Renegade 4xe και Compass 4xe: Δύο "πράσινοι" τίγρεις

Τα Renegade 4xe και Compass 4xe είναι οι δύο αμιγώς ηλεκτρικές προτάσεις της Jeep για την Ευρώπη.
Renegade 4xe και Compass 4xe: Δύο πράσινοι τίγρεις

Τα Renegade 4xe και Compass 4xe είναι τα πρώτα εξηλεκτρισμένα μοντέλα της Jeep για την Ευρώπη. Με την τεχνολογία Plug-in Hybrid 4xe, έχουν δυνατότητα αμιγώς ηλεκτρικής κίνησης, χάρη στην μπαταρία χωρητικότητας 11,4 kWh και τον ηλεκτροκινητήρα των 60 ίππων. Εξασφαλίζουν αυτονομία 50χλμ. χωρίς τη χρήση του θερμικού κινητήρα.

Και τα δύο μοντέλα είναι 100% αυθεντικά Jeep, χάρη στο προηγμένο σύστημα τετρακίνησης που εξασφαλίζει την κίνηση και στα πιο ακραία εδάφη. Το σύστημα 4xe προσφέρει υψηλή απόδοση (έως 240 ίππους), οδηγική ευχαρίστηση (τελική ταχύτητα 130χλμ./ώρα με ηλεκτρική κίνηση και 200χλμ./ώρα σε υβριδική κίνηση), οικονομία καυσίμου (περίπου 2λίτρα/100χλμ. σε υβριδική κίνηση) και φιλικότητα προς το περιβάλλον (λιγότερο από 50γρμ./χλμ. CO2 σε υβριδική κίνηση).

Ο Turbo κινητήρας των 1,3 λίτρων ανήκει στη νέα οικογένεια κινητήρων Global Small Engine (GSE) της FCA. Στα Plug-in Hybrid μοντέλα επιλέχθηκε η 4κυλινδρη εκδοχή του με δύο επίπεδα απόδοσης 130 και 180 ίππων.

Τρεις επιλογές κίνησης

Ανάλογα με τις κυκλοφοριακές συνθήκες και τις οδηγικές προτιμήσεις, ο οδηγός των Jeep Renegade 4xe και Compass 4xe μπορεί να επιλέξει ανάμεσα από τρία προγράμματα λειτουργίας (Hybrid, Electric και E-save), μέσω του σχετικού επιλογέα που βρίσκεται στην κονσόλα. Σε όλα τα προγράμματα πραγματοποιείται ανάκτηση ενέργειας κατά την επιβράδυνση.

Αναλυτικά τα προγράμματα:

HYBRID: Είναι το βασικό πρόγραμμα με το οποίο ξεκινά το αυτοκίνητο. Είναι σχεδιασμένο να διαχειρίζεται το σύστημα με τον πλέον αποδοτικό τρόπο για μέγιστη απόδοση και οικονομία. Ο θερμικός και ο ηλεκτροκινητήρας λειτουργούν παράλληλα με το σύστημα να δίνει προτεραιότητα στην ηλεκτρική κίνηση. Όταν το επίπεδο φόρτισης της μπαταρίας μειωθεί τότε χρησιμοποιείται ο θερμικός κινητήρας ακολουθώντας έναν ειδικό αλγόριθμο (Hybrid Control Processor – HCP) ώστε να μεγιστοποιήσει την αποδοτικότητα του συστήματος.  

ELECTRIC: Σε αυτή τη λειτουργία το σύστημα προσφέρει αμιγώς ηλεκτρική κίνηση με μέση αυτονομία 50 χλμ. Το πρόγραμμα βελτιστοποιεί την κίνηση με ηλεκτρική ενέργεια μέσω διαφορετικής ρύθμισης του HCP. Το όχημα κινείται αμιγώς ηλεκτρικά όσο το επιτρέπει το επίπεδο φόρτισης της μπαταρίας και στη συνέχεια –αν πέσει η φόρτιση ή αν ο οδηγός πατήσει το πεντάλ του γκαζιού μέχρι το τέρμα της διαδρομής- περνά αυτόματα στη λειτουργία HYBRID. Η συγκεκριμένη λειτουργία είναι ιδανική για την κίνηση στα κέντρα των πόλεων, ενώ προσφέρει τελική ταχύτητα έως 130χλμ./ώρα.

E-SAVE: Το συγκεκριμένο πρόγραμμα διατηρεί τα επίπεδα φόρτισης της μπαταρίας και υποστηρίζει δύο δευτερεύουσες λειτουργίες που ονομάζονται Passive E-SAVE και Active E-SAVE.

Passive E-SAVE: διατηρεί το επίπεδο φόρτισης της μπαταρίας και με τη βοήθεια του θερμικού κινητήρα

Active E-SAVE: φορτίζει την μπαταρία στο 80% μέσω της λειτουργία του θερμικού κινητήρα και του εμπρός τοποθετημένου ηλεκτροκινητήρα-γεννήτριας. 

Παρά τις υψηλές επιδόσεις, τον πλούσιο εξοπλισμό και τις κορυφαίες εκτός δρόμου δυνατότητες, τα πρώτα Plug-in Hybrid μοντέλα της Jeep έχουν εκπομπές CO2 χαμηλότερες από 50 γρμ./χλμ. Σε συνδυασμό με τη λιανική τιμή προ φόρων που θα είναι κάτω από το όριο των 40.000 ευρώ, απαλλάσουν τον χρήστη εταιρικού αυτοκινήτου από την καταβολή φόρου. Τα Plug-in Hybrid Jeep Renegade 4xe και Jeep Compass 4xe θα είναι διαθέσιμα στην ελληνική αγορά από τον προσεχή Σεπτέμβριο.

Μπείτε στη συζήτηση

σχόλια

v