Νέο Jeep Wrangler 4xe: Δεν έχει ταίρι

Το νέο μοντέλο αποτελεί τμήμα μια συνολικότερης πολιτικής της θρυλικής φίρμας με στόχο την προστασία του περιβάλλοντος.
Νέο Jeep Wrangler 4xe: Δεν έχει ταίρι

Η Jeep έχει στενή σχέση με την φύση. Τα αμερικανικά τετρακίνητα μοντέλα με τις ζηλευτές επιδόσεις στις διαδρομές εκτός δρόμου προσαρμόζονται στις νέες τάσεις που θέλουν περιορισμένες εκπομπές ρύπων.

Η τέχνη της μοναδικής μάρκας που αποτελεί την πρώτη προτίμηση και των πιο πλούσιων οδηγών σε όλο τον κόσμο, επιβεβαιώνει το ενδιαφέρον της για την οικολογική οδήγηση, εξηλεκτρίζοντας όλη την γκάμα της.

Τα διάσημα μοντέλα της φίρμας με έντονο οικολογικό προφίλ- χάρη στην εξελιγμένη υβριδική τεχνολογία - Renegade 4xe και Compass 4xe, δέχονται την θετική επίδραση από την παρουσία και του νέου Jeep Wrangler 4xe. Η  εξηλεκτρισμένη γκάμα μοντέλων της θρυλικής μάρκας είναι μια ακόμη κατάκτηση της αυτοκίνησης και ένα ακόμη σημαντικό βήμα για την γρηγορότερη μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση.



Στα βουνά, στα λαγκάδια, σε απάτητες παράλιες και σε μέρη με απίστευτη ομορφιά, πίσω από το τιμόνι του αυτοκινήτου που δεν έχει ταίρι και μαζί με μερικά ακόμη μοντέλα αποτελούν τα πιο αναγνωρίσιμα και επιτυχημένα δημιουργήματα του ανθρώπου πάνω σε τέσσερις τροχούς.

Απόλυτη ησυχία

Προηγμένο, φιλικό προς το περιβάλλον και ακόμα πιο ικανό και διασκεδαστικό στην οδήγηση, το νέο Plug-in Hybrid Wrangler 4xe δημιουργεί ένα νέο σημείο αναφοράς στις εκτός δρόμου δυνατότητες ενός αυτοκινήτου. Φαντασθείτε, να βρίσκεστε σε μια off road διαδρομή και να κινείστε με αμιγώς ηλεκτρική ενέργεια,  απολαμβάνοντας την φύση, με απόλυτη ησυχία.

Το προηγμένο υβριδικό σύστημα του Jeep Wrangler 4xe συνδυάζει δύο ηλεκτροκινητήρες, μια συστοιχία μπαταριών τάσης 400 volt, έναν αποδοτικό Turbo κινητήρα βενζίνης και ένα αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων. Ο παραπάνω συνδυασμός μεγιστοποιεί την απόδοση του υβριδικού συστήματος και ταιριάζει ιδανικά με το χαρακτήρα του Wrangler.

Τα βασικότερα στοιχεία του συστήματος που έχει συνολική απόδοση 375 ίππων και 63,8 χλγμ. ροπή είναι:

• Ο υπερτροφοδοτούμενος τετρακύλινδρος κινητήρας βενζίνης χωρητικότητας 2.0.

• Η τοποθετημένη στον κινητήρα γεννήτρια-δυναμό.

• Η τοποθετημένη στο αυτόματο κιβώτιο των 8 σχέσεων γεννήτρια.

• Η τάσης 400 volt μπαταρία λιθίου των 96 στοιχείων χωρητικότητας 17 kWh.

Ο δίλιτρος κινητήρας αποτελεί μέλος της οικογένειας GME (Global Medium Engine). Το κορυφαίας τεχνολογίας σύνολο χρησιμοποιεί άμεσο ψεκασμό και στροβυλοσυμπιεστή twin-scroll χαμηλής αδράνειας το οποίο είναι τοποθετημένο απ’ ευθείας στην κεφαλή του κινητήρα και διαθέτει ανεξάρτητο σύστημα ψύξης για αξεπέραστη αμεσότητα, απόδοση και οικονομία καυσίμου.

Μια υδρόψυκτη γεννήτρια υψηλής τάσης είναι τοποθετημένη στον κινητήρα αντικαθιστώντας το παραδοσιακό δυναμό, με έναν ιμάντα υψηλής αντοχής να συνδέει τη γεννήτρια με την τροχαλία του στροφαλοφόρου άξονα. Η συγκεκριμένη γεννήτρια αναλαμβάνει την απόλυτα ομαλή και αθόρυβη λειτουργία του συστήματος Stop & Start και παράλληλα παράγει ενέργεια για την μπαταρία. Η γεννήτρια επιτρέπει στο Wrangler 4xe να μην χρειάζεται μια κλασσική μίζα, με την μπαταρία των 12V να υποστηρίζει δευτερεύουσες λειτουργίες.

Η δεύτερη γεννήτρια υψηλής τάσης βρίσκεται εμπρός από το κιβώτιο ταχυτήτων και αντικαθιστά τον κλασσικό μετατροπέα ροπής ενός αυτόματου κιβωτίου. Δύο συμπλέκτες διαχειρίζονται τη ροπή μεταξύ του ηλεκτρικού και του θερμικού κινητήρα. Το σύστημα δίνει τη δυνατότητα όταν ο συμπλέκτης είναι ανοικτός οι δύο κινητήρες να λειτουργούν εντελώς ανεξάρτητα και το Wrangler 4xe να μπορεί να κινηθεί με αμιγώς ηλεκτρική κίνηση. Αντίθετα όταν η σύμπλεξη είναι ενεργή, ο 2.0 κινητήρας και ο ηλεκτροκινητήρας συνδυάζονται μέσω του αυτόματου κιβωτίου. Ο δεύτερος συμπλέκτης που βρίσκεται στον ηλεκτροκινητήρα διαχειρίζεται τη μεταφορά ροπής στο σύστημα μετάδοσης εξασφαλίζοντας άνετη και αποδοτική κίνηση.



Η χωρητικότητας 17 kWh μπαταρία λιθίου των 400 volt χρησιμοποιεί τεχνολογία NMC (νικελίου, μαγνησίου, κοβαλτίου). Η συστοιχία είναι τοποθετημένη κάτω από το πίσω κάθισμα ώστε να είναι απόλυτα ασφαλής από το εξωτερικό περιβάλλον. Προστατευμένη μέσα σε ένα πλαίσιο από αλουμίνιο, η μπαταρία διαθέτει αποκλειστικό σύστημα θέρμανσης και ψύξης ώστε να διατηρείται στην ιδανική θερμοκρασία λειτουργίας.

Ενσωματωμένο σύστημα φόρτισης

Το υβριδικό σύστημα του Wrangler 4xe χρησιμοποιεί ένα ενσωματωμένο σύστημα φόρτισης που συνδυάζει σε μια συμπαγή μονάδα τον  φορτιστή και τον εναλλάκτη DC/DC, με την μονάδα διαχείρισης ενέργειας PIM. Το σύνολο προστατεύεται από ένα ατσάλινο πλαίσιο και είναι τοποθετημένο ακριβώς κάτω από την μπαταρία.

Τα ηλεκτρονικά συστήματα υψηλής τάσης και οι καλωδιώσεις μεταξύ της μπαταρίας και των ηλεκτροκινητήρων είναι απόλυτα αδιάβροχα. Διαθέτοντας την πιστοποίηση Trail Rated, το Wrnagler 4xe είναι ικανό να περάσει μέσα από υδάτινο κόλλημα βάθους 76 εκ.

Επιλογές

Ο οδηγός μπορεί να παραμετροποιήσει τις λειτουργίες του υβριδικού συστήματος E Selec, ώστε να ταιριάζουν σε κάθε διαδρομή.

• Hybrid: Αυτή είναι και η βασική λειτουργία του συστήματος όπου το συνδυάζεται η δύναμη του θερμικού κινητήρα και των ηλεκτροκινητήρων.

• Electric: Το όχημα κινείται αμιγώς με ηλεκτρική ενέργεια και μηδενικούς ρύπους, μέχρι η φόρτιση της μπαταρίας να μειωθεί στο ελάχιστο επίπεδο.

• eSave: Κίνηση στο όχημα δίνει ο θερμικός κινητήρας, έτσι ώστε να διατηρείται η φόρτιση της μπαταρίας.

Το νέο Jeep Wrangler 4xe θα είναι διαθέσιμο στην Ευρώπη, στις αρχές του 2021. Η κατασκευή του πραγματοποιείται στη μονάδα παραγωγής της FCA, στο Τολέδο του Οχάιο, των Η.Π.Α. Στο Ηνωμένο Βασίλειο κοστίζει 56.249 ευρώ.

Μπείτε στη συζήτηση

σχόλια

v