Ηνωμένο Βασίλειο: Όνειρο για το ένα τρίτο των καταναλωτών το ηλεκτρικό αυτοκίνητο

Σχεδόν δέκα εκατομμύρια νοικοκυριά δεν θα μπορέσουν να αγοράσουν ηλεκτρικό αυτοκίνητο δεδομένης της σημερινής οικονομικής τους δυνατότητας και των υψηλών τιμών πώλησης.
Ηνωμένο Βασίλειο: Όνειρο για το ένα τρίτο των καταναλωτών το ηλεκτρικό αυτοκίνητο

Θύελλα αντιδράσεων έχει ξεσηκώσει η απόφαση της κυβέρνησης του Ηνωμένου Βασιλείου να απαγορευθούν οι πωλήσεις καινούργιων οχημάτων με συμβατικό σύστημα παραγωγής ενέργειας από το 2030. Θα επιτρέπεται η πώληση μόνο των υβριδικών, των αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων και των οχημάτων με εναλλακτικό σύστημα παραγωγής ενέργειας.

Η τελευταία ανάλυση του Κέντρου Οικονομικών και Επιχειρηματικών Ερευνών (CEBR) στο Ηνωμένο Βασίλειο δείχνει ότι ούτε ένας στους τρεις καταναλωτές δεν μπορεί να αγοράσει το φθηνότερο ηλεκτρικό αυτοκίνητο, λόγω του υψηλού του κόστους.

Τα κυβερνητικά σχέδια απαγορεύουν την πώληση καινούργιων συμβατικών αυτοκινήτων που καταναλώνουν βενζίνη ή ντίζελ, αλλάζουν τον προγραμματισμό των καταναλωτών, και δημιουργούν μεγάλα προβλήματα στην αγορά και στα εργοστάσια κατασκευής αυτοκινήτων.

Εκτιμάται ότι σχεδόν δέκα εκατομμύρια νοικοκυριά, δεν θα μπορέσουν να αγοράσουν ηλεκτρικό αυτοκίνητο δεδομένης της σημερινής οικονομικής τους δυνατότητας και των υψηλών τιμών πώλησής τους.

Ακόμη και τα νοικοκυριά με μεσαίο εισόδημα ενδέχεται να μην είναι σε θέση να αγοράσουν ούτε τα φθηνότερα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Θα δυσκολευτούν να πληρώσουν για να έχουν στη κατοχή τους έστω και μισθωμένο ένα από τα φθηνότερα ηλεκτρικά οχήματα, το ηλεκτρικό Skoda Citigo, που χρεώνεται τώρα στο Ηνωμένο Βασίλειο προς 190 ευρώ το μήνα.

Η ανάλυση του Κέντρου Οικονομικών και Επιχειρησιακών Ερευνών (CEBR) δείχνει ότι οι οδηγοί πρέπει να ξοδεύουν επιπλέον τουλάχιστον 2.352 ευρώ ετησίως στο τρέχον αυτοκίνητό τους, συμπεριλαμβανομένου του καυσίμου, για να αντέξουν την δαπάνη που απαιτεί το νέο ηλεκτρικό τους όχημα.

Τα νοικοκυριά που ξοδεύουν περίπου 2.016 ευρώ θα μπορούσαν να αντέξουν οικονομικά ένα νέο ηλεκτρικό αυτοκίνητο, αλλά όσοι ξοδεύουν περίπου 1.568 ευρώ θα έχουν δυσκολία, στην αγορά και την συντήρηση του νέου ηλεκτρικού αυτοκινήτου. Οι οδηγοί που ξοδεύουν κάτω από τα 1.500 ευρώ είναι αδύνατο να αντέξουν οικονομικά, την αγορά ενός νέου ηλεκτρικού αυτοκινήτου.



Οι οικονομολόγοι της CEBR δήλωσαν ότι η έρευνα αποδεικνύει ότι «η πρόσβαση σε ηλεκτρικό όχημα είναι ένα όνειρο για το ένα τρίτο του πληθυσμού».

Τα ευρήματα είναι ένα πλήγμα για τα κυβερνητικά σχέδια απαγόρευσης πωλήσεων καινούργιων βενζινοκινητήρων και πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων έως το 2030. Οι αυτοκινητοβιομηχανίες χαρακτήρισαν το σχέδιο των 13,44 δισ. ευρώ ως «εξαιρετικά φιλόδοξο» όταν τα plug-in αντιπροσωπεύουν μόλις το 0,3% των οχημάτων.

Το υψηλό εκ των προτέρων κόστος και η έλλειψη δημόσιων φορτιστών είναι δυο ακόμη σημαντικοί παράγοντες που μειώνουν την ζήτηση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων και προβληματίζουν τους οδηγούς.

Στο Ηνωμένο Βασίλειο, η βασική τιμή των μικρών σε μέγεθος αμιγώς ηλεκτρικών οχήματα είναι περίπου 5.600 ευρώ υψηλότερη από την αντίστοιχη τιμή των συμβατικών μοντέλων. Όμως κανένα δεν έχει μεγάλη αυτονομία έστω 500 χλμ. για να καλύψει τις ανάγκες σε ένα ταξίδι, χωρίς ενδιάμεση φόρτιση που απαιτεί χρόνο παραμονής στον φορτιστή.

Παρόλο που τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχουν υψηλότερο αρχικό κόστος αγοράς, το μέσο κόστος χρήσης - συμπεριλαμβανομένης της αγοράς - είναι 58.352 ευρώ, έναντι 60.032 ευρώ που απαιτεί ένα ίδιο αυτοκίνητο με βενζινοκινητήρα.

Ένα στα έξι συμβούλια περιοχών του Ηνωμένου Βασίλειου απέτυχε να εγκαταστήσει φορτιστές σε κατοικημένους δρόμους. Η αρχική δαπάνη είναι 3.136 εκατ. ευρώ.

Μπείτε στη συζήτηση

σχόλια

v