Το ευφυές, πλήρες υβριδικό σύστημα του νέου Toyota Yaris

Το νέο Yaris χρησιμοποιεί την τέταρτη γενιά υβριδικής τεχνολογίας Toyota, δείχνοντας την υπεροχή της φίρμας.
Το ευφυές, πλήρες υβριδικό σύστημα του νέου Toyota Yaris

H Toyota, είναι πρωτοπόρος στην υβριδική τεχνολογία. Η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία της Ιαπωνίας διαθέτει εδώ και χρονιά την πιο πλήρη γκάμα υβριδικών μοντέλων σε όλο τον κόσμο.

Η υπεροχή της Toyota είναι μοναδική γιατί δεν κατέφυγε στη φθηνή και ελάχιστα αποδοτική επιλογή των ήπιων υβριδικών συστημάτων όπως οι περισσότερες αυτοκινητοβιομηχανίες αλλά στην ακριβή και με υψηλή απόδοση πλήρη υβριδική τεχνολογία.

Πλήρης υβριδική τεχνολογία

Η πλήρης υβριδική τεχνολογία απαιτεί την ύπαρξη μεγάλης μπαταρίας τοποθετημένης στο πάτωμα του αυτοκινήτου, ηλεκτροκινητήρα που συνεργάζεται με τον βενζινοκινητήρα και πολλά περιφερειακά τμήματα υψηλής τεχνολογίας. Το όφελος στη ποσότητα καυσίμου καθώς και στις εκπομπές ρύπων είναι πολύ μεγάλο και γι αυτό η υβριδική τεχνολογία της Toyota, είναι στη πρώτη θέση της αξιολόγησης.

Δεν είναι τυχαίο το γεγονός ότι η Toyota είναι πρώτη στην ελληνική αγορά, λόγω της έμφασης που δίνει σε πολλούς τομείς, συμπεριλαμβανομένων των υβριδικών μοντέλων, της εξυπηρέτησης μετά την πώληση, των μεγάλων εγγυήσεων και της παροιμιώδους αξιοπιστίας των προϊόντων της.

Τέταρτη γενιά υβριδικής τεχνολογίας

Το νέο Yaris χρησιμοποιεί την τέταρτη γενιά υβριδικής τεχνολογίας Toyota και λανσάρει νέα εξαρτήματα που σχεδιάστηκαν για να είναι συμπαγή, ελαφρά και αποδοτικά. Επίσης εφοδιάζει το αυτοκίνητο με τον πρώτο κινητήρα TNGA.

Για την ομάδα μηχανικών, στόχος δεν ήταν απλά η δημιουργία ενός πιο αποδοτικού συστήματος, αλλά η επίτευξη μεγαλύτερης οδηγικής απόλαυσης με ρυθμίσεις κατάλληλες για τους ευρωπαϊκούς δρόμους.

Τα δεδομένα επιβεβαιώνουν το βαθμό επιτυχίας του εγχειρήματος.  Η συνολική απόδοση έχει αυξηθεί κατά 20%, όχι όμως σε βάρος των επιδόσεων, όπως θα περίμενε κάποιος. Στην πραγματικότητα, η ισχύς αυξήθηκε κατά 16%, στα 116 ίππους (συνολική ισχύς συστήματος) με 15% βελτιωμένη επιτάχυνση στο σπριντ 0-100 km/h, που ολοκληρώνεται σε 9,7 δεύτερα, και ταχύτερη απόκριση στις εντολές του οδηγού στο γκάζι.

Οι αμιγώς ηλεκτρικές ικανότητες του αυτοκινήτου έχουν επίσης αλλάξει: το όχημα μπορεί να αναπτύσσει ταχύτητα έως 130 χλμ./ώρα και η ηλεκτρική αυτονομία του σε συνθήκες πόλης έχει αυξηθεί. Αυτό σημαίνει ότι οι καταναλωτές μπορούν να απολαμβάνουν πολλά από τα οφέλη ενός ηλεκτρικού μοντέλου με μπαταρία, αλλά με χαμηλότερη τιμή και χωρίς το άγχος επαναφόρτισης της μπαταρίας.



Μόνο 64 γραμ CO2./χλμ.

Οι εκπομπές CO2 έχουν μειωθεί στα 64 γραμ./χλμ. και στο μικτό κύκλο, η κατανάλωση καυσίμου είναι 2,9 λίτρα/100 χλμ., βελτίωση 20%, σε σχέση με το απερχόμενο μοντέλο.

Οι τιμές αυτές είναι πρωτοφανείς για μοντέλο Toyota και αποδεικνύουν την ικανότητα της υβριδικής τεχνολογίας να προσφέρει ακόμα υψηλότερη απόδοση χωρίς θυσίες στις επιδόσεις.

Tαχύτερη επιτάχυνση

Η ομάδα μηχανικών δεσμεύτηκε να αντιμετωπίσει τις πιο συνήθεις κριτικές που είχε ακούσει η Toyota από τους οδηγούς του Yaris Hybrid. Επικεντρώθηκε στις προσπεράσεις στον αυτοκινητόδρομο (ο χρόνος επιτάχυνσης από 80 στα 120 χλμ./ώρα έχει μειωθεί κατά δύο δεύτερα, στα 8,1 δεύτερα), στην ταχύτερη επιτάχυνση και στην πιο άμεση απόκριση στις χαμηλές ταχύτητες, για παράδειγμα, σε ένα roundabout και στην πιο γραμμική, φυσική επιτάχυνση σε ανοιχτούς δρόμους με στροφές για πιο έντονη οδηγική απόλαυση.

Το καθένα από τα τέσσερα πρωταρχικά εξαρτήματα του υβριδικού συστήματος συνεισφέρει στην αναβαθμισμένη οδηγησιμότητα του νέου Yaris: ο νέος κινητήρας Hybrid Dynamic Force που κάνει ντεμπούτο στο νέο μοντέλο, η νέα μπαταρία ιόντων λιθίου, το νέο, υβριδικό σύστημα μετάδοσης και η νέα, μονάδα ελέγχου ισχύος του υβριδικού συστήματος. Όλα έχουν εξελιχθεί με βάση τη φιλοσοφία TNGA, διασφαλίζοντας αποδοτική σχεδίαση και ευκολία μαζικής παραγωγής.

Μπείτε στη συζήτηση

σχόλια

v