Θα φτάσω στον προορισμό μου;

Οι υποψήφιοι αγοραστές ηλεκτρικών οχημάτων ανησυχούν – κυρίως -  για την αυτονομία των μελλοντικών οχημάτων τους.
Θα φτάσω στον προορισμό μου;

Η ανησυχία για την εξάντληση του ηλεκτρικού ρεύματος που διαθέτει η μπαταρία του αμιγώς ηλεκτρικού αυτοκίνητου είναι ένα από τα μεγαλύτερα εμπόδια για τους υποψήφιους αγοραστές ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Οι κατασκευαστές αυτοκινήτων αξιοποιούν τις μπαταρίες νέας τεχνολογίας και σε συνδυασμό με άλλες πρακτικές αυξάνουν συνεχώς την αυτονομία των αυτοκινήτων μηδενικών ρύπων.

Πολλά μοντέλα μπορούν τώρα να ξεπεράσουν τα 320 χλμ. με μία μόνο φόρτιση ενώ η μεγαλύτερη απόσταση μπορεί να φτάσει τα 480 χλμ. Οι νέες λειτουργίες Eco εξασφαλίζουν ότι το σύστημα αναγέννησης φρένων του αυτοκινήτου μπορεί να ανακτήσει κάποια ενέργεια και να συμβάλει στην επίτευξη της μέγιστης δυνατής αυτονομίας.

Υπάρχει όμως ένα ακόμη θέμα που απασχολεί τους υποψήφιους αγοραστές ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Αφορά την δυνατότητα των σταθμών παροχής ηλεκτρικού ρεύματος να εξυπηρετήσουν τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Μέχρι τώρα σε όλη την Ευρώπη το δημόσιο δίκτυο παροχής ρεύματος για τα αυτοκίνητα είναι περιορισμένο.



Οι πωλήσεις αυτοκινήτων με ηλεκτρική χρέωση στην ΕΕ αυξήθηκαν κατά 110% τα τελευταία τρία χρόνια. Ωστόσο, κατά την ίδια περίοδο, ο αριθμός των σημείων φόρτισης αυξήθηκε μόλις κατά 58% (κάτω από 200.000) - αποδεικνύοντας ότι οι επενδύσεις σε υποδομές δεν συμβαδίζουν με τις αυξημένες πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων.

Μόλις 1 στα 7 σημεία φόρτισης στην ΕΕ διαθέτουν ένας γρήγορο φορτιστή αυτή τη στιγμή. Μόνο 28.586 σημεία φόρτισης είναι κατάλληλα για γρήγορη φόρτιση (με χωρητικότητα ≥22kW), ενώ τα κανονικά σημεία (<22kW) αντιπροσωπεύουν τη συντριπτική πλειοψηφία (171.239). Πολλά από τα λεγόμενα «κανονικά» σημεία φόρτισης που περιλαμβάνονται στις στατιστικές της ΕΕ είναι κοινές πρίζες  χαμηλής χωρητικότητας που δεν είναι κατάλληλες για φόρτιση οχημάτων με αποδεκτή ταχύτητα, όπως οι συνηθισμένες πρίζες στα γκαράζ.

Η υπάρχουσα υποδομή παραμένει εξαιρετικά άνιση κατανεμημένη σε ολόκληρη την ΕΕ. Τέσσερις χώρες που καλύπτουν το 27% της συνολικής επιφάνειας της περιοχής - Κάτω Χώρες, Γερμανία, Γαλλία και Ηνωμένο Βασίλειο - αντιπροσωπεύουν περισσότερο από το 75% όλων των σημείων ηλεκτρικής φόρτισης. Η χώρα με τις περισσότερες υποδομές, η Ολλανδία, έχει πάνω από 1.000 φορές περισσότερα σημεία φόρτισης από τη χώρα με τη λιγότερη υποδομή (Κύπρος, με 38 σημεία φόρτισης).

Όσο γρηγορότερο, μεγαλύτερο ή βαρύτερο είναι ένα αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο, τόσο περισσότερη ενέργεια χρειάζεται και τόσο πιο γρήγορα η μπαταρία θα εξαντληθεί.

Οι περισσότερες μπαταρίες σήμερα είναι ιόντων λιθίου. Μια νέα γενιά μικρότερων, ελαφρύτερων αλλά πιο ισχυρών μπαταριών «στερεάς κατάστασης» βρίσκεται στο στάδιο της εξέλιξης.

Μπείτε στη συζήτηση

σχόλια

v