Νέο Suzuki Swift Hybrid: Δεν καίει πολύ

Η Suzuki, τα τελευταία χρόνια έχει επικεντρωθεί στην εξέλιξη της ηπίας υβριδικής τεχνολογίας γιατί ταιριάζει στη φιλοσοφία της φίρμας και κυρίως γιατί δεν αυξάνει υπέρμετρα το βάρος των αυτοκινήτων ενώ παράλληλα, ικανοποίει την μεγάλη απαίτηση, την μείωση των εκπομπών των ρύπων.
H Suzuki, λανσάρει το ανανεωμένο Swift Hybrid, το οποίο διαδέχεται το πιο δημοφιλές σπορ hatchback της αγοράς. Οι αναβαθμίσεις του μοντέλου συνοψίζονται σε εξωτερικές αλλαγές που προσδίδουν έντονα σπορ χαρακτήρα, αναβαθμισμένο κινητήρα που προσφέρει αξεπέραστη οικονομία καυσίμου και επιπλέον συστήματα ασφαλείας.
Το ανανεωμένο μοντέλο πιο δυναμικό στυλ, συμπεριλαμβανομένης μιας σπορ τρισδιάστατης μπροστινής μάσκας με την προσθήκη μιας διακοσμητικής λωρίδας χρωμίου, τις δίχρωμες ζάντες αλουμινίου με ανανεωμένη σχεδίαση, τις νέες διχρωμίες αμαξώματος καθώς και τις επιλογές χρωμάτων για την διακόσμηση του εσωτερικού.
Χαμηλή κατανάλωση καυσίμου
Εξοπλίζεται με ένα νέο κινητήρα K12D 1.2 DUALJET, ο οποίος συνεργάζεται με ήπιο υβριδικό σύστημα. Ο κινητήρας διαθέτει σύστημα διπλού ψεκασμού σε κάθε κύλινδρο για υψηλή θερμική απόδοση. Τεχνολογικές καινοτομίες συμβάλλουν στη χαμηλή κατανάλωση καυσίμου, συμπεριλαμβανομένης της σχέσης συμπίεσης, τον μεταβλητό χρονισμό βαλβίδων που επενεργεί άμεσα από χαμηλό εύρος στροφών κινητήρα και λειτουργεί σε μεγάλο εύρος γωνιών του στροφάλου, μια αντλία λαδιού μεταβλητής χωρητικότητας που μπορεί να διατηρήσει χαμηλή υδραυλική πίεση σε χαμηλές θερμοκρασίες κινητήρα και ηλεκτρονικά ελεγχόμενα μπεκ ψύξης εμβόλου που εκμηδενίζουν τις ψυκτικές απώλειες και τον θόρυβο του κινητήρα.
Το σύστημα Suzuki Hybrid, αποτελείται από μια ηλεκτρογεννήτρια (ISG – Integrated Starter Generator) με λειτουργία ηλεκτρικού κινητήρα και μια μπαταρία ιόντων λιθίου με χωρητικότητα που έχει επεκταθεί από τα 3Ah στα 10Ah, παρέχοντας περαιτέρω βελτιωμένη απόδοση καυσίμου σε σχέση με την προηγούμενη γενιά Swift.
Το υβριδικό σύστημα μετατρέπει την κινητική ενέργεια που παράγεται κατά την επιβράδυνση σε ηλεκτρική ενέργεια, η οποία φορτίζει την μπαταρία ιόντων λιθίου. Η ισχύς που αποθηκεύεται στην μπαταρία χρησιμοποιείται από την ηλεκτρογεννήτρια ώστε να υποβοηθήσει τον κινητήρα κατά την επιτάχυνση προσφέροντας υψηλότερη ροπή και ταυτόχρονα χαμηλότερη κατανάλωση καυσίμου. Η ηλεκτρογεννήτρια επίσης αναλαμβάνει την παύση αλλά και την επανέναρξη λειτουργίας του κινητήρα όταν το αυτοκίνητο πρόκειται να σταματήσει (λειτουργία start-stop).
Πρόκειται για το ιδανικό υβριδικό σύστημα για μικρά αυτοκίνητα, καθώς έχει σχεδιαστεί για να προσφέρει όχι μόνο οικονομία στην κατανάλωση καυσίμου, αλλά και επιπλέον εξοικονόμηση χώρου και βέλτιστη κατανομή βάρους του αμαξώματος.
Επιπλέον η υβριδική τεχνολογική καινοτομία του νέου κινητήρα K12D έχει κατορθώσει να μειώσει αισθητά την κατανάλωση καυσίμου και τις εκπομπές ρύπων CO2, με αποτέλεσμα οι εκδόσεις 2WD με μηχανικό κιβώτιο να προσφέρονται με μηδενικά τέλη κυκλοφορίας.
Συστήματα ασφαλείας
Εξοπλισμένο με επιπλέον συστήματα ασφαλείας, όπως το σύστημα αναγνώρισης σημάτων κυκλοφορίας, το σύστημα αναγνώρισης τυφλού σημείου και το σύστημα προειδοποίησης εκτροπής αυτοκινήτου, διατηρώντας παράλληλα την πληθώρα τον λειτουργιών που ήδη διέθετε.
Το σύστημα αναγνώρισης σημάτων κυκλοφορίας, μέσω της κάμερας, παρακολουθεί το δρόμο για πινακίδες κυκλοφορίας. Όταν εντοπίζει οδικά σήματα, όπως όρια ταχύτητας ή σήμανση επιτρεπόμενης προσπέρασης, εμφανίζει το σήμα στην οθόνη του πίνακα οργάνων για να βοηθήσει τον οδηγό να θυμάται ποια οδική σήμανση έχει περάσει. Όταν ανιχνεύονται περισσότερα από ένα σήματα, μπορούν να εμφανιστούν έως και τρία ταυτόχρονα.
Σύστημα αναγνώρισης τυφλού σημείου (Blind spot monitor - BSM). Η αλλαγή λωρίδας με ταχύτητες άνω των 15 χλμ./ώρα γίνεται ασφαλέστερη με τους δύο πίσω πλευρικούς αισθητήρες που μπορούν να ανιχνεύσουν τα οχήματα που βρίσκονται ή πλησιάζουν τα τυφλά σημεία της κάθε πλευράς του οχήματος.
Σύστημα προειδοποίησης εκτροπής αυτοκινήτου. Με ταχύτητες από 60 χλμ./ώρα, το σύστημα προειδοποίησης εκτροπής αυτοκινήτου ανιχνεύει τις διαχωριστικές γραμμές λωρίδας εκατέρωθεν του αυτοκινήτου μέσω της κάμερας του συστήματος DSBS. Όταν το σύστημα αντιληφθεί ότι επίκειται αλλαγή λωρίδας (π.χ. χωρίς την ενεργοποίηση του φλας από τον οδηγό), ειδοποιεί τον οδηγό μέσω λυχνίας και ηχητικής ειδοποίησης ενώ στην περίπτωση που εντοπίσει κίνδυνο εκτροπής του αυτοκινήτου επαναφέρει το αυτοκίνητο στη σωστή κατεύθυνση, στρέφοντας το τιμόνι.
Σύστημα υποβοήθησης οπίσθιας διασταυρούμενης κυκλοφορίας. Σε ταχύτητες έως και 8 χλμ./ώρα κινούμενο με την όπισθεν, το όχημα χρησιμοποιεί τους δύο πίσω πλευρικούς αισθητήρες οι οποίοι βοηθούν τον οδηγό προειδοποιώντας τον ότι πλησιάζουν οχήματα σε κάθε πλευρά του οχήματος όταν εξέρχεται από κάποιο χώρο στάθμευσης.
Ο νέος τιμοκατάλογος καθορίζει την τιμή της βασική έκδοσης στα 13.350 ευρώ.