Μειώθηκαν οι τιμές του υβριδικού Honda CR-V

Οι αυτοκινητοβιομηχανίες αναθεωρούν την εμπορική τους πολιτική για να αντιμετωπίσουν τις αρνητικές συνέπειες στον όγκο των πωλήσεων τους από την πανδημία και να δώσουν την δυνατότητα σε μεγαλύτερο ποσοστό οδηγών να αποκτήσουν νέα μοντέλα υψηλών προδιαγραφών. Ειδικότερα, γίνεται προσπάθεια να ενισχυθεί η θέση των υβριδικών μοντέλων στην αγορά και να περιορισθούν δραστικά οι επικίνδυνοι ρύποι. Επίσης, μέσω της νέας σχέσης που θα δημιουργηθεί μεταξύ του οδηγού και του υβριδικού αυτοκινήτου θα είναι ευκολότερη η μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση, η οποία αποτελεί την μεγαλύτερη πρόκληση για την αυτοκινητοβιομηχανία. Τα νέας γενιάς αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα, εξελίσσονται με ταχείς ρυθμούς και σύντομα θα βρίσκονται στις εκθέσεις αυτοκινήτων.
Οι κατασκευαστές αυτοκινήτων, προσπαθούν να μειώσουν τις αρνητικές παραμέτρους που αποτελούν τροχοπέδη αυτή την περίοδο για την ανάπτυξη της αγοράς των αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων, που είναι απαλλαγμένα από την ανάγκη τροφοδοσίας με ορυκτά καύσιμα.
Η Honda, πρωτοπόρος στην ανάπτυξη της υβριδικής τεχνολογίας και της ηλεκτροκίνησης, ανακοίνωσε νέες μειωμένες τιμές για το CR-V Hybrid. Πλέον ο τιμοκατάλογος ξεκινά από τα 39.990 ευρώ. Νέες τιμές: Honda CR-V 2.0 HYBRID CVT 2WD COMFORT 2.0 39.990 ευρώ, ELEGANCE CVT 2W 42.990, ELEGANCE 2.0 HYBRID CVT AWD 44.990 ευρώ.
Διατίθεται με προηγμένη τεχνολογία υβριδικής κίνησης. Το σύστημα Honda Hybrid Performance υιοθετεί ευφυή τεχνολογία Multi-Mode Drive (i-MMD) που αποτελείται από δυο ηλεκτροκινητήρες, μία μονάδα ελέγχου ισχύος, έναν βενζινοκινητήρα κύκλου Atkinson, μπαταρία ιόντων λιθίου και πρωτοποριακό κιβώτιο μιας σχέσης μετάδοσης για εξαιρετική οδηγική ποιότητα, απόκριση και απόδοση.
Το CR-V Hybrid εφοδιάζεται με ένα αποδοτικό δίλιτρο βενζινοκινητήρα i-VTEC κύκλου Atkinson, με μέγιστη ισχύ 145 ίππων στις 6.200 σ.α.λ., και έναν ισχυρό ηλεκτροκινητήρα 135 kW (184 ίππων) με ροπή 31,6 χλγμ. Ο συνδυασμός ηλεκτροκινητήρα - βενζινοκινητήρα επιταχύνει το CR-V Hybrid από στάση στα 100 χλμ./ώρα σε 8,8΄΄ σε FWD εκδοχή, και σε 9,2 ΄΄ στο μοντέλο AWD. Η τελική ταχύτητα του υβριδικού είναι 180 χλμ./ώρα.
Το προσθιοκίνητο CR-V Hybrid πετυχαίνει εκπομπές CO2 120 γραμ./χλμ.(NEDC), με επίσημη μέση κατανάλωση 5,3 λίτρα/100χλμ. Το τετρακίνητο CR-V Hybrid έχει εκπομπές CO2 126 γραμ./χλμ. (NEDC) και μέση κατανάλωση 5,5 λίτρα/100χλμ.
Ευφυή προγράμματα οδήγησης
Η τεχνολογία i-MMD της Honda, επιλέγει αυτόματα μεταξύ τριών προγραμμάτων οδήγησης με στόχο τη βέλτιστη δυνατή απόδοση. Τα προγράμματα είναι: EV Drive - η μπαταρία ιόντων λιθίου παρέχει άμεση ισχύ στον ηλεκτροκινητήρα, Hybrid Drive - ο βενζινοκινητήρας παρέχει ισχύ σε ένα μοτέρ / γεννήτρια, που με τη σειρά του παρέχει ισχύ στον ηλεκτροκινητήρα κίνησης, και Engine Drive - που ο βενζινοκινητήρας συνδέεται άμεσα με τους τροχούς μέσω ενός συμπλέκτη κλειδώματος.
Στις περισσότερες περιπτώσεις οδήγησης στην πόλη, το CR-V Hybrid θα επιλέγει αυτόματα μεταξύ Hybrid Drive και EV Drive για βέλτιστη απόδοση. Στο Hybrid Drive, το πλεόνασμα ενέργειας από τον βενζινοκινητήρα μπορεί να ανατροφοδοτείται για τη φόρτιση της μπαταρίας μέσω του μοτέρ-γεννήτριας. Το EV Drive επιτρέπει αμιγώς ηλεκτροκίνηση και προσφέρει στο αυτονομία μηδενικών ρύπων περίπου 2 km ανάλογα με τις οδηγικές συνθήκες και τη φόρτιση της μπαταρίας. Το Engine Drive mode είναι η πιο αποδοτική ρύθμιση για οδήγηση υψηλών ταχυτήτων στον αυτοκινητόδρομο και μπορεί να λάβει πρόσθετη ισχύ on-demand από τον ηλεκτροκινητήρα, για συμπλήρωμα της ροπής του κινητήρα υπό ορισμένες συνθήκες
Η μέγιστη ταχύτητα του CR-V Hybrid επιτυγχάνεται με Hybrid Drive. Το λογισμικό ελέγχου (control software) του συστήματος i-MMD θα επιλέγει συνεχώς το κατάλληλο πρόγραμμα για μεγιστοποίηση της απόδοσης, ανάλογα με τις συνθήκες και το περιβάλλον, χωρίς παρέμβαση του οδηγού.
Ο δίλιτρος κινητήρας, ο ηλεκτροκινητήρας κίνησης, το μοτέρ-γεννήτρια και η μονάδα ελέγχου ισχύος βρίσκονται κάτω από το καπό, ενώ η μπαταρία ιόντων λιθίου, κάτω το χώρο αποσκευών.
Κιβώτιο μιας σχέσης μετάδοσης
Αντί συμβατικού κιβωτίου, μία μονάδα υποπολλαπλασιασμού δημιουργεί άμεση μετάδοση με σταθερή σχέση μεταξύ των κινούμενων εξαρτημάτων και ομαλότερη μεταφορά ροπής. Με αυτή τη διάταξη, το σύστημα της Honda είναι πιο συμπαγές από ένα πλανητικό eCVT που κατά κανόνα χρησιμοποιείται σε άλλα υβριδικά οχήματα, αλλά και πιο αθόρυβο.
Οι μηχανικοί εξασφάλισαν ότι η αλλαγή από τη μία πηγή ισχύος στην άλλη – συμπεριλαμβανομένης της λειτουργίας stop-start του κινητήρα όταν το όχημα είναι σταματημένο – είναι σχεδόν ανεπαίσθητη στον οδηγό και τους επιβάτες. Η ομαλή μεταφορά ροπής σημαίνει ότι δεν υπάρχουν κραδασμοί από τη μετάδοση, ούτε ανεπιθύμητο feedback μέσω των πεντάλ ή του τιμονιού. Το ‘πολιτισμένο’ κινητήριο σύνολο συμβάλλει σημαντικά στην εξαιρετική διαχείριση των χαρακτηριστικών NVH του CR-V Hybrid.
Το σύστημα i-MMD έχει ρυθμιστεί για να προσφέρει γραμμική αίσθηση κατά την επιτάχυνση, με βελτιστοποιημένη χαρτογράφηση γκαζιού και απόκρισης κινητήρα, ώστε να εξασφαλίζεται ότι ο ήχος του κινητήρα ικανοποιεί τις προσδοκίες του οδηγού. Επιπλέον, η πρώτη εφαρμογή του Active Sound Control στο CR-V εμπλουτίζει την εμπειρία του οδηγού προσφέροντας το φυσικό ήχο της επιτάχυνσης που είναι ανάλογος των στροφών του κινητήρα.
Σύστημα Προσαρμογής Επιβράδυνσης
Το CR-V Hybrid διαθέτει σύστημα Deceleration Paddle Selector, το οποίο επιτρέπει στον οδηγό να προσαρμόζει το ρυθμό επιβράδυνσης χρησιμοποιώντας paddles (μοχλούς) πίσω από το τιμόνι. Ο στάνταρ ρυθμός επιβράδυνσης, που προβάλλεται στην οθόνη Driver Information Interface (DII) 7 ιντσών, υποδηλώνεται με ένα μοτίβο σχήματος V (σιρίτι). Ο αριθμός των σιριτιών αυξάνεται ανάλογα με το ρυθμό επιβράδυνσης, φτάνοντας μέχρι τέσσερα, το μέγιστο.
Τραβώντας το paddle στην αριστερή πλευρά του τιμονιού (υποδηλώνεται με το σύμβολο ‘πλην’), ο ρυθμός επιβράδυνσης αυξάνεται. Αυτή η ενέργεια επιβραδύνει το αυτοκίνητο πολύ ταχύτερα. Τραβώντας το paddle στη δεξιά πλευρά του τιμονιού (υποδηλώνεται με το σύμβολο ‘συν’), ο οδηγός μπορεί να μειώσει το ρυθμό επιβράδυνσης, επιβραδύνοντας το αυτοκίνητο πολύ πιο ομαλά. Αναγεννητική πέδηση χρησιμοποιείται σε όλο το στάδιο της επιβράδυνσης.
Σε κανονικές συνθήκες οδήγησης, η μηχανική προσαρμογή του ρυθμού επιβράδυνσης είναι προσωρινή, και αυτόματα ακυρώνεται κατά την οδήγηση με σταθερή ταχύτητα ή κατά την επιτάχυνση. Όταν έχει επιλεγεί το Sport mode, η μηχανική προσαρμογή του ρυθμού επιβράδυνσης παραμένει, μέχρις ότου ακυρωθεί από τον οδηγό.