Nέοι έξυπνοι φωτεινοί σηματοδότες δίνουν προτεραιότητα στους ποδηλάτες

Στο Λονδίνο θα δοκιμαστεί για πρώτη φορά ένα σύστημα σηματοδότησης που δίνει προτεραιότητα στους ποδηλάτες.
Nέοι έξυπνοι φωτεινοί σηματοδότες δίνουν προτεραιότητα στους ποδηλάτες

Ένα έξυπνο σύστημα φωτεινής σηματοδότησης που δίνει προτεραιότητα στους ποδηλάτες έναντι των αυτοκινητιστών πρόκειται να υποβληθεί σε δοκιμές σε διασταυρώσεις στο Λονδίνο και σε τρεις άλλες βρετανικές πόλεις.

Η τεχνολογία τεχνητής νοημοσύνης (AI) θα δοκιμαστεί στο Wolverhampton, το Coventry και το Southampton αυτό το μήνα, με στόχο τη μείωση της πιθανότητας ατυχημάτων σε πολυσύχναστους δρόμους.

Οι δοκιμές, οι οποίες καθυστέρησαν εν μέσω της πανδημίας Covid-19, θα φτάσουν αργότερα στο νότιο Λονδίνο.

Καθώς οι ποδηλάτες πλησιάζουν το σύστημα που λειτουργεί με τεχνολογία AI, οι βιντεοκάμερες που είναι τοποθετημένες σε φανάρια ανιχνεύουν τους αναβάτες και αλλάζουν το χρώμα των σηματοδοτών για να δοθεί άμεση προτεραιότητα στους ποδηλάτες.

Η τεχνολογία μπορεί επίσης να προσαρμοστεί για σήματα και στις κυκλικές διαδρομές, τα οποία δίνουν προτεραιότητα στα ποδήλατα έναντι όλων των άλλων οχημάτων που ταξιδεύουν στην ίδια κατεύθυνση.

Το καινοτόμο σύστημα, το οποίο κοστίζει λιγότερο από 768 ευρώ για την εγκατάσταση σε κάθε σηματοδότη, είναι ένα βήμα για την αύξηση της οδικής ασφάλειας.

Το καινοτόμο σύστημα λειτουργεί σε τέσσερα στάδια για να δώσει προτεραιότητα στην κίνηση των ποδηλατών σε διασταύρωση.

1. Οι ποδηλάτες εντοπίζονται από βιντεοκάμερες καθώς πλησιάζουν το σύστημα με τεχνολογία AI.

2. Τα αντίθετα φώτα γίνονται κόκκινα στην κυκλοφορία.

3. Στη συνέχεια, αλλάζει τα φώτα για να δώσει προτεραιότητα στον δρόμο του ποδηλάτη σε διασταυρώσεις.

4. Διακόπτεται επίσης κάθε κατευθυντική κυκλοφορία που θα μπορούσε να θέσει σε κίνδυνο τους χρήστες του δρόμου.

Περίπου το 35% των ποδηλατών έχουν παραδεχτεί ότι τουλάχιστον «περιστασιακά» αγνοούν ένα κόκκινο φως, σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα. Μια άλλη μελέτη έδειξε ότι το ποσοστό φτάνει το 57%.

Αυτό έχει αυξήσει τους φόβους για την ασφάλεια στους δρόμους, ιδίως όταν τέσσερα στα δέκα άτομα έκαναν ποδήλατο ή περπατούσαν μεταξύ Μαΐου και Ιουλίου, σε σχέση με την περίοδο πριν την πανδημία που εκδηλώθηκε τον Μάρτιο.

Περίπου το 94% πιστεύει ότι είναι πιθανό να συνεχίσουν να αξιοποιούν το ποδήλατο και το περπάτημα στο μέλλον, σύμφωνα με έρευνα του Υπουργείου Μεταφορών.

Εκατοντάδες λωρίδες ποδηλάτων εγκαταστάθηκαν ως μέρος της προσπάθειας της κυβέρνησης κόστους περίπου 2,2 δις ευρώ λιρών για να μετατρέψει την Αγγλία σε έθνος ποδηλατών και περιπατητών και να μειώσει τη διάδοση του Covid-19 στις δημόσιες συγκοινωνίες.

Ο Μπόρις Τζόνσον επέμεινε ότι η πανδημία του κορονοϊού θα μπορούσε να σηματοδοτήσει μια «χρυσή εποχή» για ποδηλασία, με σχέδια να δώσει προτεραιότητα στους ποδηλάτες έναντι των αυτοκινητιστών.

Στο Λονδίνο, ο δήμαρχος Sadiq Khan εισήγαγε το σχέδιο «Streetspace», το οποίο έχει σχεδιαστεί για να ενθαρρύνει τους ανθρώπους να περπατούν ή να κάνουν ποδήλατο για να πάνε στην εργασία και το σχολείο, ως εναλλακτική λύση σε σχέση με τα λεωφορεία και τα τρένα.

Τα αυτοκίνητα έχουν απαγορευτεί από δρόμους γύρω από δημοφιλή πάρκα, όπως το St James's Park, το Green Park και το Hyde Park σε μια δοκιμή για τη δημιουργία χώρων «χωρίς αυτοκίνητα» που θα διαρκέσουν έξι μήνες.

Ο δήμαρχος του Λονδίνου αντιμετώπισε σκληρή κριτική για το κόψιμο τμημάτων της πρωτεύουσας και τη διεύρυνση των πεζοδρομίων για τη δημιουργία περισσότερου χώρου για ποδηλάτες και πεζούς, μετά τον αποκλεισμό του Covid-19.

Ωστόσο, οι αυτοκινητιστές παραπονιούνται για την αλματώδη αύξηση των μποτιλιαρισμένων δρόμων στο Λονδίνο, το χάσιμο του χρόνου στο δρόμο και την μεγάλη κατανάλωση καυσίμων. Επισημαίνουν τις αδυναμίες της κυβέρνησης και του δήμου να αυξήσει τα μέσα μαζικής μεταφοράς για να προστατευθούν καλύτερα οι επιβάτες από την πανδημία.



Ξηλώνουν τις λωρίδες ποδηλάτων

Ξεκινησε η αρχή του τέλους των λωρίδων ποδηλατων στο Λονδίνο. Η διαδρομή με ποδήλατο που προκαλεί συμφόρηση στον Euston Road θα καταργηθεί. Μια από τις λωρίδες ποδηλασίας που δημιουργήθηκε λόγω της πανδημίας, αφαιρείται γιατί προκαλεί χάος στην κυκλοφορία.

Λιγότερο από έξι μήνες μετά την ανακοίνωση της Transport for London για μια σειρά μέτρων για τη μείωση της κυκλοφορίας στην πρωτεύουσα, η λωρίδα ποδηλάτου Euston Road πρόκειται να αφαιρεθεί.

Αλλαγές στους δρόμους, που καθόρισαν μερικούς δρόμους κλειστούς στην κυκλοφορία, εκτός από τους πεζούς και τους ποδηλάτες, έχουν προκαλέσει σημαντικά προβλήματα σε τμήματα του Λονδίνου, καθώς οι εργαζόμενοι επέστρεψαν στα γραφεία, χρησιμοποιώντας τα αυτοκίνητα τους και αποφεύγοντας τις δημόσιες συγκοινωνίες για να διασφαλίσουν ότι συμμορφώνονται με μέτρα κοινωνικής απόστασης.

Υπάρχουν εκκλήσεις για την κατάργηση και άλλων παρεμβάσεων, συμπεριλαμβανομένου του Park Lane.

Δυστυχώς, τα ίδια προβλήματα με τις λανθασμένες κυκλοφοριακές ρυθμίσεις στην Αθήνα και τα ελλιπή δημόσια μέσα μαζικής μεταφοράς αντιμετωπίζουμε και στην Ελλάδα.

Μπείτε στη συζήτηση

σχόλια

v