Απογοήτευσε το Tesla Model 3

Το νέο και πολλά υποσχόμενο μοντέλο της Tesla δεν κατάφερε να ανταποκριθεί πλήρως στις απαιτήσεις αυτονομίας των οδηγών.
Απογοήτευσε το Tesla Model 3

Η Tesla κατασκευάζει μόνο αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα και δείχνει την καινούργια κατεύθυνση που θα ακολουθήσει η αυτοκίνηση. Η επιτακτική ανάγκη για μείωση των εκπομπών των ρύπων και κυρίως του CO2, έχει σύμμαχο τα μοντέλα μηδενικών ρύπων, τα οποία αποτελούν το νέο πεδίο δράσης της πλειονότητας των αυτοκινητοβιομηχανιών.

Η αμερικανική αυτοκινητοβιομηχανία που το τελευταίο διάστημα σημειώνει εντυπωσιακή αύξηση των πωλήσεων και καταγραφεί εντυπωσιακά κέρδη στο χρηματιστήριο, διαθέτει στην αγορά αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα τα οποία διακρίνονται για την σχεδίαση τους και το τεχνολογικό τους υπόβαθρο.

Το πιο προσιτό μοντέλο της Tesla είναι το Model 3. Είναι ένα ακόμη βήμα του σχεδίου της μάρκας και της αποστολής της για την επιτάχυνση της μετάβασης του κόσμου σε αειφόρο ενέργεια.



Όπως κάθε μοντέλο της φίρμας, έτσι και το μοντέλο 3 έχει σχεδιαστεί για να συνδυάζει εύρος, απόδοση, ασφάλεια και χρησιμότητα. Ο έξυπνος σχεδιασμός μεγιστοποιεί τον εσωτερικό χώρο, ώστε να χωρά άνετα 5 ενήλικες και όλες τις αποσκευές  τους.

Η Tesla κατασκευάζει γρήγορα αυτοκίνητα και το μοντέλο 3 δεν αποτελεί εξαίρεση. Ο ηλεκτροκινητήρας υψηλής απόδοσης παρέχει επιτάχυνση από 0-100 χλμ./ώρα σε 3,4 δευτερόλεπτα και τελική ταχύτητα 261 χλμ./ώρα. Και όταν είναι εξοπλισμένο με ηλεκτρική τετρακίνηση, το Tesla Model 3 παρέχει ασφαλή και αξιόπιστη πρόσφυση σε όλες τις συνθήκες.

Σχεδιασμένο με την ασφάλεια ως προτεραιότητα, το Tesla Model 3  είναι το ασφαλέστερο αυτοκίνητο στην κατηγορία του.

Το μεσαίου μεγέθους sedan. Tesla Model 3, στην έκδοση Long Range, που κοστίζει 46.990 λίρες στο Ηνωμένο Βασίλειο, έχει επίσημη εμβέλεια 560 χλμ.(348 μίλια), σύμφωνα με τις τεχνικές προδιαγραφές του κατασκευαστή.

Το μοντέλο 3 είναι το πιο προσιτό μοντέλο για τον οδηγό που επιθυμεί να αποκτήσει ένα μοντέλο με τα σήματα της Tesla, αν και ακόμη και με τη βοήθεια των κρατικών επιχορηγήσεων, οι αγοραστές θα πρέπει να πληρώσουν πάνω από 40.000 λίρες.      

Η εμπορική του επιτυχία είναι πρωτοφανής, ήταν το πιο καλοπουλημένο αυτοκίνητο στο Ηνωμένο Βασίλειο τον Απρίλιο και τον Μάιο του τρέχοντος έτους, πάρα τις επιπτώσεις που έφερε στην οικονομία και στη κυκλοφορία των πολιτών η πανδημία.

Ενώ υπόσχεται μια ικανοποιητική αυτονομία στις τεχνικές του προδιάγραφες(560 χλμ.(348 μίλια), οι δοκιμές που έγιναν στο Ηνωμένο Βασίλειο, έδειξαν ότι κατάφερε να καλύψει μόνο 340 χλμ. (211 μίλια) με μια πλήρη φόρτιση. Σχεδόν 40% πιο κάτω από την επίσημη τιμή για την αυτονομία που δίνει ο κατασκευαστής.

Η απόδοση του μοντέλου αρχικής αξίας πριν τα κρατικά μπόνους 56.490 έχει επίσης δοκιμαστεί από το What Car, το οποίο διαπίστωσε ότι η αυτονομία στη πράξη ήταν μόλις 385 χλμ.(239 μίλια).

Επομένως ούτε αυτό το πανάκριβο αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο, μπορεί να φθάσει με μια φόρτιση από την Αθήνα στη Θεσσαλονίκη. Ουσιαστικά κανένα αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο δεν καλύπτει στη πράξη 500 χλμ. Αν μάλιστα προκύψουν δυσμενείς καιρικές συνθήκες μπορεί να μην φτάσεις ούτε στη Λάμια. Οι μπαταρίες αδειάζουν και μένεις στο δρόμο. 

Μπορεί το Tesla Model 3, να μην ταιριάζει με τις αξιώσεις εύρους της αυτονομίας, αλλά αποδίδει καλύτερα για στην αξιολόγηση της αργής υποβάθμισης της μπαταρίας, σύμφωνα με την έρευνα της ειδικευμένης εταιρείας Geolabs. Τα μοντέλα του 2018 χάνουν μόλις το 0,2% της χωρητικότητάς τους μετά από 12 μήνες κατά μέσο όρο, ανέφερε η Geolabs.

Ωστόσο, σε πολλές χώρες ακόμη τα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα συνοδεύονται από σημαντικά μειονεκτήματα τα οποία επηρεάζουν αρνητικά τον όγκο των πωλήσεων τους. Οι υψηλές τιμές πώλησης πάρα τις κρατικές επιδοτήσεις, η περιορισμένη αυτονομία, η έλλειψη δικτύου φόρτισης των μπαταριών σε δημόσιους χώρους, χώρους στάθμευσης, κεντρικές αρτηρίες και στους αυτοκινητόδρομους, οι δυσκολίες στην οικιακή φόρτιση όταν δεν υπάρχει ο κατάλληλος χώρος καθώς και η αβεβαιότητα για την υπολειμματική αξία τους, βάζουν φρένο στην ανάπτυξη της αγοράς των αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Γίνεται προσπάθεια να βελτιωθούν οι αρνητικοί παράγοντες αλλά όπως φαίνεται ο δρόμος είναι μακρύς.

Στην Ελλάδα, η ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης έχει καθυστερήσει και επηρεάζει την προσπάθεια μας για μείωση των ρύπων.

Μπείτε στη συζήτηση

σχόλια

v