Οι Ιταλοί πρώτοι και στη φόρτιση ηλεκτρικών ΙΧ

Oι γείτονες μας εγκαινίασαν το μεγαλύτερο δίκτυο φόρτισης V2G στον κόσμο.
Οι Ιταλοί πρώτοι και στη φόρτιση ηλεκτρικών ΙΧ

Όταν θέλουν οι Ιταλοί κάνουν θαύματα στον χώρο του αυτοκινήτου. Έχουν για «πρωινό» όλους τους άλλους μηχανικούς και τους ερευνητές γιατί εκτός από τις γνώσεις διαθέτουν και το πάθος για την αυτοκίνηση.

Πίνουν αυθεντικό εσπρέσο, παίρνει στροφές το μυαλό τους και ότι φτιάξουν είναι μοναδικό. Από το Fiat 500 μέχρι τις Lancia, Alfa Romeo, Maserati και Ferrari, απολαμβάνεις την γεύση για την χαρά της κίνησης.

Θα μου πείτε, ότι πλέον η Lancia δεν υπάρχει σαν μάρκα στην  Ευρώπη και πως η Alfa Romeo ζορίζεται. Έχετε δίκιο. Όμως η Maserati αναβιώνει και ευτυχώς που η Ferrari είναι εκεί ψηλά και βγάζει γλώσσα σε κάθε κατασκευαστή supercar.

Είπαμε αν θέλουν οι Ιταλοί κάνουν θαύματα. Αν δεν θέλουν μην περιμένετε ούτε ένα κόκκο καφέ εσπρέσο.



Τώρα όμως θέλουν οι γείτονες να είναι μπροστά στην ηλεκτροκίνηση. 

Εγκαινιάσθηκε η λειτουργία του μεγαλύτερου δικτυού φόρτισης V2G (Vehicle-to-Grid) στον κόσμο, το οποίο εγκαταστάθηκε στο βιομηχανικό συγκρότημα Mirafiori του Ομίλου Fiat Chrysler Automobiles.

Με την ολοκλήρωση του, το συγκεκριμένο δίκτυο θα είναι το μεγαλύτερο του είδους σε όλο τον κόσμο και θα ενισχύσει σημαντικά τις προσπάθειες για την ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης.

Το δίκτυο V2G στο Mirafiori, αποτελεί αποτέλεσμα της συνεργασίας της FCA με την ENGIE Eps και την Terna και θα αξιοποιηθεί ποικιλότροπος για την εξέλιξη λύσεων που θα οδηγήσουν σε φιλικές προς το περιβάλλον λύσεις αυτοκίνησης. Οι πρωτοποριακές τεχνολογίες που θα εφαρμοστούν θα οδηγήσουν στην αποδοτική λειτουργία του δικτύου V2G, το οποίο ουσιαστικά επιτρέπει την αμφίδρομη ανταλλαγή ενέργειας μεταξύ των ηλεκτρικών οχημάτων και του δικτύου ηλεκτροδότησης. Με αυτό τον τρόπο επιτυγχάνεται η βέλτιστη  διαχείριση της ενέργειας, αλλά και η σταθερότητα του δικτύου παροχής ηλεκτρισμού.

Για να επιτευχθεί αυτή η ισορροπία είναι εξαιρετικά κρίσιμο τα δύο μέρη, τα ηλεκτρικά οχήματα από τη μία και το δίκτυο από την άλλη, να μιλούν μια κοινή γλώσσα που θα επιτρέπει την γρήγορη και αποδοτική διαχείριση της ενέργειας. Τα δίκτυα V2G αποτελούν μια τεράστια ευκαιρία και η FCA εστίασε άμεσα σε αυτή την προοπτική. Η γραμμή παραγωγής του νέου, αμιγώς ηλεκτρικού, Fiat 500 σχεδιάστηκε εκτός των άλλων και με στόχο να αξιοποιήσει στο μέγιστο αυτή τη δυνατότητα. Για παράδειγμα τα αυτοκίνητα που θα αποθηκεύονται μετά την ολοκλήρωση της παραγωγής τους και μέχρι να φορτωθούν για τον τελικό προορισμό τους, θα μπορούν να συμβάλλον στη σταθερότητα του συστήματος.       

Η 1η φάση κατασκευής του δικτύου περιλάμβανε την τοποθέτηση 32 σταθμών V2G, οι οποίοι δίνουν τη δυνατότητα σύνδεσης με έως 64 οχήματα και αποτελεί το πρώτο πιλοτικό βήμα για τη δοκιμή των εγκαταστάσεων. Μέχρι το τέλος του 2021, το δίκτυο θα επεκταθεί ώστε να έχει τη δυνατότητα σύνδεσης 700 ηλεκτρικών οχημάτων, ενώ η εστίαση της έρευνας θα είναι στην οικονομική βιωσιμότητα του προγράμματος. Η κάλυψη των θέσεων στάθμευσης του δικτύου θα γίνει με την τοποθέτηση 12.000 ηλιακών πάνελ με δυνατότητα παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας 6.500 MWh ανά έτος, ενώ το όφελος σε περιβαλλοντολογικό επίπεδο θα είναι η μείωση των εκπομπών ρύπων κατά 2.100 τόνους CO2 ανά έτος.

Μπείτε στη συζήτηση

σχόλια

v