«Αυτό το αυτοκίνητο βγήκε από το πουθενά»

Η εναλλαγή λωρίδων είναι ένας συνηθισμένος ελιγμός για τους χρήστες των αυτοκινητόδρομων, αλλά ακόμη και οι πιο προσεκτικοί οδηγοί μπορεί μερικές φορές να μην εντοπίσουν πιθανές επικίνδυνες καταστάσεις που αναπτύσσονται, ιδιαίτερα στα τυφλά σημεία τους. Το να μην κοιτάξετε σωστά ή να κρίνετε την ταχύτητα ή την κατεύθυνση άλλου χρήστη του οδικού δικτύου ήταν ένας παράγοντας σε περισσότερα από τα μισά τροχαία ατυχήματα στη Μεγάλη Βρετανία κατά το 2018.
Η Ford εισήγαγε μια νέα τεχνολογία σχεδιασμένη για να βοηθά τους οδηγούς να αποφεύγουν τις συγκρούσεις τυφλών σημείων ενώ ταξιδεύουν σε αυτοκινητόδρομους πολλαπλών λωρίδων.
Το νέο σύστημα Lane-Keeping με το Blind Spot Assist κάνει το παγκόσμιο ντεμπούτο του στο ολοκαίνουργιο Ford Kuga SUV. Η τεχνολογία παρακολουθεί το τυφλό σημείο του οδηγού για οχήματα που πλησιάζουν από πίσω και μπορεί να εφαρμόσει αντίθετο τιμόνι για να προειδοποιήσει τον οδηγό και να αποθαρρύνει έναν ελιγμό αλλαγής λωρίδας, εάν εντοπιστεί πιθανή σύγκρουση.
Blind Spot Assist
Για περισσότερο από μια δεκαετία, η Ford προσφέρει τεχνολογία Blind Spot Information System (BLIS) που μπορεί να προειδοποιήσει τους οδηγούς για την παρουσία οχημάτων στο τυφλό σημείο τους χρησιμοποιώντας ένα προειδοποιητικό φως στον καθρέφτη της πόρτας.
Το νέο σύστημα διατήρησης λωρίδας με Blind Spot Assist προχωρά ένα βήμα παραπέρα - μπορεί να ασκήσει μια ελαφριά δύναμη στο τιμόνι για να αποθαρρύνει τους οδηγούς από την αλλαγή λωρίδων στο δρόμο ενός άλλου χρήστη του δρόμου και να οδηγήσει το όχημα μακριά από κίνδυνο.
Οι αισθητήρες ραντάρ Blind Spot Assist του Kuga σαρώνουν παράλληλες λωρίδες για οχήματα έως και 28 μέτρα πίσω, 20 φορές το δευτερόλεπτο, ενώ οδηγούν σε ταχύτητες από 65 km / h (40 mph) έως 200 km / h (124 mph). Μια παρέμβαση μπορεί να ενεργοποιηθεί αυτόματα εάν το σύστημα ελέγχου ανιχνεύσει αλλαγή λωρίδας παρακολουθώντας σήματα δρόμου χρησιμοποιώντας την κάμερα προς τα εμπρός και η τεχνολογία υπολογίζει ότι τα δύο οχήματα βρίσκονται σε πορεία σύγκρουσης.
Το σύστημα Lane-Keeping with Blind Spot Assist μπορεί να παρέμβει για να αποτρέψει τις συγκρούσεις με οχήματα που πλησιάζουν με ταχύτητα κλεισίματος έως περίπου 30 km / h (18 mph).
Κοιτάζοντας προς τα εμπρός
Καθιστώντας επίσης το παγκόσμιο ντεμπούτο του στο νέο Ford Kuga, η τεχνολογία Intersection Assist χρησιμοποιεί την κάμερα του οχήματος προς τα εμπρός, σε συνδυασμό με ραντάρ, για την παρακολούθηση πιθανών συγκρούσεων με τα επερχόμενα οχήματα σε παράλληλες λωρίδες.
Η τεχνολογία μπορεί να ενεργοποιήσει αυτόματα τα φρένα όταν ταξιδεύει με ταχύτητα έως 30 χλμ./ώρα για να βοηθήσει στην πρόληψη ή τον μετριασμό των επιπτώσεων ατυχημάτων σε σενάρια όπου ένας οδηγός στρίβει στο δρόμο ενός επερχόμενου οχήματος, όπως συνήθως συναντάται σε σταυροδρόμι ή μίνι κυκλικοί κόμβοι.
Μια μελέτη διαπίστωσε ότι περισσότερα από ένα στα δέκα σοβαρά ατυχήματα σε διασταυρώσεις στην Ευρώπη αφορούσαν αυτοκίνητα που συγκρούστηκαν με άλλα αυτοκίνητα, φορτηγά λεωφορεία ή φορτηγά σε σταυροδρόμι.
Και επειδή το Intersection Assist λειτουργεί χωρίς την ανάγκη ανίχνευσης επίπλων δρόμου, όπως σήμανση λωρίδας ή κράσπεδα, μπορεί ακόμη και να παρέμβει σε χώρους στάθμευσης, χώρους εργασίας ή σε άλλες τοποθεσίες χωρίς σαφή σήμανση ή προτεραιότητες κυκλοφορίας.
Και οι δύο τεχνολογίες μπορούν να λειτουργήσουν στο φως της ημέρας και στο σκοτάδι με ενεργοποιημένους προβολείς.
Τεχνολογία που εμπνέει εμπιστοσύνη
Το Kuga προσφέρει ένα ευρύ φάσμα τεχνολογιών Ford Co-Pilot360 που έχουν σχεδιαστεί για να ενισχύουν την προστασία, την οδήγηση και τη στάθμευση.
Τεχνολογίες όπως το Adaptive Cruise Control με Stop & Go, Speed Sign Recognition και το Lane Centering κέρδισαν πρόσφατα το SUV ηγετική θέση στην πρώτη κατάταξη Assisted Driving του Euro NCAP - μπροστά από μοντέλα όπως τα Tesla Model 3 και Volvo V60.
Άλλες προηγμένες τεχνολογίες υποστήριξης οδηγού διαθέσιμες για το Kuga - διαθέσιμες για παραγγελία σε όλη την Ευρώπη τώρα - περιλαμβάνουν το Pre-Collision Assist με το Active Braking και το Active Park Assist 2.