Κάτω τα χέρια από το μοναδικό Fiat 500

Το διάσημο και διαχρονικό χαμόγελο της αυτοκινητοβιομηχανίας εξελίσσεται μοναδικά στα χέρια του σχεδιαστή Roberto Giolito.
Κάτω τα χέρια από το μοναδικό Fiat 500

Μερικά πράγματα δεν πρέπει ποτέ να αλλάξουν. Πρέπει να παραμείνουν όπως είναι για να μας θυμίζουν την προσπάθεια φωτισμένων ανθρώπων που αφιερώθηκαν στη τέχνη τους, στη εξέλιξη ιδεών και στο πάθος τους.

Ο φάκελος Fiat 500, είναι ένα ανεκτίμητο τμήμα της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας. Ταίρι δεν έχει και ίσως ποτέ να μην αποκτήσει έναν ισχυρό ανταγωνιστή.

Με την παρουσία του το 1957, το Fiat 500 έφερε το χαμόγελο σε εκατομμύρια ανθρώπων σε όλο τον κόσμο που απόκτησαν ένα όμορφο, πρακτικό και προσιτό αυτοκίνητο. Ο Roberto Giolito, σχεδιαστής και επικεφαλής της FCA Heritage πιάνει και πάλι το μολύβι του και δείχνει σε ένα σύντομο video τον τρόπο που το Fiat 500 διατηρεί το χαμόγελο του -χωρίς ούτε μια ρυτίδα- εδώ και 63 χρόνια.



Έχοντας ενταχθεί στη Fiat το 1989, ο Roberto Giolito είχε την ευκαιρία να εργαστεί με τον εμβληματικό Dante Giacosa, τον άνθρωπο που εκτός των άλλων δημιούργησε και το Fiat 500 το 1957. Σε σχεδιαστικό επίπεδο, κύριο χαρακτηριστικό του θρυλικού 500 αποτελούσε η μπροστά όψη που θύμιζε ένα χαμογελαστό πρόσωπο κάνοντας το μοντέλο εξαιρετικά αγαπητό, ιδιαίτερα στο γυναικείο κοινό. Λίγο μετά την ανάληψη της ηγεσίας του Centro Style της Fiat το 2001, ο Giolito θα ερχόταν αντιμέτωπος με μια από τις μεγαλύτερες προκλήσεις στην καριέρα του, μια αποστολή που θα έφερνε συγκίνηση, αλλά και φόβο σε κάθε σχεδιαστή αυτοκινήτου. Την αναβίωση του Fiat 500.

Διατηρώντας την αίσθηση του Fiat 500 του 1957, o Giolito με έναν αριστουργηματικό τρόπο έφερε στο σήμερα τις γραμμές του μοντέλου, αρχικά με το πρωτότυπο Trepiùno και στη συνέχεια με το μοντέλο παραγωγής που κέρδισε σειρά διακρίσεων και κυρίως την αγάπη εκατομμυρίων οδηγών σε όλο τον κόσμο. Στην αναβίωση του μοντέλου, η οποία θεωρείται ως η πλέον επιτυχημένη στο χώρο του αυτοκινήτου, ο Giolito στηρίχθηκε και στο διαχρονικό χαμόγελο του 500. Η μεταφορά του κινητήρα από το πίσω μέρος στο εμπρός αποτέλεσε μια ακόμα πρόκληση, αλλά η ομάδα του Giolito κατάφερε να διατηρήσει τις μινιμαλιστικές γραμμές στη μάσκα διατηρώντας αναλλοίωτο το χαμογελαστό πρόσωπο του μοντέλου.

Σήμερα, με την αμιγώς ηλεκτρική έκδοση του Fiat 500 να έρχεται να συμπληρώσει τη γκάμα του δημοφιλούς μοντέλου, το πιο διάσημο –αλλά και το πιο διαχρονικό- χαμόγελο της αυτοκινητοβιομηχανίας εξελίσσεται εκφράζοντας ακόμα περισσότερο τον καινοτόμο χαρακτήρα του αυτοκινήτου, το οποίο φέρνει για πρώτη φορά στην κατηγορία προηγμένα χαρακτηριστικά, όπως το επίπεδο αυτόνομης οδήγησης 2 και τη συνδεσιμότητα με δίκτυα 5G.



Ο Roberto Giolito που σήμερα έχει τη διεύθυνση της FCA Heritage, του τμήματος του Ομίλου που σαν σκοπό έχει τη διατήρηση και προώθηση της ιστορικής κληρονομιάς των μαρκών της FCA, συνεχίζει να σχεδιάζει με το ίδιο πάθος. Έχοντας ζήσει και τις τρεις γενιές του θρυλικού μοντέλου, με γρήγορες και καθαρές γραμμές περιγράφει στο χαρτί τη φόρμα και τα χαρακτηριστικά τους. Ένας πραγματικός καλλιτέχνης και εραστής της αυτοκίνησης, ο οποίος έχει ιδιαίτερη εκτίμηση στους ‘Έλληνες σχεδιαστές, όπως τον Αλέξανδρο Λιώκη που ανήκει στο δυναμικό της Alfa Romeo, αλλά και τον Θάνο Παππά, σχεδιαστή και δημοσιογράφο, ο οποίος το 2013 είχε κερδίσει με το πρωτότυπο AiUTO στο διαγωνισμό σχεδιασμού της Fiat.

Μπείτε στη συζήτηση

σχόλια

v