ΕΠΙΘΥΜΙΕΣΑΥΤΟΚΙΝΗΣΗ

Η νέα Skoda Octavia στον αστερισμό του φυσικού αερίου

Το νέο μοντέλο της Skoda εξοπλίζεται με κινητήρα βενζίνης 1.5 TSI ο οποίος καταναλώνει το «πράσινο» συμπιεσμένο φυσικό αέριο.

Η νέα Skoda Octavia στον αστερισμό του φυσικού αερίου

Το νέο οικογενειακό αυτοκίνητο Skoda Octavia, επιφυλάσσει μια ευχάριστη έκπληξη στον χρήστη που ενδιαφέρεται για την μείωση του κόστους χρήσης. Το τελευταίο τρίμηνο της χρονιάς θα κυκλοφορήσει στην Ελλάδα η έκδοση που αξιοποιεί τις δυνατότητες του φυσικού αερίου. Πρόκειται για τη νέα Skoda Octavia G-TEC.

Εξοπλίζεται με κινητήρα βενζίνης 1.5 TSI ο οποίος καταναλώνει το φιλικό προς το περιβάλλον συμπιεσμένο φυσικό αέριο (CNG). Η απόδοση του κινητήρα που καταναλώνει φυσικό αέριο και αν χρειασθεί έχει την δυνατότητα να καταναλώσει και βενζίνη- μέχρι να φθάσει το αυτοκίνητο στο σταθμό ανεφοδιασμού φυσικού αερίου - αγγίζει τους 130 ίππους και η αυτονομία είναι περίπου 500 χλμ. στο κύκλο WLTP, όταν λειτουργεί χρησιμοποιώντας αποκλειστικά με φυσικό αέριο.

Στις τρεις δεξαμενές που βρίσκονται κάτω από το δάπεδο μπορούν να αποθηκευτούν συνολικά 17,33 κιλά CNG. Ένα ρεζερβουάρ βενζίνης 9 λίτρων εξασφαλίζει την αναγκαία αυτονομία σε περιοχές χωρίς κατάλληλη υποδομή ανεφοδιασμού.



Ο 1.5 TSI στην Octavia G-TEC έχει σχεδιαστεί για να λειτουργεί κυρίως με φυσικό αέριο. Αυτός ο τύπος καυσίμου έχει πιο καθαρή καύση, με αποτέλεσμα οι εκπομπές CO2 σε λειτουργία CNG να είναι περίπου 25% πιο χαμηλές από αυτές της λειτουργίας του με βενζίνη. Επιπλέον, εκπέμπονται σημαντικά λιγότερα οξείδια του αζώτου (NOx) και δεν παράγονται σωματίδια αιθάλης. Ο κινητήρας είναι πολύ αποδοτικός χάρη, μεταξύ άλλων, στο μεταβλητό έλεγχο των βαλβίδων εισαγωγής σε κύκλο Miller. Κάτι που συμβάλλει στην κατανάλωση κατά WLTP μόλις 3,4 έως 3,6 κιλών φυσικού αερίου ανά 100 χιλιόμετρα σε λειτουργία CNG και 5,4 λίτρων ανά 100 χιλιόμετρα σε λειτουργία βενζίνης.

Με χωρητικότητα 17,33 κιλών CNG, έχει αυτονομία με λειτουργία φυσικού αερίου περίπου 500 χλμ. στο κύκλο WLTP. Με τη χρήση της βενζίνης που υπάρχει στο ρεζερβουάρ των 9 λίτρων, μπορεί να καλύψει επιπλέον περίπου 190 χλμ., με αποτέλεσμα η συνολική αυτονομία να αγγίζει τα 700 χλμ.

Η εναλλαγή μεταξύ της λειτουργίας με CNG και αυτής με βενζίνη, γίνεται αυτόματα χωρίς την παρέμβαση του οδηγού και χωρίς να γίνεται αντιληπτή από οδηγό ή επιβάτες.

Το αυτοκίνητο λειτουργεί με βενζίνη μόνο σε ορισμένες περιπτώσεις, όπως όταν ο κινητήρας ξεκινά αμέσως μετά την πλήρωση του CNG, όταν η εξωτερική θερμοκρασία είναι κάτω από -10 βαθμούς Κελσίου ή όταν οι δεξαμενές αερίου είναι τόσο άδειες που η πίεση μειώνεται κάτω από τα 11 bar.

Η νέα Skoda Octavia G-TEC ξεχωρίζει εσωτερικά από μία συγκεκριμένη διάταξη στο Virtual Cockpit (ψηφιακός πίνακας οργάνων) ενώ εξωτερικά τη χρήση του φυσικού αερίου προδίδει το σήμα στο πίσω μέρος της. Το πορτμπαγκάζ της Grand Coupe έκδοσης μπορεί να χωρέσει 455 λίτρα αποσκευών, ενώ η χωρητικότητα στη Sportswagon είναι 495 λίτρα.

Αξίζει μία ιδιαίτερη αναφορά στο τεχνολογικό υπόβαθρο της συγκεκριμένης έκδοσης και ιδιαίτερα στον κινητήρα της. Ο κινητήρας  είναι τόσο προηγμένος, που με τη χρήση 20% bio-CNG, όπως είναι σύνηθες για παράδειγμα στη Γερμανία, το αποτύπωμα άνθρακα του αυτοκινήτου μπορεί να βελτιωθεί περαιτέρω έως και 40%.

Η χρήση μιγμάτων καυσίμου με ακόμη υψηλότερο ποσοστό bio-CNG, από υπολείμματα φυτών και βιολογικά απορρίμματα, οδηγεί σε μειώσεις της τάξης ακόμα και του 90%. Αυτό σημαίνει ότι τα ταξείδια υπό αυτές τις συνθήκες είναι σχεδόν κλιματικά ουδέτερα. Η πλήρης κλιματική ουδετερότητα μπορεί να επιτευχθεί χρησιμοποιώντας συνθετικό μεθάνιο, το οποίο παράγεται με πράσινη ηλεκτρική ενέργεια σε μια διαδικασία απ’ ευθείας μετατροπής της ενέργειας σε αέριο, η οποία ωστόσο βρίσκεται ακόμα υπό εξέλιξη.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

"Οι αποτυχίες είναι οι πινακίδες κατεύθυνσης στον δρόμο για το επιθυμητό αποτέλεσμα."

C.S. Lewis, 1898-1963, Ιρλανδός συγγραφέας

  • 1483 - O Ριχάρδος Γ' γίνεται βασιλιάς της Αγγλίας.
    1609 - Στη Βοημία κατοχυρώνεται η ανεξιθρησκεία.
    1630 - Ο Σουηδός βασιλιάς Γουστάβος Αδόλφος ξεκινά απόβαση σουηδικών στρατευμάτων κατά τη διάρκεια του Τριακονταετούς Πολέμου στη Γερμανία.
    1827 - Αγγλία, Γαλλία και Ρωσία υπογράφουν τη Συνθήκη του Λονδίνου για τη σύσταση ελληνικού κράτους. Στην Τουρκία επιβάλλεται η αποδοχή της Αυτονομίας της Ελλάδας, η προστασία των Ελλήνων και η διμερής κατάπαυση των εχθροπραξιών. Η μη συμμόρφωση της Τουρκίας είχε ως αποτέλεσμα την αποστολή των τριών Στόλων στα ελληνικά ύδατα και στη συνέχεια τη Ναυμαχία του Ναυαρίνου.
    1913 -Ο Ελληνικός Στρατός (VII Μεραρχία) απελευθερώνει το Άνω Νευροκόπι.
    1921 -Ο Ελληνικός Στρατός (Γ' ΣΣ), μετά από σκληρή και αποφασιστική μάχη καταλαμβάνει το Δορύλαιο (Εσκή Σεχήρ) της Μικράς Ασίας.

© 2002-2020 MEDIA2DAY

Managed Cloud by C2