Νέο Toyota Mirai: Αυτονομία 650 χλμ.

Παρουσιάσθηκε η δεύτερη γενιά του Toyota Mirai, του πρωτοποριακού ηλεκτρικού σενταν κυψελών καυσίμου υδρογόνου μηδενικών εκπομπών.
Το νέο Mirai αξιοποιεί τις δυνατότητες της αρθρωτής πλατφόρμας GA-L της Toyota. Παρέχει βελτιωμένη προσαρμογή του συστήματος παραγωγής ενέργειας και μια πιο ευρύχωρη, πενταθέσια καμπίνα.
Η νέα πλατφόρμα επιτρέπει την προσθήκη ενός επιπλέον (τρίτου) ρεζερβουάρ καυσίμου υδρογόνου, συμβάλλοντας στην αύξηση κατά 30% του εύρος οδήγησης του αυτοκινήτου, φθάνοντας περίπου τα 650 χλμ.
Φέρει πλήρως επανασχεδιασμένο σύστημα κυψελών καυσίμου, με σημαντικές μειώσεις στο μέγεθος και το βάρος όλων των κύριων εξαρτημάτων. Η εγκατάσταση ενός πλήρως αναθεωρημένου ηλεκτρικού κινητήρα κυψελών καυσίμου στην πλατφόρμα οχήματος GA-L επιτυγχάνει την ιδανική ισορροπία πλαισίου 50:50.
Το όραμα της Toyota για μια μελλοντική βιώσιμη κοινωνία υδρογόνου αναγνωρίζει την αξία του υδρογόνου ως έναν βιώσιμο και άφθονο πόρο για τη μεταφορά και αποθήκευση ενέργειας.
Οι τεχνολογία των κυψελών καυσίμου, στηρίζεται στην ένωση του υδρογόνου με το οξυγόνο, από την οποία παράγεται ηλεκτρικό ρεύμα που κινεί τον ηλεκτρικό κίνητρα και καθαρό νερό το οποιο αποβάλλεται.
Έχει τη δυνατότητα να παρέχει κινητικότητα με μηδενικές εκπομπές άνθρακα, όχι μόνο στα οδικά οχήματα αλλά και στα τρένα, τα πλοία και τα αεροπλάνα, και να παράγει ενέργεια για τη βιομηχανία, τις επιχειρήσεις και τα σπίτια. Είναι επίσης ένα αποτελεσματικό μέσο αποθήκευσης ανανεώσιμων πηγών ενέργειας και μπορεί να μεταφερθεί εκεί όπου χρειάζεται.
Πρωτοποριακό επίτευγμα
Η Toyota ξεκίνησε την ανάπτυξη ενός ηλεκτρικού οχήματος κυψελών καυσίμου υδρογόνου το 1992, παρουσιάζοντας με επιτυχία το Mirai στις παγκόσμιες αγορές το 2014. Αυτό το πρωτοποριακό επίτευγμα βασίστηκε στην παγκόσμια κορυφαία εμπειρία της εταιρείας στην υβριδική τεχνολογία, την βασική τεχνολογία για ένα ευρύ φάσμα διαφορετικών κινητήρων οχημάτων.
Η βασική ιδέα της υβριδικής ισχύος έχει προσαρμοστεί επιτυχώς για να παράγει Hybrid Electric (HEV), Plug-in Hybrid Electric (PHEV), Battery Electric (BEV) και - ξεκινώντας από το Mirai - Fuel Cell Electric Vehicles (FCEV). Το καθένα έχει ιδιότητες που ταιριάζουν σε διαφορετικές απαιτήσεις κινητικότητας: για παράδειγμα, BEV για μικρότερες μετακινήσεις και αστική οδήγηση. HEV και PHEVs για γενικά και μακρινά προσωπικά ταξίδια. και FCEV για μεγαλύτερα και βαρύτερα επιβατικά αυτοκίνητα, βαρέα οχήματα και δημόσιες συγκοινωνίες.
Τώρα κυκλοφορεί μια νέα γενιά Mirai, ένα αυτοκίνητο που μεταφέρει την τεχνολογία FCEV σε υψηλότερο επίπεδο.
Προτεραιότητα ήταν η βελτίωση του εύρους οδήγησης σε σύγκριση με το μοντέλο πρώτης γενιάς και η υπέρβαση των αποστάσεων που συνήθως επιτυγχάνονται με ηλεκτρικά οχήματα μπαταρίας.
Το νέο Mirai εμφανίζει επίσης πιο ελκυστικές αναλογίες: το συνολικό ύψος έχει μειωθεί κατά 65 χιλ. σε 1.470 χιλ. και υπάρχει αύξηση 140 χιλ. στο μεταξόνιο (2.920 χιλ.). Με την πίσω προεξοχή να εκτείνεται κατά 85 χιλ., το συνολικό μήκος του οχήματος είναι τώρα 4.975 χιλ. Η αύξηση κατά 75 χιλ. στο πλάτος της τροχιάς και η χρήση μεγαλύτερων τροχών 19 και 20 ιντσών προσθέτουν στην χαμηλότερη και πιο δυναμική στάση και την οπτική αίσθηση του χαμηλότερου κέντρου βάρους.
Οι δεξαμενές είναι διατεταγμένες σε διαμόρφωση «Τ», η μεγαλύτερη λειτουργία διαμήκη και κεντρικά κάτω από το δάπεδο του οχήματος, με δύο μικρότερες δεξαμενές τοποθετημένες πλευρικά κάτω από τα πίσω καθίσματα και το χώρο αποσκευών. Μαζί μπορούν να συγκρατήσουν 5,6 κιλά υδρογόνου, σε σύγκριση με 4,6 κιλά στις δύο δεξαμενές του αρχικού μοντέλου. Η θέση τους συμβάλλει στο χαμηλότερο κέντρο βάρους του αυτοκινήτου και αποφεύγει τη μείωση του χώρου φόρτωσης.
Μπαταρία ιόντων λιθίου
Το νέο Mirai είναι εξοπλισμένο με μπαταρία ιόντων λιθίου υψηλής τάσης στη θέση της μονάδας υδριδίου νικελίου-μετάλλου του αρχικού μοντέλου. Αν και μικρότερη σε μέγεθος, είναι πιο πυκνη σε ενέργεια, προσφέροντας υψηλότερη απόδοση και ανώτερη περιβαλλοντική απόδοση. Οι μικρότερες διαστάσεις της μπαταρίας, επέτρεψαν να τοποθετηθεί πίσω από τα πίσω καθίσματα, αποφεύγοντας την εισβολή στο χώρο φόρτωσης. Έχει σχεδιαστεί μια βελτιστοποιημένη διαδρομή ψύξης αέρα, με διακριτικές εισόδους και στις δύο πλευρές των πίσω καθισμάτων.
Η Toyota στοχεύει σε δεκαπλάσια αύξηση στις παγκόσμιες πωλήσεις του Mirai.