Νέα Skoda Octavia G-TEC: Με 3,8 ευρώ κάνει 100 χλμ.

Η γκάμα της νέας Skoda Octavia, εμπλουτίζεται με την έκδοση μοντέλου που κινείται με φυσικό αέριο.
Νέα Skoda Octavia G-TEC: Με 3,8 ευρώ κάνει 100 χλμ.

Η υπεροχή του φυσικού αερίου έναντι των υγρών καυσίμων παραμένει ακλόνητη. Το φυσικό αέριο είναι πιο φιλικό προς το περιβάλλον, έχει υψηλή απόδοση και εξασφαλίζει χαμηλό κόστος στη κίνηση του αυτοκινήτου.

Κανένα άλλο καύσιμο δεν μειώνει στα 3,8 ευρώ την δαπάνη για την κάλυψη μιας απόστασης 100 χλμ.

Η γκάμα της νέας Skoda Octavia, εμπλουτίζεται με την έκδοση φυσικού αερίου (CNG). H νέα Skoda Octavia G-TEC, είναι πλέον διαθέσιμη για παραγγελία και στην Ελλάδα, προσφέροντας χαμηλό κόστος χρήσης, χωρίς την παραμικρή παραχώρηση σε επίπεδο οδηγικής απόλαυσης και ασφάλειας.



Χρησιμοποιεί έναν ειδικά εξελιγμένο κινητήρα 1.5 TSI, ισχύος 131 ίππων. Ο συγκεκριμένος κινητήρας, από τους πιο προηγμένους παγκοσμίως, λειτουργεί με την αρχή του κύκλου Miller, που επιτρέπει πιο γρήγορο κλείσιμο των βαλβίδων εισαγωγής, με αποτέλεσμα τη μικρότερη εισροή αέρα, συνεπώς και τη χαμηλότερη κατανάλωση καυσίμου. Η συμπίεση για την περίσταση είναι 12,5:1, υψηλότατη για κινητήρα με υπερπλήρωση, με προφανή οφέλη στο βαθμό απόδοσης.

Λειτουργεί κυρίως με φυσικό αέριο. Ωστόσο, ο κινητήρας μεταβαίνει στη λειτουργία βενζίνης, εντελώς αυτόματα, σε τρεις περιπτώσεις. Στην πρώτη, όταν η πίεση στις δεξαμενές φυσικού αερίου είναι κάτω από 11 bar. Στη δεύτερη, όταν η εξωτερική θερμοκρασία είναι κάτω από -10 βαθμούς και στην τρίτη, αμέσως μετά τον ανεφοδιασμό με φυσικό αέριο, όπου ο εγκέφαλος του κινητήρα χρειάζεται λίγα λεπτά (λιγότερα από 5, συνήθως) για να αξιολογήσει την ποιότητα του φυσικού αερίου με το οποίο μόλις ανεφοδιάστηκε.

Ουσιαστικά, η μόνη διαφορά της νέας Skoda Octavia G-TEC, από τις υπόλοιπες εκδόσεις του δημοφιλούς μοντέλου είναι οι δεξαμενές φυσικού αερίου, στο πίσω μέρος του αμαξώματος, κάτω από το χώρο αποσκευών. Μπορούν να αποθηκεύσουν 17,33 κιλά καυσίμου σε τυπική πίεση 200 bar. Με πλήρως γεμάτες δεξαμενές, η μέγιστη αυτονομία αποκλειστικά με φυσικό αέριο είναι 500 χιλιόμετρα. Συμπληρωματικά, το αυτοκίνητο διαθέτει και ρεζερβουάρ βενζίνης χωρητικότητας 9 λίτρων, ποσότητα που του εξασφαλίζει πρόσθετη αυτονομία 190 χιλιομέτρων, αυξάνοντας τη συνδυασμένη αυτονομία στα 690 χιλιόμετρα. Περιβαλλοντικά, η καύση του φυσικού αερίου έχει ως αποτέλεσμα 25% λιγότερους ρύπους CO2 από την αντίστοιχη της βενζίνης ενώ τα NOx είναι σημαντικά χαμηλότερα καθώς και οι επιμέρους εκπομπές μικροσωματιδίων.

Η ύπαρξη των πρόσθετων δεξαμενών έχει επιφέρει μία μείωση περίπου 25% στο χώρο αποσκευών, ο οποίος παρόλα αυτά παραμένει περισσότερο από ικανοποιητικός για την κατηγορία, αφού η Octavia φημίζεται για αυτό. Χαρακτηριστικά, ο χώρος των αποσκευών της νέας  Octavia G-TEC είναι 455 λίτρα (έως 1.410 λίτρα με τις πλάτες των καθισμάτων ριγμένες) για την έκδοση Grand Coupe και 495 λίτρα (έως 1.560 λίτρα με τις πλάτες των καθισμάτων ριγμένες) για την έκδοση Sportswagon. Οι αντίστοιχες τιμές για τις άλλες εκδόσεις της Octavia είναι 600 λίτρα για την Grand Coupe και 640 λίτρα για την Sportswagon.

Στο εσωτερικό, η μόνη διαφοροποίηση παρουσιάζεται στον ψηφιακό πίνακα οργάνων, που έχει διαμορφωθεί ώστε να εξυπηρετεί τις ανάγκες της συγκεκριμένης έκδοσης καυσίμου. Σε αυτόν, ο οδηγός μπορεί να βρει πληροφορίες σχετικά με την ποσότητα και την ποιότητα του CNG στις δεξαμενές, τη μέση και τη στιγμιαία κατανάλωση, την αυτονομία με CNG όπως και τη συνδυαστική αυτονομία (CNG & αμόλυβδης) καθώς και τη θερμοκρασία ψυκτικού. Αντίστοιχες αλλαγές έχουν γίνει και στις απεικονίσεις του συστήματος infotainment.

Το βασικό προτέρημα ενός μοντέλου που κινείται με φυσικό αέριο είναι το χαμηλό κόστος κίνησης και η νέα Octavia G-TEC, επιβεβαιώνει με το παραπάνω τον κανόνα. Η κατανάλωση σε κύκλο WLTP κυμαίνεται από 3,6 έως 4,5 κιλά CNG ανά 100 χιλιόμετρα. Με τις τρέχουσες τιμές του φυσικού αερίου, αυτό μεταφράζεται σε κόστος που ξεκινάει κάτω από τα 3 ευρώ και φτάνει έως τα 3,8 ευρω, ανά 100 χιλιόμετρα. Ενδεικτικά, ο παρακάτω Πίνακας παρουσιάζει τη διαφορά κόστους χρήσης (συνυπολογίζονται το κόστος καυσίμου και τα τέλη κυκλοφορίας) της νέας  Octavia G-TEC, σε σχέση με τις εκδόσεις βενζίνης και diesel.

Η νέα Skoda Octavia G-TEC, είναι διαθέσιμη και με τα δύο αμαξώματα, Grand Coupe & Sportswagon. Στην έκδοση Grand Coupe οι πελάτες μπορούν να επιλέξουν ανάμεσα στα επίπεδα εξοπλισμού Ambition & Style, ενώ η Sportswagon είναι διαθέσιμη αποκλειστικά στην έκδοση εξοπλισμού Ambition.

Αρχικά, θα είναι διαθέσιμη αποκλειστικά με το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων διπλού συμπλέκτη DSG, επτά σχέσεων. Η έκδοση με το 6-τάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων θα είναι διαθέσιμη την άνοιξη του 2021.

Οι προτεινόμενες τιμές λιανικής για τη νέα Skoda Octavia G-TEC παρουσιάζονται αναλυτικά στον πίνακα που ακολουθεί.



Οι προτεινόμενες τιμές λιανικής για τη νέα Skoda Octavia G-TEC παρουσιάζονται αναλυτικά στον Πίνακα που ακολουθεί.

Μπείτε στη συζήτηση

σχόλια

v