VW ID.4: Σκληρή κόντρα με την Tesla

Η φίρμα παρουσίασε το δεύτερο μοντέλο που βασίζεται στην αρθρωτή πλατφόρμα για την ηλεκτροκίνηση και το πρώτο πλήρως ηλεκτρικό SUV της.
VW ID.4: Σκληρή κόντρα με την Tesla

Δεν είναι τυχαίο ότι η Volkswagen, έκανε την παγκόσμια πρεμιέρα του πρώτου της αμιγώς ηλεκτρικού SUV, την ίδια χρονική περίοδο που η Tesla μέσω του Διευθύνοντος Συμβούλου Ελον Μάσκ, ανακοίνωσε τις εξελίξεις για την καινοτομική μπαταριά και την κατασκευή του φθηνότερου αμιγώς ηλεκτρικού αυτοκίνητου αξίας 25.000 δολαρίων.

Μόνο που η τάση του Ελον Μάσκ να μεγαλοποιεί τα γεγονότα και να κάνει διαρροές στα μέσα επικοινωνίας για να ικανοποίει τις χρηματιστηριακές του φιλοδοξίες του κόστισαν 50 δις δολάρια, μετά τις απογοητευτικές και ασαφείς ανακοινώσεις του.

Όμως η Volkswagen, χωρίς φανφάρες, με προσήλωση στις αξίες της και σεβασμό στον οδηγό, υλοποιεί το πρόγραμμα εξέλιξης των ηλεκτρικών της μοντέλων και ΄΄λάμπει μέσα στη καταχνιά΄΄ που έχει πέσει σε όλο τον κόσμο λόγω της πανδημίας και τη οικονομικής κρίσης.

Μετά το ID.3, παρουσίασε το ID.4, το δεύτερο μοντέλο που βασίζεται στην αρθρωτή πλατφόρμα για την ηλεκτροκίνηση (MEB) και το πρώτο πλήρως ηλεκτρικό SUV της μάρκας.

Το ID.4 θα κυκλοφορήσει στην compact SUV κατηγορία, που αποτελεί το μεγαλύτερο τμήμα της παγκόσμιας αγοράς. Θα παράγεται και θα πωλείται στην Ευρώπη, την Κίνα και την Αμερική και αποτελεί ένα ορόσημο στη στρατηγική ανάπτυξης της Volkswagen. Η μάρκα θα επενδύσει περισσότερα από 11 δισ. ευρώ μέχρι το 2024, με στόχο να λανσάρει έως 75 πλήρως ηλεκτρικά μοντέλα μέχρι το 2029, ενώ προγραμματίζει πωλήσεις περίπου 26 εκατομμυρίων ηλεκτρικών οχημάτων κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου.



Ο ηλεκτροκινητήρας του ID.4 είναι τοποθετημένος στον πίσω άξονα και τροφοδοτεί τους τροχούς μέσω ενός κιβωτίου ταχυτήτων μίας σχέσης. Είναι ένας ελαφρύς και εξαιρετικά αποδοτικός, μόνιμα διεγερμένος σύγχρονος κινητήρας (PSM) με συμπαγή σχεδίαση. Αποδίδει ισχύ 150 kW (204 ίππων) και η ροπή των 310 Nm είναι άμεσα διαθέσιμη από στάση. Το όχημα  επιταχύνει 0-100 χλμ./ώρα σε 8,5 δευτερόλεπτα, ενώ η μέγιστη ταχύτητα περιορίζεται στα 160 χλμ./ώρα. Μία κορυφαία έκδοση με ακόμα περισσότερη ισχύ και τετρακίνηση θα ακολουθήσει το 2021.

Η ενέργεια στο ID.4 αποθηκεύεται σε μια μπαταρία καθαρής χωρητικότητας 77kWh, η οποία ζυγίζει 493 κιλά και προσφέρει αυτονομία έως 520 χλμ. Ένας βασικός παράγοντας για τη μεγάλη αυτονομία του ID.4  είναι η ισχυρή ανάκτηση ενέργειας πέδησης. Χρησιμοποιώντας το διακόπτη επιλογής λειτουργίας του κινητήριου συστήματος, ο οδηγός αποφασίζει εάν το όχημα θα ανακτήσει ενέργεια κατά την απελευθέρωση του πεντάλ γκαζιού. Εάν η θέση D (Drive) είναι ενεργοποιημένη, το αυτοκίνητο θα κάνει ελεύθερο τροχασμό (ρολάρει) στις περισσότερες περιπτώσεις. Στη θέση B (Break), ο ηλεκτροκινητήρας λειτουργεί ως γεννήτρια και τροφοδοτεί ξανά την μπαταρία. Σε πολλές καθημερινές καταστάσεις, το ελαφρύ φρενάρισμα θα πραγματοποιείται μόνο από τον ηλεκτροκινητήρα, ενώ τα υδραυλικά φρένα των τροχών προορίζονται για όταν απαιτείται ισχυρότερο φρενάρισμα.

Λανσάρεται αρχικά σε δύο περιορισμένης παραγωγής εκδόσεις, τις ID.4 1ST  και ID.4 1ST Max, με ισχύ 150 kW (204 ιππων) και αυτονομία έως 520 χλμ.

Μπείτε στη συζήτηση

σχόλια

v