Απόλαυση... 1.419 ίππων για τον "ηλεκτρικό πύραυλο"

Η Ford απαντά με... επιδόσεις στην πρόκληση της ηλεκτροκίνησης, παρουσιάζοντας την Mustang Mach-E 1400.
Απόλαυση... 1.419 ίππων για τον ηλεκτρικό πύραυλο

Όσο ανεβαίνει η ισχύς του κινητήρα, τόσο μεγαλώνει και η ευχαρίστηση του οδηγού. Μάλιστα όταν πρόκειται για ένα οδηγοκεντρικό μοντέλο με ζηλευτή ιστορία, τότε η αδρεναλίνη εκτοξεύεται σε πρωτοφανή επίπεδα. Η Ford, είναι μια μάρκα που πάντοτε αναζητά την κατάκτηση μιας ακόμη κορυφής και στον τομέα της ευχαρίστησης του οδηγού.

Τώρα που αναπτύσσει την ηλεκτροκίνηση, είναι πιο εύκολο να ξεπεράσει τα όρια που έχει θέσει για την απόδοση των κινητήριων συνόλων της. Η νέα πρόκληση, ενδιαφέρει κάθε οδηγό που δεν έχει όρια στην απόλαυση της οδήγησης. Βέβαια, η ασφάλεια είναι πάντοτε το πρώτο μέλημα.

Η Ford παρουσιάζει την Mustang Mach-E 1400, έναν πλήρως ηλεκτρικό «πύραυλο δρόμου» όπως την αποκαλεί, που αποκαλύπτει τις δυνατότητες της ηλεκτροκίνησης στον τομέα των επιδόσεων, χωρίς να χρησιμοποιηθεί ούτε μία σταγόνα καυσίμου. Ακολουθώντας τα χνάρια της πλήρως ηλεκτρικής Mustang Cobra Jet 1400 με τους 1419 ίππους, αυτή η μοναδική Mustang Mach-E με τους επτά ηλεκτροκινητήρες και την υψηλή κάθετη δύναμη που μπορεί να αναπτύξει, είναι έτοιμη για την πίστα, για dragster ή για αγωνιστικές εκδηλώσεις τύπου Gymkhana.

Έχοντας εξελιχθεί σε συνεργασία με την RTR, το πρωτότυπο είναι βασισμένο στην Mustang Mach-E GT στοχεύοντας σε μέγιστη απόδοση 1.419 ίππων. Το πλαίσιο και το σύστημα κίνησης της Mustang Mach-E 1400 συνεργάζονται ιδανικά εξασφαλίζοντας, μέσα από πολλά και διαφορετικά set-up, δυνατότητες που δεν συναντά κανείς σήμερα σε άλλα οχήματα.

Η Mustang Mach-E 1400 είναι το αποτέλεσμα 10.000 ωρών συνεργασίας της Ford Performance και της RTR έχοντας ως στόχο να ανατρέψει την άποψη των πελατών για τις δυνατότητες ενός ηλεκτρικού οχήματος.

Δημιουργήθηκε χωρίς κανόνες. Η ομάδα σχεδίασης της Ford και η RTR επιστράτευσαν πολλά από τα εργαλεία που χρησιμοποιεί η Ford για τη δημιουργία των επιβατικών και αγωνιστικών της αυτοκινήτων. Τα αεροδυναμικά βοηθήματα έχουν βελτιστοποιηθεί ως προς το σχήμα και τη θέση τους, ενώ έμφαση δόθηκε στους αεραγωγούς ψύξης, το εμπρός σπλίτερ, τα σπόιλερ και την πίσω πτέρυγα.

Διαθέτει επτά κινητήρες – πέντε περισσότερους από εκείνους της Mustang Mach-E GT. Οι τρεις συνδέονται με τον εμπρόσθιο άξονα και οι υπόλοιποι τέσσερις με τον πίσω, σε στυλ pancake, ενώ μόνο ένας άξονας μετάδοσης τους συνδέει με τα διαφορικά, τα οποία έχουν ένα τεράστιο εύρος ρυθμίσεων, προετοιμάζοντας το αυτοκίνητο για κάθε είδους δοκιμασία σε πίστα - από ντριφταρίσματα μέχρι γρήγορη, αγωνιστική οδήγηση.

Το πλαίσιο και το σύστημα κίνησης έχουν σχεδιαστεί με τέτοιο τρόπο ώστε να προσφέρουν την ευκαιρία στην ομάδα εξέλιξης να πειραματίζεται με διαφορικές διατάξεις και να μελετά τις επιπτώσεις τους στην κατανάλωση ενέργειας και τις επιδόσεις– έτσι υπάρχει η δυνατότητα μετάδοσης της κίνησης στους εμπρός, στους πίσω ή και στους τέσσερις τροχούς. Το set-up του αυτοκινήτου για χρήση σε αγώνες drift ή στην πίστα είναι τελείως διαφορετικό στον εμπρός άξονα, καθώς τα ψαλίδια και η κρεμαγιέρα πρέπει, για παράδειγμα, να επιτρέπουν πολύ μεγάλες γωνίες διεύθυνσης σε ένα ντριφτάρισμα. Η ισχύς μπορεί να κατανέμεται ομοιόμορφα μεταξύ του εμπρός και του πίσω άξονα, ή μόνο στον ένα εκ των δύο. Στόχος είναι η κάθετα παραγόμενη δύναμη να υπερβαίνει στα 257 χλμ./ώρα τα 1.000 κιλά.

Η μπαταρία με χωρητικότητα 56,8 kWh αποτελείται από κυψέλες νικελίου-μαγγανίου-κοβαλτίου για πολύ υψηλές επιδόσεις και μεγάλη ταχύτητα εκφόρτισης. Το σύστημα της μπαταρίας είναι σχεδιασμένο για να ψύχεται κατά τη διάρκεια της φόρτισης, με τη βοήθεια ενός δι-ηλεκτρικού ψυκτικού μέσου, μειώνοντας σημαντικά τον απαιτούμενο χρόνο φόρτισης.

Ένα ενσωματωμένο ηλεκτρονικό σύστημα πέδησης (σερβόφρενο) προσφέρει τη δυνατότητα ανάκτησης της ενέργειας συνδυάζοντας το ABS και το σύστημα ελέγχου της ευστάθειας του αμαξώματος για καλύτερο φρενάρισμα. Η Mustang Mach-E 1400 διαθέτει φρένα της εταιρείας Brembo, όπως η αγωνιστική Mustang GT4, καθώς και υδραυλικό χειρόφρενο που είναι σχεδιασμένο για drifting – το τελευταίο συνεργάζεται με τα ηλεκτρονικά του συστήματος κίνησης ώστε να διακόπτεται η ισχύς που παρέχουν οι πίσω κινητήρες.

Μέσα από την Mustang Mach-E 1400 - που σύντομα θα κάνει το ντεμπούτο της στο NASCAR – η Ford δοκιμάζει διάφορα νέα υλικά. Το καπό, για παράδειγμα, αποτελείται από οργανικές συνθετικές ίνες, ένα ελαφρύ υλικό αντί των ανθρακονημάτων που χρησιμοποιούνται στο υπόλοιπο αμάξωμα.

Η Ford επενδύει πάνω από 11,5 δισ. δολάρια σε ηλεκτρικά οχήματα σε όλο τον κόσμο, με το πρώτο παγκόσμιο αυτοκίνητο, την Mustang Mach-E, να διατίθεται τώρα για παραγγελία. Τα πρώτα ηλεκτρικά μοντέλα της νέας Mustang Mach-E για τους Ευρωπαίους πελάτες θα φτάσουν στη γηραιά ήπειρο από τις αρχές τις επόμενης χρονιάς.

Μπείτε στη συζήτηση

σχόλια

v