους υπεύθυνους λήψης αποφάσεων να κατανοήσουν πώς αυτές οι αλλαγές μπορούν να επηρεάσουν τον κόσμο μας το 2021 και μετά. Άλλες τάσεις που επισημαίνονται στην έκθεση περιλαμβάνουν:
- Σε όλο τον κόσμο, το άγχος προκαλείται από φόβους για μόλυνση από τον COVID-19 και ανησυχίες σχετικά με τον αντίκτυπο της πανδημίας στις κοινότητες, την απασχόληση, την εκπαίδευση και άλλα. Το 63% των ενηλίκων παγκοσμίως λένε ότι αισθάνονται περισσότερο άγχος από ό, τι πριν από ένα χρόνο, και 4 στους 5 λένε ότι πρέπει να φροντίζουν καλύτερα τη συναισθηματική τους ευημερία.
- Το «Τι μέρα είναι;» έχει γίνει ένα κοινό ρεφρέν καθώς οι οριοθετήσεις μεταξύ εργασίας και ζωής εξαφανίζονται. Για να ξεπεράσουν τη μονοτονία της πανδημίας και των ορίων του σπιτιού, οι καταναλωτές αναζητούν νέους τρόπους για να ξεφύγουν - και πολλοί αναζητούν καταφύγιο στα οχήματά τους. Περισσότεροι από 1 στους 4 ενήλικες παγκοσμίως που κατέχουν όχημα λένε ότι χρησιμοποιούν το όχημά τους για να χαλαρώσουν. Σχεδόν 1 στους 5 λένε ότι χρησιμοποιούν το όχημά τους για να βρουν το απόρρητο. Και το 17% δηλώνουν ότι το χρησιμοποιούν ως χώρο εργασίας.
- Η πανδημία έδωσε έμφαση στην ανάγκη των καταναλωτών για συντροφικότητα και αναμόρφωσε την αίσθηση της οικογένειάς τους. Η μοναξιά διαδίδεται σε ολόκληρο τον κόσμο - ένας στους δύο ανθρώπους λέει ότι αισθάνεται μοναχικός σε τακτική βάση. Οι νεότερες γενιές το αισθάνονται πιο έντονα: Ο Gen Zers είναι σχεδόν 2 φορές πιο πιθανό να πει ότι αισθάνεται μοναχικός σε τακτική βάση ως Boomers (64% έναντι 34%). Ως αποτέλεσμα, πολλοί επανεξετάζουν πού ζουν, πλησιάζουν την οικογένεια και βρίσκουν συντροφιά με νέους τρόπους - στο διαδίκτυο και εκτός.
- Παγκοσμίως, τα κενά στην ανισότητα και την ανισότητα είναι μεγάλα - ιδιαίτερα καθώς η πανδημία είχε δυσανάλογο αντίκτυπο στις κοινότητες χαμηλού εισοδήματος, στις εθνικές μειονότητες και στις γυναίκες. Καθώς οι καταναλωτές συνειδητοποιούν το χάσμα, οι μάρκες αυξάνονται ως ακτιβιστές και επιχειρηματίες. Το 76% των ενηλίκων παγκοσμίως λένε ότι περιμένουν οι μάρκες να πάρουν θέση στα κοινωνικά ζητήματα - και το 75% λένε ότι οι μάρκες προσπαθούν σήμερα να κάνουν το σωστό.
- Εν μέσω της πανδημίας, ο τρόπος με τον οποίο αγοράζουμε - και αυτό που επιδιώκουμε να αγοράσουμε - έχει αλλάξει. Οι μεγάλες και οι μικρές εταιρείες προσαρμόζονται με ταχύτητα - και πολλοί καταναλωτές αγκαλιάζουν και απολαμβάνουν το νέο κανονικό. Το 75% των ενηλίκων παγκοσμίως λένε ότι εκτιμούν τους τρόπους με τους οποίους οι εταιρείες έχουν βελτιώσει την εμπειρία αγορών από την έναρξη της πανδημίας - και το 41 τοις εκατό λένε ότι δεν θέλουν να επιστρέψουν στον τρόπο που αγόρασαν πριν από την πανδημία.
- Η προσωπική μεταφορά ακμάζει. Οι πωλήσεις ποδηλάτων έχουν αυξηθεί και οι πόλεις έχουν κλείσει δρόμους για να κάνουν χώρο για ποδηλάτες. Οι πωλήσεις αυτοκινήτων έχουν αυξηθεί καθώς οι άνθρωποι αναζητούν ασφάλεια γνωρίζοντας ότι μπορούν να ελέγχουν το περιβάλλον τους. Και η έξυπνη πολεοδομία επιταχύνει τον δρόμο για πλήρως αυτόνομη οδήγηση. Το 67% των ενηλίκων παγκοσμίως λένε ότι «ελπίζουν για το μέλλον των αυτόνομων οχημάτων» και το 68 τοις εκατό των γονέων δηλώνουν ότι θα προτιμούσαν να δουν τα παιδιά τους να οδηγούν σε αυτο-οδήγηση αυτοκινήτου παρά με έναν ξένο.
- Διατήρηση της αειφορίας. Στις πρώτες μέρες της πανδημίας, η ποιότητα του αέρα προέκυψε ως πιθανή ασημένια επένδυση στο παγκόσμιο κλείδωμα, αλλά αυτή η αισιοδοξία μειώθηκε γρήγορα καθώς ο κόσμος υποχώρησε στα πλαστικά και άλλα αναλώσιμα - καθιστώντας σαφές ότι η βιώσιμη και η διατήρηση βιώσιμων δεν είναι πάντα στο κλείδωμα. Οι νεότερες γενιές ανησυχούν ιδιαίτερα: το 46% των Gen-Z-ers παγκοσμίως λέει ότι η πανδημία μας έχει κάνει πιο σπατάλη - και το 47% λένε ότι μακροπρόθεσμα, η πανδημία θα έχει αρνητικές επιπτώσεις στο περιβάλλον.