Volvo XC40 Recharge: Αμιγώς ηλεκτρικό SUV

Ηλεκτρικό σύστημα κίνησης υψηλής απόδοσης, μεγάλη αυτονομία και πρακτικότητα συνδυάζει το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό SUV της Volvo.
Volvo XC40 Recharge: Αμιγώς ηλεκτρικό SUV

Το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό SUV της Volvo έρχεται μέσα στο 2020. Συνδυάζει το πραγματικό στυλ των SUV, με ένα ηλεκτρικό σύστημα κίνησης υψηλής απόδοσης, την μεγάλη αυτονομία και την πρακτικότητα, ώστε να μη γίνονται συμβιβασμοί.

Τέλος στις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα ή οξειδίων του αζώτου κατά τη διάρκεια της οδήγησης. Τίποτα άλλο, εκτός από την καθαρή απόλαυση της ελευθερίας – χωρίς το περιβάλλον να επιβαρύνεται από την χρήση του αμιγώς ηλεκτρικού αυτοκινήτου.

Το αμιγώς ηλεκτρικό σύστημα κίνησης προσφέρει αθόρυβη και εκλεπτυσμένη οδήγηση, με άμεση ροπή για γρήγορες εκκινήσεις και ομαλή, γραμμική επιτάχυνση σε όλες τις ταχύτητες. Η μεγάλη μπαταρία προσφέρει και μεγάλη αυτονομία. Επομένως, δεν χρειάζεται να γίνονται συχνά οι φορτίσεις. Όταν πρέπει να φορτισθεί το αυτοκίνητο, η κατάλληλη σχεδίαση εξασφαλίζει η φόρτιση να γίνεται εύκολα και βολικά, ακόμη και στην οικιακή πρίζα στο σπίτι.

Δύο ηλεκτροκινητήρες

Το ηλεκτρικό σύστημα κίνησης του XC40 Recharge αποτελείται από δύο ηλεκτροκινητήρες με ισχύ 150 kW και ροπή 300 Nm. Αυτά τα τεχνικά χαρακτηριστικά εξασφαλίζουν υψηλή απόδοση και ομαλή κίνηση. Όταν ο οδηγός φρενάρει η επιβραδύνει, η ενέργεια της πέδησης μεταφέρεται στην μπαταρία αυξάνοντας την αυτονομία. Το σύστημα προσφέρει επίσης Οδήγηση με Ένα Πεντάλ (One Pedal Drive) - για μια πιο ομαλή και ελεγχόμενη οδήγηση.


Ισχυρή μπαταρία

Η μεγάλη μπαταρία 78 kWh χαρίζει μια αυτονομία που υπερβαίνει τα 400 χλμ. και μπορεί εύκολα να φορτιστεί στο σπίτι ή σε έναν σταθμό ταχείας φόρτισης συνεχούς ρεύματος. Επιτρέπει επίσης την αποτελεσματική προσαρμογή θερμοκρασίας της καμπίνας (θέρμανση ή ψύξη) πριν μπουν στο αυτοκίνητο ο οδηγός και οι επιβάτες για περισσότερη άνεση. Η αυτονομία υπολογίζεται σύμφωνα με τους ρεαλιστικούς οδηγικούς κύκλους WLTP και EPA, υπό ελεγχόμενες συνθήκες για ένα νέο όχημα. Η πραγματική αυτονομία μπορεί να διαφέρει. Οι τιμές βασίζονται σε προκαταρκτικό στόχο. Εκκρεμεί η τελική πιστοποίηση του οχήματος.

Η μπαταρία του επερχόμενου, αμιγώς ηλεκτρικού XC40 Recharge έχει ονομαστική χωρητικότητα 78 kWh. Μία πλήρως φορτισμένη μπαταρία δίνει προβλεπόμενη αυτονομία πάνω από 400 χλμ., σε μικτή οδήγηση πριν χρειαστεί να τη φορτισθεί ξανά. Όμως η αυτονομία σε πραγματικές συνθήκες επηρεάζεται επίσης από τον τρόπο που οδήγησης, καθώς και από άλλες παραμέτρους, όπως η εξωτερική θερμοκρασία, ο καιρός, ο άνεμος, η μορφολογία του εδάφους και οι δρόμοι. Άλλοι παράγοντες που επηρεάζουν την αυτονομία είναι το πόση ηλεκτρική ενέργεια χρησιμοποιείτε για λειτουργίες του αυτοκινήτου όπως η θέρμανση και ο κλιματισμός. Ένας τρόπος να βελτίωσης της αυτονομίας είναι να προθερμάνθει ή να ψύχθει το αυτοκίνητο κατά τη διάρκεια της φόρτισης, ώστε η καμπίνα του να έχει φτάσει στην επιθυμητή θερμοκρασία πριν ξεκινήσει η διαδρομή. Μπορεί επίσης να προστεθεί μία αντλία θερμότητας που εξοικονομεί πολύτιμη ενέργεια. Ωστόσο, σε καθημερινή βάση, πιθανώς θα γεμίζει ο οδηγός την μπαταρία κάθε φορά που το αυτοκίνητο σταθμεύει, όπου η φόρτιση είναι εφικτή – στο σπίτι, την εργασία ή την πόλη. Επομένως, η αυτονομία δεν θα είναι πρόβλημα στην καθημερινή μετακίνηση με την προϋπόθεση ότι έχει επαρκή πρόσβαση στη φόρτιση.

Χρόνος φόρτισης

Ο χρόνος φόρτισης για το επερχόμενο αμιγώς ηλεκτρικό XC40 Recharge εξαρτάται από τον εξοπλισμό φόρτισης που χρησιμοποιείτε και από την ηλεκτρική εγκατάσταση του σπιτιού. Για κανονικούς και σύντομους χρόνους φόρτισης στο σπίτι, συνιστούμε να χρησιμοποιήσετε ένα καλώδιο με δυνατότητα φόρτισης έως 3,5 kW ή 11 kW. Αυτά τα καλώδια προσφέρουν χρόνους φόρτισης περίπου 18,5-5,5 ωρών (σχεδόν 20 έως 60 χλμ. αυτονομίας ανά ώρα φόρτισης) αντίστοιχα.

Ωστόσο, για την πλέον αποτελεσματική και ενσωματωμένη λύση οικιακής φόρτισης, συνιστάται τη συσκευή φόρτισης Wallbox της Volvo Cars. Αυτή η ισχυρή εγκατάσταση των 11kW, 32A θα δώσει χρόνο φόρτισης περίπου 5,5 ώρες (από άδεια μπαταρία έως 80%) ή 60 χλμ. αυτονομίας ανά ώρα.

Όταν φορτίζετε σε σταθμούς έξω από το σπίτι, το πιο πιθανό είναι ότι θα φορτίζετε την μπαταρία για μικρότερες χρονικές περιόδους, για παράδειγμα από 40% έως 80% (το εναλλασσόμενο ρεύμα 11 kW, προσφέρει περίπου 55 έως 60 χλμ. αυτονομίας ανά ώρα). Και για μεγαλύτερα ταξίδια, η φόρτιση να γίνεται χρησιμοποιώντας σταθμούς ταχείας φόρτισης συνεχούς ρεύματος (DC). Σε ένα σταθμό συνεχούς ρεύματος 150 kW μπορεί να φορτισθεί η μπαταρία από το 10 έως το 80% σε περίπου 40 λεπτά (σε 10 λεπτά ανακτάτε περίπου 100 χλμ. αυτονομίας). Αρκετός χρόνος για να ανάπαυση και να γεύμα. 

Οι χρόνοι φόρτισης διαφέρουν και εξαρτώνται από παράγοντες όπως η εξωτερική θερμοκρασία, η θερμοκρασία της μπαταρίας, ο εξοπλισμός φόρτισης, η κατάσταση της μπαταρίας και η κατάσταση του αυτοκινήτου.

 

Μπείτε στη συζήτηση

σχόλια

v